AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Del Skrevet 17. januar 2011 Hei! Jeg er en kvinne på 26 år. Jeg har studert ferdig, reist i utlandet, har jobb og ikke noe lån. Alt ligger klart til barn! Jeg har veldig lyst på barn, men jeg her ett problem. Jeg har ingen mann. Jeg vil ikke vente til det lengste, for plutselig er det for sent, tenker jeg, og jeg vil heller finne noen nå og bli kjent enn å bare ta en og plutelig sitte med unge. Problemet er at jeg er kresen. Jeg har forelsket meg to ganger. Men de jeg forelsket meg i var nok ikke så gode partnere og det ble aldri noe ordentlige greier ut av det. Jeg vil finne en mann, men jeg føler vel at jeg ikke kan kreve forelskelse. Men for meg føles det som alle er så lykkelige med mannen sin. Det er mange hyggelige og interessante menn, det er ikke det. Men jeg lurer på hva som man kan håpe på? Hvordan er ditt forhold til din partner? Var det vill forelskelse? Vennskap som ble forelskelse? Eller mer vennskap? Eller noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 17. januar 2011 #2 Del Skrevet 17. januar 2011 hva m stork klinikken? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Del Skrevet 18. januar 2011 Som gjest over spør, hva med Stork-klinikken? (Evt CFC eller andre lignende klinikker i Køben) Så lenge du jakter på "en god far til mine barn" og ikke "en mann jeg elsker av hele mitt hjerte" vil forholdet heller ikke fungere. Jeg vil absolutt anbefale å vurdere assistert befruktning heller, så kan du heller konsentrere deg om å finne en eventuell mann senere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 18. januar 2011 #4 Del Skrevet 18. januar 2011 Som gjest over spør, hva med Stork-klinikken? (Evt CFC eller andre lignende klinikker i Køben) Så lenge du jakter på "en god far til mine barn" og ikke "en mann jeg elsker av hele mitt hjerte" vil forholdet heller ikke fungere. Jeg vil absolutt anbefale å vurdere assistert befruktning heller, så kan du heller konsentrere deg om å finne en eventuell mann senere. Jenta er jo bare 26 år, det er vel litt tidlig å få panikk og skaffe seg barn på egenhånd bare fordi hun ikke har truffet den rette mannen ennå? For meg er det et klart drawback om en jente har barn fra før. Jeg ønsker at jeg sammen med jenta i mitt liv skal skape et hjem fra scratch, et hjem der vi begge har det samme forhold til barna. Som jeg har skrevet i en annen tråd har jeg liten lyst til å komme som innflytter i en allerede etablert familie: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=457344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Del Skrevet 18. januar 2011 Jenta er jo bare 26 år, det er vel litt tidlig å få panikk og skaffe seg barn på egenhånd bare fordi hun ikke har truffet den rette mannen ennå? Det er det vel bare hun som kan svare på? Hvis hun ønsker og føler seg klar for å få barn nå hvorfor skal hun da vente? For meg er det et klart drawback om en jente har barn fra før. Og det er helt klart en ulempe om mannen er så dårlig omsorgsperson at han ikke klarer å vise omsorg for hennes barn. Jeg ønsker at jeg sammen med jenta i mitt liv skal skape et hjem fra scratch, et hjem der vi begge har det samme forhold til barna. Klassisk patriarki. Du ønsker deg en kvinne som skal være "din" og som skal føde "dine" barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 18. januar 2011 #6 Del Skrevet 18. januar 2011 Det er det vel bare hun som kan svare på? Hvis hun ønsker og føler seg klar for å få barn nå hvorfor skal hun da vente? Og det er helt klart en ulempe om mannen er så dårlig omsorgsperson at han ikke klarer å vise omsorg for hennes barn. Klassisk patriarki. Du ønsker deg en kvinne som skal være "din" og som skal føde "dine" barn. Tvert imot. Det du står for er uspiselig kvinnesjåvinisme, ikke likhet mellom kjønnene, en oppfatning at barn naturlig er kvinnens domene og at kvinnen likegodt kan få det på egenhånd før hun finner seg en mann. Siden jeg selv ikke har barn ønsker jeg balanse i hjemmet, jeg ønsker at vi skal stille likt overfor barna, ikke at jeg skal være en umyndig omsorgsperson i et hjem der hun allerede har lagt føringene og der hun i er den eneste som har juridisk såvel som biologisk foreldreskap til barna. Jeg ønsker et hjem der mor og far stiller likt, det er ikke noe patriarkalsk i det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg synes du skal ta tiden til hjelp. Du er tross alt bare 26 år og fruktbar i 10-15 år til. Assistert befruktning (i Danmark e.l.) er en mulighet, men vil helt klart tro det er enklere dersom du og barna har en farsperson å forholde dere til. I tillegg så er det mange av oss menn som skyr forhold med kvinner som har barn fra før. Så sjansen blir ikke akkurat større dersom du får barn uten å være i forhold. Men det er selvsagt ditt valg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sus Scrofa Skrevet 18. januar 2011 #8 Del Skrevet 18. januar 2011 Du må slutte og være så kresen, så kanskje vil menna overraske deg! Man skal være kresen mtp hvem man skal være sammen med resten av livet, og hvem som skal være far til sine barn. Det jeg mener er at førsteinntrykket er ikke alt. Hvis du gir hyggelige/OK menn en sjanse, så tror jeg nok du kan bli positivt overrasket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 20. januar 2011 #9 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg er en av de som er lykkelig gift. Det var den rosenrøde versjonen. Vi har det veldig godt sammen, men vi må jobbe hardt for det. Kommunikasjon er vanskelig! Ingen av oss er perfekte i den andres øyne, men de tingene som er viktige for oss er vi enige om. Vi har kranglet mange ganger om små ting, eller ting vi ikke forstod at vi var enige om. Av og til må vi be om tilgivelse selv om den andre burde gjøre det først. Vi er bestevenner, og stoler helt på hverandre. I perioder er vi forelsket. Noen dager lurer jeg på hvordan jeg kunne gifte meg med ham. Han er jo så... blæh. Og vi har et helt normalt forhold. Men vanligvis har vi det bare helt fint. Hverdagsfint. For meg er det viktigst at vi har de samme verdiene, og grunnsynet på viktige ting. Og at begge er villige til å jobbe med ekteskapet. Når du ser etter en fremtidig far til dine barn begynner du i feil ende. Hvis du ser etter en mann du kan tenke deg å leve resten av livet sammen med, (og få barn med) kan du finne en. Han skal du leve sammen med resten av livet. Barna bor vanligvis sammen med deg i bare atten år. Så det viktigste er at du liker mannen. Selv om du ikke føler det nå, så har du faktisk god tid. Så kikk gjerne etter en mann. For noen er stormende forelskelse viktig. Men den går over uansett hvor flott han er. Noen gifter seg med bestevennen sin, og blir stadig småforelsket i ham. Det er bare du som kan finne ut hva som er viktig for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #10 Del Skrevet 20. januar 2011 Sannelig ikke lett dette her. Selv så er jeg på leting etter en mor til mine fremtidige barn. Men hun er sannelig ikke lett å finne. Alle de flotte damene jeg møter har barn fra før eller har tatt valg om ikke å få barn. Ingen av disse er av interesse for meg. Ønsker å treffe hun som har ventet på nettopp meg i disse årene og som er klar til å slå seg til ro og stifte familie. En vakker dag! Kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 20. januar 2011 #11 Del Skrevet 20. januar 2011 Sannelig ikke lett dette her. Selv så er jeg på leting etter en mor til mine fremtidige barn. Men hun er sannelig ikke lett å finne. Alle de flotte damene jeg møter har barn fra før eller har tatt valg om ikke å få barn. Ingen av disse er av interesse for meg. Ønsker å treffe hun som har ventet på nettopp meg i disse årene og som er klar til å slå seg til ro og stifte familie. En vakker dag! Kanskje... Dere får være litt modigere og logge dere på da, og sende en pm til hverandre. Kanskje dere passer flott sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå