Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. januar 2011 #1 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg har en Epson Stylus Photo PX710W. Når jeg kjøpte denne i sommer, var butikken utsolgt for fargen Cyan. Var kun den som stod i selve printeren. Nå er alle patronene byttet ut for en stund siden, men cyan gikk nå tom. Tydligvis den fargen det går minst av. Og når det mangler en patron, så vil ikke maskinen skrive ut noe. Ikke engang i sort/hvitt... blææh. For en dusteting å legge inn i minnet. Og det å få kjøpt fargen Cyan viser seg å være vanskelig. Ingen av de ørten butikkene jeg har vært i, har Cyan. Jeg kan få kjøpt de kun i fargepatronpakker. Men jeg trenger jo bare Cyan. Ikke alle de andre fargene. Så jeg kjøpte en uorginal patron via nett. Og fikk skrevet ut et par dokumenter før printeren fant ut at dette var en uorginal patron og nektet å skrive ut mer :gjeiper: Er det Epson, som driver med denne formen for kundelureri? Eller er det butikkene? Det er jo en kjent sak at printere koster lite fordi folk skal bruke penger på blekk. Men noe må da kunne gjøres? Noen som vet hvordan jeg kan lure printeren til å godta "falske" blekkpatroner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 17. januar 2011 #2 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg har handlet litt med inkclub.no, og de har da patronen din. Orignal Epson til 115kr HER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carpaccio Skrevet 17. januar 2011 #3 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg handler blekk til min Epson hos Staples (Binders) De selger både pakker og enkeltpatroner. Ble forøvrig advart mot Epson (etter jeg hadde kjøpt den, irriterende nok) fordi de har rykte på seg for å være vanskelige når det kommer til uoriginalt blekk... Neste gang betaler jeg nok heller litt mer for en litt mindre kresen skriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 18. januar 2011 #4 Del Skrevet 18. januar 2011 På et generelt grunnlag fraråder jeg å kjøpe uoriginalt blekk til skrivere. Det er testet flere ganger og de originale vinner overlegent over det uoriginale på alt unntatt pris. Du kan jo ta en titt på denne testen: http://www.dinside.no/825661/test-uoriginalt-blekk-fra-inkyno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 18. januar 2011 #5 Del Skrevet 18. januar 2011 Her er jeg helt enig med MaxMagnus Kjøp originalt Epson-blekk. Jeg har selv ødelagt en Epson med uoriginalt blekk, så jeg snakker av erfaring. Jeg kjøper aldri uoriginalt blekk lengre, men bestiller fra inkclub.no De har det meste, og leverer alltid kjapt og greit. Prisene er også ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. januar 2011 #6 Del Skrevet 18. januar 2011 Henki - hvor lite blekk skulle til for å ødelegge printeren? Jeg er redd Epson har et lite program i seg selv som sier "self destruction" om den får blekk den ikke liker. InkClub var jo grisedyre. Skulle ha 45,- i eksepdisjonsgebyr jo. Så blekket ble ikke noe billigere via dem. Tvert imot. Nei får bli kelkoo.no og sjekke hvem som selger orginalt billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 18. januar 2011 #7 Del Skrevet 18. januar 2011 Henki - hvor lite blekk skulle til for å ødelegge printeren? Jeg er redd Epson har et lite program i seg selv som sier "self destruction" om den får blekk den ikke liker. InkClub var jo grisedyre. Skulle ha 45,- i eksepdisjonsgebyr jo. Så blekket ble ikke noe billigere via dem. Tvert imot. Nei får bli kelkoo.no og sjekke hvem som selger orginalt billig. Grisedyrt, og grisedyrt...kjøper du EN patron blir det selvsagt dyrt. Jeg kjøper som regel flere. Mulig du kan spare en tier eller to på å tråkle nettet men Inkclub har ihvertfall varer på lager, og leverer slik de skal. Pass deg for inkman.no En kompis av meg bestilte (og betalte) flere patroner der en gang. De kom aldri. Min skriver ble ødelagt av EN patron. Epson har selvsagt ikke "self destruction". Det er bare flere de uoriginale leverandørene som lager noe billig dritt som ikke er kvalitetskontrollert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. januar 2011 #8 Del Skrevet 18. januar 2011 Auch da håper jeg virkelig ikke min printer har tatt døden av et forsøk på fake printerblekk. Jeg trenger bare en patron, så derfor blir det dyrt med eksepdisjonsgebyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #9 Del Skrevet 18. januar 2011 Sikker på den patronen er helt tom? Kanskje det går å prøve dette trikset for å tømme den helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 18. januar 2011 #10 Del Skrevet 18. januar 2011 Sikker på den patronen er helt tom? Kanskje det går å prøve dette trikset for å tømme den helt. Har ikke prøvd dette bare å riste på den. Men nå har jeg jo kastet den tomme patronen :gjeiper: Men skal huske på dette til neste gang jeg står fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå