AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har meldt meg opp i et enkeltemne ved UiO i år, har bekreftet utdanningsplanen men aner ikke hvordan jeg skal få tilgang til Fronter. Er helt ny student ved UiO, og har ikke fått tilsendt noe brukernavn og passord. Er det noen som vet hvordan jeg må gå frem?
Sekretæren Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Såvidt jeg husker får du passord og brukernavn tildelt av IT-avdelingen. Om du ikke har fått det, kan du oppsøke dem selv.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Har du bekreftet studieplanen i studentweb? Brukernavn og passord er det samme på alt på UiO, studentweb, fronter, webmail og pc'ene på universitet.
Sekretæren Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Har du bekreftet studieplanen i studentweb? Brukernavn og passord er det samme på alt på UiO, studentweb, fronter, webmail og pc'ene på universitet. Nei, det er ikke det samme. Studweb-passordet lager du selv, brukernavnet er fødsels- og personnummer. Fronter, webmail og pc'ene har samme brukernavn og passord, men det får du tildelt. Brukernavnet er basert på for- og etternavn og er også det samme som mailadresse, dvs det som kommer før @student.uio.no
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Takk for svar! Jeg har bekreftet utdanningsplanen min. Kontaktet UiO men der sa de at brukernavn og passord er noe som skal komme tilsendt i posten, så får bare vente og håpe det stemmer!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Nei, det er ikke det samme. Studweb-passordet lager du selv, brukernavnet er fødsels- og personnummer. Du kan jo velge om du vil logge på med fødselsnummer eller det tilsendte passordet. Jeg fikk tilsendt brukernavn og passord sammen med semesterkortet, som kom ca to uker etter betalt semesteravgift.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Vet du hvor lang tid det tok å få brukernavn og passord etter du hadde bekreftet studieplanen din?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Jeg betaler ikke studieavgift til UiO, så jeg får kanskje ikke semesterkort. Får fritak for avgiften siden jeg har betalt til et annet universitet. Kanskje det er derfor jeg ikke har fått brukernavn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå