Kayli Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Ved skolen der jeg jobber har 1. og 2. klasse utedag hver uke, 3. og 4. klasse annenhver uke. Man kan selvfølgelig finne mange argumenter både for og imot utedager, og jeg vet at ulike skoler prioriterer utedagene forskjellig. Av ren nysgjerrighet spør jeg nå: hvor vanlig er det med utedager for de yngste? Har de fleste skoler gått bort fra ordningen, eller er uteskole fortsatt vanlig?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Jeg vet at ved skolen der min mor jobber, så har de utedag hver uke i visse perioder. De har det altså ikke midt på mørkeste/kaldeste vinteren, i skikkelig drittvær, osv. Virker på henne som at ungene liker det veldig godt, og mtp. at en som gikk i klassen min på barneskolen greide å mene at en torsk var en hai (personen var da over 18, og er ellers en svært kunnskapsfull person), så tenker jeg at litt uteskole er en fin ting å ha...
Gjest Instamatic Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Hos oss har de uteskole på alle tre barneskolene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå