Gjest Solveig Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Hei Hvor mye får en mor i støtte pr barn når en har 2 barn og faren har gått bort(dødsfall). Dette gjelder min mor. Jeg er selv 21 år. Da jeg var barn og ung hadde jeg så lite penger at jeg sparte hele tiden. Likevel hadde jeg ikke nok penger til verken varme sko eller å ta buss på besøk til venner. Jeg hadde knapt noe penger i det hele tatt og penge gaver jeg fikk fra andre gikk med til nødvendige ting som billige yterjakker på salg. Jeg tenkte ikke så mye over det da fordi jeg trodde moren min hadde dårlig råd. Jeg unnskyldte henne hele tiden pappa var jo død og det var så mye. Nå vet jeg at hun kjøpte en masse dyre ting til seg selv som høyhelte sko til 3000 som bare ble brukt en gang. Og mye annet. Jeg har også en søster hun er ca 16 år. Hun har like lite penger som jeg hadde. Men noe har hun fått som en dyr mobil. Hun ønsket seg ikke dette hun ønsket seg varme sko og klær. Men så fikk hun en dyr mobil. Det jeg egentlig lurer på er hvor mye min mor fikk i støtte for oss. Når både jeg og min søster var barn/unge. Hvor mye min mor får i støtte nå altså for bare min søster?? Jeg er 21 og min søster er 16. Min mor tjener lite på sin 80% stilling i kommunen. Jeg lurer på dette fordi jeg synes saken er helt annerledes om hun har fått øremerket støtte til min søster og bare brukt det på deg selv.. På forhånd tusen takk
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Hei Hvor mye får en mor i støtte pr barn når en har 2 barn og faren har gått bort(dødsfall). Dette gjelder min mor. Jeg er selv 21 år. Da jeg var barn og ung hadde jeg så lite penger at jeg sparte hele tiden. Likevel hadde jeg ikke nok penger til verken varme sko eller å ta buss på besøk til venner. Jeg hadde knapt noe penger i det hele tatt og penge gaver jeg fikk fra andre gikk med til nødvendige ting som billige yterjakker på salg. Jeg tenkte ikke så mye over det da fordi jeg trodde moren min hadde dårlig råd. Jeg unnskyldte henne hele tiden pappa var jo død og det var så mye. Nå vet jeg at hun kjøpte en masse dyre ting til seg selv som høyhelte sko til 3000 som bare ble brukt en gang. Og mye annet. Jeg har også en søster hun er ca 16 år. Hun har like lite penger som jeg hadde. Men noe har hun fått som en dyr mobil. Hun ønsket seg ikke dette hun ønsket seg varme sko og klær. Men så fikk hun en dyr mobil. Det jeg egentlig lurer på er hvor mye min mor fikk i støtte for oss. Når både jeg og min søster var barn/unge. Hvor mye min mor får i støtte nå altså for bare min søster?? Jeg er 21 og min søster er 16. Min mor tjener lite på sin 80% stilling i kommunen. Jeg lurer på dette fordi jeg synes saken er helt annerledes om hun har fått øremerket støtte til min søster og bare brukt det på deg selv.. På forhånd tusen takk Din mor mottar barnepensjon fra Nav som utgjør 40% av din avdødefars opptjente pensjon for 1 barn . Er det flere barn får barn nr.2 25% av pensjonen. 40% og 25% blir lagt sammen og delt på 2 slik at det er like mye pr. barn. Dette er din mor som mottar som en erstattning for barnebidrag.
Gjest Solveig Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Din mor mottar barnepensjon fra Nav som utgjør 40% av din avdødefars opptjente pensjon for 1 barn . Er det flere barn får barn nr.2 25% av pensjonen. 40% og 25% blir lagt sammen og delt på 2 slik at det er like mye pr. barn. Dette er din mor som mottar som en erstattning for barnebidrag. Er det til de er 16 år eller lenger??? Tusen takk
Gjest Eurodice Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Er det til de er 16 år eller lenger??? Tusen takk Det er til 18 år. Dessuten får man barnetrygd for ett barn mer enn man har, også der 18 år. Jeg har vært i samme situasjon som din mor, men den gangen var det 16-årsgrense.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå