Trollmamma Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Hva utgjør et lønnstrinn for lærere? En inspektør skal tjene lønnsplasseres 2 lønnstrinn over det vedkommende ville hatt i undervisningsstilling. Hva utgjør dette?
Gjest Spinell Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Utdanningsforbundets hjemmesider har mye om lærerlønn. Her er en lenke til minstelønnssatsene. Hvor mye et lønnstrinn utgjør avhenger av hvor du jobber. Statens lønnstrinn er annerledes enn Oslo kommunes, men dette finner du mer om på samme nettside. Endret 17. januar 2011 av Spinell
Trollmamma Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Men om en adjunkt med tillegg og 10 års ansinnitet, rykker opp til inspektør, hvordan beregnes lønnen da? Det står 2 lønnstrinn, men jeg vet ikke hva et lønnstrinn innebærer, og jeg finner det ikke noe sted. I KS, vel og merke. Endret 17. januar 2011 av Trollmamma
Gjest Spinell Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Er ikke lønnstrinnene forlengst avskaffet i KS-området? Det er de i alle fall for alle stillinger som ikke er innen skolevesenet...
Trollmamma Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2011 Er ikke lønnstrinnene forlengst avskaffet i KS-området? Det er de i alle fall for alle stillinger som ikke er innen skolevesenet... Ja, jeg trodde også det. Men så står det i stillingsannonse ang. inspektørstilling av lønn fastsettes etter tariff, og at inspektører alltid skal ligge minimum 2 lønnstrinn over det vedkommende ville hatt i undervisningsstilling. Nei, får vel bare spørre, rett og slett.
Kanutte Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Det varierer etter hvor du er på lønnsstigen. Jo høyere du har kommet, jo større er spranget mellom lønnstrinnene. For meg som er lektor med tillegg utgjør forskjellen ca. 19 000 i årslønn (ltr. 44 og 46 i Oslo kommune), men det dersom du ligger lavere på lønnsstigen som for eksempel ltr. 34 vil forskjellen opp til ltr. 36 utgjøre ca. 14 000 kr.
Trollmamma Skrevet 18. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2011 Jeg er adjunkt med opprykk, 10 års ansinnitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå