Gå til innhold

go for it? barn nr. 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg veldig barn nr. 3 selv om jeg har både jente og gutt fra før. Det er 4 år mellom de to og vil eventuelt bli 5 år mellom nr. 2 og 3. Er det for langt imellom?

De skal jo følges opp også. Og med en mann offshore, er jeg alene halve året. Men andre kommer seg igjennom. Så hvorfor ikke jeg også?

Noen som vil dele erfaringene sine med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis både du og mannen din ønsker et tredje barn, og du føler at du kan håndtere tre unger (du har jo to fra før, så du vet jo hvor mye arbeid det er), så ser jeg ingen grunn til å vente :)

Ser heller ikke hvorfor det skal være noe problem at det er 5 år mellom de to yngste.

Gjest Susanne
Skrevet

Jeg synes alltid det riktig og være fornuftig når en har med barn og gjør. Så for meg så sier åpnings setningen alt.

Skrevet

Jeg har også to barn med stor aldersforskjell- og går nå gravid med nr tre, son det blir enda større forskjell i alder hos. Det er hele 12 år mellom eldst og yngst. Vi er nok litt bedagelig anlagt både jeg og min kjære, og siden vi fikk nr en i ung alder kunne vi vente så lenge i mellom. Tror dette blir helt topp, og ungene har stor glede av hverandre selv om de ikke er på alder.

Skrevet

5 år er da virkelig ikke så mye forskjell. Broren min er 10 år eldre enn meg. Da er litt forskjell ja.

Skrevet

Det er fem år mellom meg og min bror. Vi hadde mye glede av hverandre selv om det var såpass mange år i mellom :-)

Skrevet

Så lenge dere begge ønsker barn nummer 3 synes jeg ikke det er noe å lure på :) Go for it :)

Skrevet

Det er ni år mellom mine to barn av medisinske grunner så aldersforskjellen bør ikke være en hindring - men om du må søke råd på et nettsamfunn for en så inngripende avgjørelse i livene til familien syns jeg personlig noe skurrer...

Skrevet

Det er ni år mellom mine to barn av medisinske grunner så aldersforskjellen bør ikke være en hindring - men om du må søke råd på et nettsamfunn for en så inngripende avgjørelse i livene til familien syns jeg personlig noe skurrer...

Ikke si det - jeg søkte råd på Facebook da jeg lurte på det samme :ler:. Og jeg er da ikke SÅ unormal :).

Go for it, TS - jeg venter nr. 3 nå, og kan jo ikke si noe om hvordan det blir enda, men det går sikkert bra! Og alle gode ting er vel som kjent 3?

Skrevet

Mine søstre er 7 og 5 år eldre enn meg, og jeg har et utrolig godt forhold med de. Var jo litt forskjell mellom oss på skolen, men nå yngste man kommer på undomsskolen, jevner det seg ut, slik som det gjorde med oss. Har også ei søster som er 9 år yngre enn meg, altså 16 år yngre enn eldste søster. De har et godt forhold, men det blir jo litt annerledes. Jeg opplevde ihvertfall at jeg ble mer ansvarsfull som 9 åring med en baby i huset, og respekterte tiden den tok. Ble også mer omsorgsfull overfor andre personer.. Lykke til.

Barna kan komme ut av dette med noe godt..

Skrevet

Jeg har tre barn og eldste går i første klasse. Mannen er i Nordsjøen og jeg er i jobb også. Jeg må si at det er i tøffeste laget når han er ute.

Skrevet

Samboeren min har en 18 år yngre bror og de har alltid hatt et veldig godt forhold. Aldersforskjell burde iallefall ikke ha noen betydning :)

Gjest Linda sofie
Skrevet

Alderforskjell har da ikke såå mye å si. En venninne av meg har en bror som er 14 år eldre enn henne. De har et kjempe bra forhold :) 5 år er da ingen ting

Gjest Linda sofie
Skrevet

Det er fem år mellom meg og min bror. Vi hadde mye glede av hverandre selv om det var såpass mange år i mellom :-)

Såpass mange år? 5 år er ikke så mye da :)

Skrevet

Ikke si det - jeg søkte råd på Facebook da jeg lurte på det samme :ler:. Og jeg er da ikke SÅ unormal :).

Vel, jeg syns det er WAY OFF å skulle spørre mennesker som IKKE er en av partnerene i et forhold hvorvidt man skal ha ett barn til eller ikke... Helt seriøst, hva i all verden har de med det å gjøre liksom?? Hva blir det neste liksom??

• Liker 1
Skrevet

Det eneste jeg ville savnet mer enn barn nummer tre, er barn numer fire eller fem.

Jeg er altså en av dem som ikke synes det er noen big deal, arbeidsbyrden er stor uansett. Og gleden blir bare større, særlig med store storesøsken :hjerte.

Skrevet

Aldersforskjellen er jo ikke spesielt stor. Spørsmålet er om dere klarer å følge opp alle ungene godt nok, også eldstemann, når mannen er så mye bortreist. Er du i tvil om det, så lar du være. For de ungene du allerede har.

Skrevet

Vel, jeg syns det er WAY OFF å skulle spørre mennesker som IKKE er en av partnerene i et forhold hvorvidt man skal ha ett barn til eller ikke... Helt seriøst, hva i all verden har de med det å gjøre liksom?? Hva blir det neste liksom??

Man spør jo ikke andre om hvorvidt man skal ha et barn til, men hvordan de opplevde å få nr. 3, om det anbefales etc. TS spør jo også om andres erfaringer, ikke hvorvidt vi mener at hun bør få en til :).

Skrevet

Jeg har to barn med under to år mellom. Og skal vi ha nr tre (noe vi er veldig tvilende til -tror vi har bedre oversikt og kapasitet så lenge vi ikke er flere barn enn foreldre) skal det være maks 4 år mellom den eldste og den yngste. Det gjør det mye enklere å ta dem med på ferier og aktiviteter når det ikke er for stor aldersspredning.

Skrevet

Det verste jeg ser er når ei sliten, sjuskete mor kommer drassende med en like sjuskete barneflokk på slep. Ditt nek tenker jeg da, skjønner du ikke at du har fått flere unger enn hva du hadde både tid og økonomi til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...