AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Det har seg slik at vi har mulighet til å velge hvilken skole barnet vårt skal gå på fordi vi bor midt mellom begge. Jeg ønsker at han skal gå på den ene, mens mor den andre. Fra erfaring vil vi aldri bli enige. Hvem skal ta valget? Den som har barnet fast boende, eller samværsforeldren?
Sulosi Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Den som har barnet på flest skoledager tenker jeg. Som oftest er det bostedsforelder som blir kontaktet først når det skjer noe på skolen eller læreren bare skal klage (håper ikke dere får en sånn)..
Sophie-Ann Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Hvis dere har 50/50, bestemmer dere sammen, har mor omsorg og du samvær, er det mor som bestemmer. Altså bostedsforesatte bestemmer. Står i barneloven.
Gjest Anne Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Ta for all del mest hensyn til barnet selv og hvilken skole barnets venner skal gå på. 2
Lizzee Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Det har seg slik at vi har mulighet til å velge hvilken skole barnet vårt skal gå på fordi vi bor midt mellom begge. Jeg ønsker at han skal gå på den ene, mens mor den andre. Fra erfaring vil vi aldri bli enige. Hvem skal ta valget? Den som har barnet fast boende, eller samværsforeldren? Ut ifra hvilke kriterier velger dere da? Kvalitet på skolen? Størrelse på skolen? At barnets venner fra barnehage og nærmiljø skal gå på samme skole? Sikker skolevei? Det er mange ting som spiller inn. Begge har dere vel barnets beste i tankene. Men det er nå den som har hovedomsorgen og er bostedsforelder som til syvende og sist bestemmer.
Gjest gjest Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Den av dere barnet er folkeregistrert hos bor vel i en av skolekretsene? Da er det automatisk denne skolen barnet tilhører og som dere vil få innskrivningsbrev fra. Ønsker man at barnet skal gå på en annen skole må man søke skolebytte. Svar på evt innvilget/ ikke innvilget skolebytte kommer like før sommeren det året barnet begynner på skolen. Var i hvertfall slik prosessen var for vår del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå