kopp1 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Hei! Jeg hadde jobbet med en oppgave på pcen min, men så reformaterte jeg pcen. Jeg trodde jeg hadde tatt backup av oppgavefila, men det hadde jeg ikke. Slettet alt på hardisken og installerte Windows 7 på nytt. Har prøvd programmet GetDataBack, men her må jeg lagre programmet på en annen drive enn den jeg vil hente filen fra, noe som er vanskelig ettersom jeg bare har en harddisken i 1partisjon (C:). Hadde vært utrolig bra om jeg kunne fått tilbake fila (OpenOffice fil), noen som kan hjelpe/gi tips? Hilsen desperat skole elev!
feuerstein Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Du kan muligens installere GetDataBack til en usb-pinne? Aller helst burde du slutte å bruke maskinen umiddelbart, siden all skriving til disk medfører en viss fare for at dokumentet du leter etter blir slettet. Når du sletter blir ikke filen direkte slettet, men plassen filen ligger på markeres som tilgjengelig for overskriving, og hvis filen overskrives er den tapt permanent. Deretter: Lån noen andres maskin, last ned nyeste Ubuntu på denne, brenn det ut på cd eller dvd. Start din egen maskin fra denne platen, kjør photorec innstilt på å finne zip-filer (OpenOffice har riktignok sine egne odt/ods/odp-filer, men dette er omdøpte zip-filer) og lagre disse til den største usb-pinnen du får tak i, eller en ekstern disk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå