AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Det er en typisk slik dag..Litt for mange nupper i ansiktet,litt for rød,litt for fet,litt for tørr.Og når man skal dekke over det hele så blir resultatet bare jævligere. Så,dette blir nok en slik dag hvor jeg ikke går ut. Lyver for alle om at jeg er syk. Dropper skolen,droppen en avtale senere idag og når kjæresten spør meg om hvordan skoledagen var så får jeg si at den var kjedelig. Noen flere som har det slik?
Tabris Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Nei, dette synes jeg hørtes ille ut. For meg høres det ut som om du har mistet litt perspektivet over hva som faktisk betyr noe. Tørr og litt for rød hud er bagateller, eller burde være det.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Mulig det... Jeg blir så irritert. Ingen andre jeg kjenner har slike hudplager som meg.Og jeg skjemmes over meg selv. Føler meg stygg og ekkel.Og jeg er sikker på at alle som ser meg tenker hva faan har hun der i trynet? Prøver hun å se bra ut liksom?
Tabris Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Det er bare i ditt hode, og det tror jeg du vet. Du har mistet oversikten og gjør en bagatell om til mye større enn den er.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Jeg vet jeg virker sikkert sutrete i noen sine øyne her. Men vet du hvordan det er å våkne til nye kviser hver jævla dag,og du prøver desperat å dekke over det. og så er den full av store porer. og så har den den lekre kombinasjonen av fethet og tørrhet. Så når du skal sminke deg så flasser du bare. Og man må passe på å gå på dass hver time for å rette på sminken,prøve å matte ned huden med litt pudder. Man må konstant tenke på å ikke komme bort i trynet med fingrene,eller la kjæresten din klappe deg på kinnet for da kan han gni bort noe av det som jeg har dekt over kvisene med. Nå tror dere sikkert at jeg har et tykt lag med sminke på men det har jeg absolutt ikke. tro meg,etter så mange år så har jeg innarbeidet en sminkerutine som innebære veldig lite men huden gjør at jeg må konstant bekymre meg. Og så er jeg rød. rød rød rød. helvete.
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Ikke sikkert det har noe med saken å gjøre.. men hvordan kosthold har du?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Ikke sikkert det har noe med saken å gjøre.. men hvordan kosthold har du? Vann drikker jeg mye av. Og jeg kan ikke si det hjelper.og jeg synes heller ikke huden blir hverken verre eller bedre ved snop dager eller snop frie dager.
AudreyH Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Men spiser du generelt sunt, eller er det mye junk og godteri? Har du vært hos hudlege?
frisørmester :) Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Vann drikker jeg mye av. Og jeg kan ikke si det hjelper.og jeg synes heller ikke huden blir hverken verre eller bedre ved snop dager eller snop frie dager. Huff da.. Hvilken makeup bruker du? Hvilken hudpleie bruker du? (rens krem, osv,)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Jeg vet jeg virker sikkert sutrete i noen sine øyne her. Men vet du hvordan det er å våkne til nye kviser hver jævla dag,og du prøver desperat å dekke over det. og så er den full av store porer. og så har den den lekre kombinasjonen av fethet og tørrhet. Så når du skal sminke deg så flasser du bare. Og man må passe på å gå på dass hver time for å rette på sminken,prøve å matte ned huden med litt pudder. Man må konstant tenke på å ikke komme bort i trynet med fingrene,eller la kjæresten din klappe deg på kinnet for da kan han gni bort noe av det som jeg har dekt over kvisene med. Nå tror dere sikkert at jeg har et tykt lag med sminke på men det har jeg absolutt ikke. tro meg,etter så mange år så har jeg innarbeidet en sminkerutine som innebære veldig lite men huden gjør at jeg må konstant bekymre meg. Og så er jeg rød. rød rød rød. helvete. Skjerp deg. Litt rødhet, porer - hva er det for noe? Prøv å ha PCOS en stund, få skjeggvekst på haken, kviser som er digre byller. Eller lupus - som gir deg en kraftig rødhet over nesa. Jeg har begge delene. Kom ikke her å klag over litt rødhet eller store porer. Det er det faktisk ingen som legger merke til.
Carpaccio Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Hei, folkens... Noen som husker hvordan det var å være usikker tenåring? Ikke sikkert problemet er så ille, men når man står midt oppi det føles det sånn alikevel! TS: Gå til fastlegen og be om en henvisning til hudlege, så får du nok hjelp. Det du kan gjøre selv i første omgang er å kutte ut sminken. Jepp, kutt den HELT ut! Du vet innerst inne at du ikke klarer å skjule kvisene med sminke, så da spiller det ingen rolle om du går uten en periode for å bli kvitt dem Rens ansiktet med en mild rens morgen og kveld, og smør med en god krem tilpasset huden din. Det trenger ikke bli så dyrt, apoteket har gode produkter i alle prisklasser. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Starta ikke tråden fordi jeg hadde tenkt å diskutere hvem som har det værst når det kommer til hud..det finnes værre tilfeller enn meg og det finnes værre tilfeller enn deg AB her oppe som svarer at du har PCOS. Jeg nærmer meg 30 og jeg merker at jeg er nærmest sykelig opptatt av huden min når det kommer til dette. Dette høres sikkert merkelig ut men jeg gruer meg allerede til en fest i helga for jeg vet det kommer til å bli tatt bilder. Så må jeg igjen prøve å sno meg unna. Slik er det hver gang. Mulig dette i noen sine øyne er bagateller men for meg som er midt opp i det så finnes det ikke noe værre. Det ødelegger hele dagen min når huden er på sitt værste. Dårlig er den hver dag men enkelte dager er det skikkelig ille,slik som idag. Og hvorfor er jeg så sikker på at folk ser det? Årevis med mobbing og kommentarer. Mobbing pågrunn av kviser og kommentarer om at jeg ser ut som en tomat i trynet og spørsmål om jeg har ligget for lenge i sola med solbriller på. Tror dere man har lyst til å vise seg da? Og jeg ser det GODT på bilder. Redningen er sort/hvit bilder men porene vises jo godt uansett. I helgene,når jeg ikke har planer så går jeg uten sminke. Også over lengre perioder når jeg har ferie. Synes ikke huden blir bedre. Jeg har faste rutiner med MD formulation produkter og bruker matis krem. Synes ikke huden har blitt et spøtt bedre. Nei,graver meg ned under dyna idag.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 Skjerp deg. Litt rødhet, porer - hva er det for noe? Prøv å ha PCOS en stund, få skjeggvekst på haken, kviser som er digre byller. Eller lupus - som gir deg en kraftig rødhet over nesa. Jeg har begge delene. Kom ikke her å klag over litt rødhet eller store porer. Det er det faktisk ingen som legger merke til. Jeg synes ikke det virker som problemet bare er "litt rødhet", det virker verre en som så. De psykologiske konsekvensene av kviser over lang tid kan være like ødeleggende som som mer "alvorlige" sykdommer. Det er dessuten helt unødvendig å bagatellisere TS' problem fordi du etter din mening har det verre..Lag din egen tråd i så fall. Det finnes de som har det verre enn deg også, men det gjør ikke problemet ditt mindre reelt for deg. 2
Carpaccio Skrevet 18. januar 2011 #15 Skrevet 18. januar 2011 Og Carpaccio,takk for klemmen! Bare hyggelig, du får ta det som en unnskyldning for "usikker tenåring"-kommentaren min Jeg kjente meg så godt igjen i det du skrev, men jeg hadde det sånn på ungdomsskolen, og var heldig og vokste av meg mye... Men du, hvis du har prøvd "alt", og ingenting hjelper, så anbefaler jeg deg en mer helhetlig (type alternativ) behandling. Kommer ikke på noen akkurat nå som jeg vet kan hjelpe med akkurat dine problemer, men sier ifra hvis det dukker opp noe. (Hvordan er reglene her på KG ang. det forresten? Kan jeg legge det ut her, eller må det tas på PM?)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #16 Skrevet 18. januar 2011 Men spiser du generelt sunt, eller er det mye junk og godteri? Har du vært hos hudlege? Jeg kunne sikkert ha spist sunnere. Spiser aldri junk. Godteri (sånn type snacks,nøtter og sjokolade) spiser jeg kanskje toppen 2 dager i uka. Prøver å spise litt frukt. Spiser mellomgrovt brød med tunfisksalat,servelat eller ost. Drikker nesten aldri melk så melkeprodukter kan jeg ikke skylde på. Veksler mye mellom kjøtt og fisk til middag. Og suppe og pølse...Vet ikke hva som er viktig av info å få med her.. Brus hører med til sjeldenheten. Det går i vann og litt te.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #17 Skrevet 18. januar 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1295345633' post='8788193] Huff da.. Hvilken makeup bruker du? Hvilken hudpleie bruker du? (rens krem, osv,)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #18 Skrevet 18. januar 2011 Md formulation rens for sensitiv hud,Serum fra MD for sensitiv hud og scrub fra MD for sensitiv hud. Bruker Matis reponse..øøhh,ett eller annet. Noen spurte ang hudlege som jeg har glemt å svare på. Stakk innom en slik plass i fjor høst. De bare så litt på huden min og kommenterte rødheten og sa det var nok fuktfattig og fet hud som var problemet. Fikk prøvd en del kremer da. herlighet,jeg svarer jo ikke på alt som blir spurt om her engang...beklager. Ang sminke så bruker jeg en flytende foundation fra clinique som er oljefri og som liksom skal være mattende. Bruker litt mattende pudder fra clinique også. Og en dekkstift som jeg er veldig fornøyd med fra body shop. den tørker riktignok ikke ut kvisene men dekker bra.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. januar 2011 #19 Skrevet 18. januar 2011 Heisann! For det første: Jeg vet hvordan du har det Sliter selv med uren hud. Da snakker vi kviser i kinnene, kvisearr, hudormer osv, osv. Det er dager hvor det ikke er fult så ille, og dager hvor jeg ser ut som tvillingsøstera til Gollum. Men det har vært verre, og jeg er glad for at jeg ikke har gitt opp på huden min... For å holde huden under kontroll bruker jeg MD formulations skrubb og en slags "gel" man legger direkte på kvisene. Må si at det er en helt fantastisk hudserie for folk med uren hud, og det finnes varianter for folk med tørr (sensitiv?), normal og fet hud. Mange sier at kosthold spiller inn, men om talgkjertlene er ute å kjøre kan du ikke gjøre noe stort mer enn å skaffe deg produkter som stabiliserer huden din og holde den under kontroll. Å drikke vann er lurt, og om du selv VET at du reagerer på usunn mat kan du bytte det ut med sunnere alternativer. Har også hørt at det for noen hjelper å kutte ut meieriprodukter, men det gjorde ikke en pøkk for huden min. MEN selv om jeg tar såpass godt vare på huden min som jeg gjør så sliter jeg fremdeles med urenheter. Det er dager hvor jeg har lyst til å kvele venninnene mine med porselenshud, og som deg blir jeg uendelig frustrert når ingenting funker. Jeg gikk på en heftig antibiotikakur noen måneder tilbake. Det har hjulpet, men nå begynner urenheter å komme tilbake, akkurat som legen min advarte meg om. Det var sjelden en langvarende løsning. Jeg har tenkt meg til hudlege nå, og kanskje du kan vurdere det samme? For noen har jo det gjort underverker for uren hud. Vi snakker om profesjonelle folk som har doktorgrad i å analysere huden lag for lag. Og dere som maser om hvor sutrete TS er: Ta dere en bolle. Er nesten fornærmende hvordan noen uttaler seg her. Har dere slitt med uren hud så lenge dere kan huske? Uren hud kan ødelegge så mye for folk, uansett hvor "ubetydelig" det er i forhold til andre lidelser.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #20 Skrevet 18. januar 2011 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Du må nok jobbe med selvfølelsen din, men jeg har et par tips som har fungert på meg: Jeg spiser ikke hvetemel eller gjær. Aldri... Spiser jeg én muffins som er bakt på hvetemel blir jeg flammende rød i ansiktet.. Ikke i hele, men spotter... Dette slår ikke feil... Melk drikker jeg ikke, ser at du allerede har kutta det ut, men melkeproteinene er i blodet i opp til seks uker, så for å kunne se om det hjelper må du være helt avholden i ca to mnder... Ellers brukte jeg Locobase Repair på de tørreste områdene en periode, og det hjalp så mye at nå bruker jeg kun vanlig fuktighetskrem i hele ansiktet! Jeg har brukt flere år på å få bedre hud i ansiktet, samt å vende meg til at "Dette er meg!", nå har jeg så bra hud (og selvtillit) at jeg fint kan gå ut uten sminke. Jeg foretrekker fortsatt å bruke foundation, og noen dager vil jeg ikke vise meg uten... Det er håp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå