Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å dra til Egypt i sommer og har sett oss ut et fint all-inclusive hotell i Hurghada i begynnelsen av juli. Men så var det dette med temperaturen på denne tiden. Barna våre er 3, 6 og 8 og det er helst dem vi tenker på om "tåler" varmen.

Noen som har erfaringer å dele? Og evt. andre tips og erfaringer med ferie med barn i Egypt?

Skrevet

ja da de tåler varmen, og det er sikkert aircondition der. Det bør være knall bra bassenganlegg med sklier, vannkanaler, boblebad osv...

Varmen i dette landet er tørr, så man bør avkjøle seg før man går ut igjen om kvelden. Solen går ned raskt på ca 10 - 15 minutter, ca kl 16-16.30... 18.00 seinest.

Men lokasjonen Hurgada er ikke av de mest fantastiske eller vennlige. I hvert fall ikke utenfor hotellets deilige vegger.

Sharm el Sheik scorer MYE høyere i alle retninger...

Skrevet

Jeg ville styrt unna Egypt midt på sommeren med såpass små barn! Det kan bli opp mot 40 grader, og det er ikke spesielt behagelig. Vi var der i mars for tre år siden og hadde da 35 grader. Venninnen min var der ifjor sommer (slutten av juni), og da rundet de 40. Vannet i bassenget blir da så varmt at det ikke hjelper altfor mye å bade heller. Egypt er jo et flott reisemål, men det er jo mye annet bra å velge mellom på sommeren? Kanskje heller spare Egypt til et år dere kan reise enten på høsten eller vinteren.

Skrevet

Det er vel helt ok sålenge man har aircondtion og bassengområde. Men selve Hurghada er ikke noe spes for barn og gateselgerne og butikkeierne samt taxisjåførene er noe av det mest plagsomme jeg har opplevd. De var rett og slett agressive...men mulig de er snillere når dere har med barn, vet ikke..

Varmen tåler de nok. :)

Skrevet

Det er vel helt ok sålenge man har aircondtion og bassengområde. Men selve Hurghada er ikke noe spes for barn og gateselgerne og butikkeierne samt taxisjåførene er noe av det mest plagsomme jeg har opplevd. De var rett og slett agressive...men mulig de er snillere når dere har med barn, vet ikke..

Varmen tåler de nok. :)

Jeg tenker også dette at så lenge hotellet er bra og har flotte bassenger og all inclusive så er det greit. Jeg er ikke spesielt engstelig for pågående selgere, butikkeiere og taxisjåfører siden jeg ikke har noen som helst planer om å sette barna mine i en taxi på ferie og fordi verken jeg eller ungene mine egner seg spesielt for shopping.

Så jeg tror vi går for dette uansett. Ser også ut til å være litt kortere vei til severdighetene fra Hurghada slik at vi kan dra på et par utflukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...