AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Hei! Jeg er fortiden hjemme i mammaperm med enn gutt på 4 måneder. Da vi skulle sende inn ymse papirer til NAV i forkant av fødselen, var vi dessverre så lite glupe at vi satte opp 10 ukers pappaperm midt i min perm. Så nå sitter vi her, da. Med bare en NAVlønning til Pappa og ingenting til meg. Jeg har ikke mulighet til å gå tilbake i jobben akkurat nå. Er det ulovlig/umulig at Pappa går tilbake i jobb samtidig som han får NAVstønaden? Han har en mye bedre lønning en meg, så om dette går an, ville vi selvfølgelig vært mer tjent med at jeg fikk hans NAVutbetaling... Kan dette gjennomføres? Håper på snart svar!
Concertina Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Nei, du kan ikke få hans permisjonspenger. Går mannen din tilbake i jobb så får han selvsagt kun lønn, ikke foreldrepenger. Men dere kan muligens utsette hans permisjon, det skal egentlig søkes om før din permisjon er ferdig, men siden du har mer permisjon etter hans så er det mulig dere kan få den utsatt. Ta kontakt med NAV. Endret 17. januar 2011 av Concertina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå