Gå til innhold

Tatt i fotoboks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann var på kjøretur i helga. Vi tok tydeligvis feil av en fartsgrense (går jeg ut fra). Vi trodde det var 90-sone, speedometeret viste 102, så blinket det rødt. Ok... da var det sikkert 80-sone da. (Speedometeret vårt viser iallefall 10 km/t feil når vi kjører i 70, i høyere hastighet vet jeg ikke)

Noen som vet når denne boten evt vil komme?

Jeg har prøvd å finne ut hvor mye den kommer til å komme på, men er litt usikker. Vet de har 3 km/t feilmargin, men vet jo ikke hvor nøyaktig speedometert vårt er heller. Jeg går ut fra at vi sikkert kjørte rundt 15 km/t for fort da og det tilsvarer vel en bot på 3600,-?

(Vi går inn i en meget ukurant økonomisk periode nå, derfor jeg er så nervøs for når boten skal komme og hvor høy den kommer til å bli..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Takk for det. har lest litt på den der selv, men vet ikke helt om vi bikker over eller under 15 km/t over fartsgrensa.

Men det tar vel litt tid før bota kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at d kan variere.noen har enda ikke fått boten :P så du kan jo håpe på at d ikke va film i boksen og da..

men kan jo ver d kan ta opptil 2 uker før du får den kansje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at d kan variere.noen har enda ikke fått boten :P så du kan jo håpe på at d ikke va film i boksen og da..

men kan jo ver d kan ta opptil 2 uker før du får den kansje.

De fleste fotobokser er vel blitt digitale nå, så å håpe på at den ikke inneholdt film er nok fånyttes. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg ble tatt tok det to uker før det kom brev om å sende inn navn og personnummer på den som var fører av bilen, og så kom boten ca to uker etter det igjen. Har man ikke råd til å betale må man heller ikke kjøre for fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste fotobokser er vel blitt digitale nå, så å håpe på at den ikke inneholdt film er nok fånyttes. :(

Håper fotoboksen funker jeg. Bryter man loven så skal man straffes! Kanskje du heller skal holde deg til fartsgrensen? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fotoboksen funker jeg. Bryter man loven så skal man straffes! Kanskje du heller skal holde deg til fartsgrensen? :kjefte:

Ts her. Selvfølgelig skal vi betale boten, vi har ikke antydet noe annet heller. Og for the record..det er aller første gangen min mann (og jeg) i det heletatt har fått fartsbot. Han kjører pent og tar hensyn i trafikken. Denne fotoboksen sto i en tunell og det var ingen andre biler bak, foran eller møtende.Det var fint føre. Vi syntes begge å huske at fartsgrensen var på 90, noe den tydeligvis ikke kunne vært. Helt vår egen feil- ja, men jeg velger å se på dette som et uhell (hvor vi desverre brøt loven) enn at han kjørte som en fartsbølle..

Ikke at dette har noe med saken å gjøre (og det var heller ikke jeg som hadde skrevet det innlegget du quotet, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten glemt at fotoboksen blinket da jeg to mnd senere mottok boten min.

Ts her. Ja det er vel et par mnd jeg håper på, siden vi akkurat nå de neste ukene er midt oppe i huskjøp, flytting og familieforøkelse, så greit om den utgiften kommer litt senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere sliter økonomisk anbefaler jeg å ringe/sende epost til de som sender boten (når den en gang dukker opp i postkassen). De finner en løsning sammen med dere. Kommunikasjon er viktig :)

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar.

Brev fra politiet kom i dag. Vi ble målt til 91 i 80 sone og kan forvente å få en regning på 2600,-

Sure penger men ikke så ille som fryktet.. Nå er det bare å vente på regninga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere er så kriminelle så synes jeg bare det er til pass!

Hvis dere lar bilen stå på tomgang i mer enn ett minutt så håper jeg dere tar kontakt med politiet da også, slik at dere kan få den straff kriminelle som dere fortjener!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere er så kriminelle så synes jeg bare det er til pass!

Hvis dere lar bilen stå på tomgang i mer enn ett minutt så håper jeg dere tar kontakt med politiet da også, slik at dere kan få den straff kriminelle som dere fortjener!

Ok, god helg til deg også :yvonne:

-Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men folk hakket på dere for en så liten glipp.

Fotoboksen er ikke satt opp for å ta folk som glipper eller ligger litt over fartsgrensen, de er jo til for å ta de som virkelig gambler med folks liv. Moralsk sett synes jeg det er galt at folk som er lovlydige ellers skal tas for en slik bagatell. Som sagt, da kan man like godt ta de som står på tomgang i mer enn ett minutt (det er også forbudt).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, leste tittelen på innlegget og tenkte oh, kinky!

Hahaha I wish! Hadde vært en langt hyggeligere overtredelse :gjeiper:

-Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vi går inn i en meget ukurant økonomisk periode nå, derfor jeg er så nervøs for når boten skal komme og hvor høy den kommer til å bli..)

Sure penger, men når boten kommer, så er det bare å ta kontakt med de som har utstedt boten og å skaffe dere betalingsutsettelse eller få delt opp bota i flere avdrag. Dette er kostnadsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...