Gå til innhold

Flyreise t/r USA med SAS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å bestille tur til USA. Vi ønsker å farte litt rundt i leid bobil.

På hjemmesidene til SAS finner jeg ikke alternativet multicity eller openjaw som er på mange andre sider. Det vil si at vi kan reise til New York og hjem fra Miami for eksempel. Har ikke SAS denne muligheten????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

SAS flyr ikke fra Miami etter det jeg kjenner til så da blir det isåtilfelle over dit med SAS og tilbake med en av StarAlliance partnerene (eks. Lufthansa). Jeg tror ikke du klarer å kjøpe dette på SAS.no men kanskje de kan fikse det hvis du ringer dem. Men hvis det blir snakk om 2 enkeltbilletter så kan det vel bli dyrt eller? Da er det kanskje bedre å bruke et annet flyselskap for både turen bort dit og tilbake igjen.

Skrevet

Hei

SAS flyr ikke fra Miami etter det jeg kjenner til så da blir det isåtilfelle over dit med SAS og tilbake med en av StarAlliance partnerene (eks. Lufthansa). Jeg tror ikke du klarer å kjøpe dette på SAS.no men kanskje de kan fikse det hvis du ringer dem. Men hvis det blir snakk om 2 enkeltbilletter så kan det vel bli dyrt eller? Da er det kanskje bedre å bruke et annet flyselskap for både turen bort dit og tilbake igjen.

Med fare for å kuppe tråden. Du Gard virker som en erfaren globetrotter. De fleste selskaper har underholdningsutstyr selv på den billigste klassen på transatlantiske reiser. Jeg har hørt at noen selskaper har dårligere systemer enn andre. Blant annet at SAS ikke lar deg velge når du vil starte filmene, de bare går som på en TV-kanal, mens andre selskaper gjerne lar deg velge både film, start, stopp og pause etc.

Har du noen foretrukne eller anbefalte selskap for reisen over dammen?

Skrevet

Jepp, det stemmer at SAS ikke har video on demand på økonomi (bare på økonomi ekstra og business) og det er selvfølgelig irriterende. Skjermene er dessuten ganske så små synes jeg. Når det gjelder underholding så har Emirates et ganske bra tilbud men det blir vel litt drøyt å dra via Dubai på grunn av det :gjeiper: Når det gjelder Lufthansa så har de vært litt etter på den fronten og jeg har til og med tatt fly som kun hat små skjermer hengende i taket...så det kan også være avhengig av hvilken flytype en får. KLM har jeg ikke reist med på mange år etter en ganske grusom tur hjem fra Kuala Lumpur men det er en annen historie ;-) Men for å komme til saken...dersom du vil ha et grundig svar på dette må du poste på http://forum.flyprat.no/ så vil du få masse svar fra...eh..fly-nerdene der (håper dere ikke tar det ille opp gutter ;-) )

Skrevet

Vi reiste til San Francisco og fra New York, funker fint med British Airways :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...