Gå til innhold

Utbetalt for mye i barnetrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått brev fra NAV om at de mener jeg har fått utbetalt for mye i barnetrygd, og at de kan kreve det tilbake. Har fått en frist for å uttale meg i saken. Det som har skjedd er:

Jeg og barnefaren gikk fra hverandre for flere år siden. Et forferdelig stygt brudd. Endte opp med voldsalarm og han fikk besøksforbud. Var i tingretten ang barnefordelinga, hvor vi endte opp med fast delt bosted, en uke hos hver. En ordning som overhodet ikke har fungert, som jeg nå er i ferd med og få forandret pga at ingen av barna vil til faren. Og har bodd hos meg. Kun vært sporadisk hos faren. Barnefaren sa at jeg kunne beholde barnetrygden pga at jeg tjente mye mindre enn han. Jeg ringte til NAV og spurte hvordan det fungerte ift barnetrygden, om jeg kunne beholde den? Og fikk til svar at det kunne jeg, og at barnetrygden fulgte ungene. Dersom barnefaren sendte inn krav om barnetrygd ville min bli halvert. Og det er jo dette som har skjedd. Han har sendt inn krav og fått innvilget halv barnetrygd uten at min er blitt redusert. Men dette har ikke jeg fått noen beskjed om. Har ingen kontakt med han, og er jo derfor jeg har bestilt mekling. Må jo også få hjelp av NAV til å beregne barnebidrag for den tiden ungene har bodd hos meg, selv om vi har hatt delt omsorg. Han har overhode ikke bidratt økonomisk. Har betalt tannregulering 15.000 , skoleregninger 18.000 +++ alene. Er utrolig frustrerende... Vi gikk en stund til samtaler hos psykolog pga at ungene slet etter bruddet. Og fikk da beskjed om at han har klare psykopatiske trekk, og at vi måtte beskytte oss mot han. Så er slike ting som gjør at jeg har vegret meg mot å ta tak i den økonomiske biten. Er det noen som har opplevd noe lignende? Som har råd å komme med? Er ganske fortvilet nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vet du hva!!! Dette er NAVs ansvar, og det får de jammen ta!

De prøver seg nok, men du kan ingenting for at de har rotet.

Kjenner jeg blir så sint på det systemet der!

Stå på ditt, du, så ordner det seg nok.

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Du har jo fått anledning til å uttale deg før det fattes et vedtak, og hvis du legger fram saken slik du har gjort her kan jeg ikke skjønne annet enn at det vil bli tatt hensyn til.

Tror dette skal gå bedre enn du frykter :)

Gjest Silje75
Skrevet

Du kan jo ikke vite at han har søkt om halv barnetrygd, så når nav ikke har informert om det..! KLAG KLAG KLAG!

Skrevet

Send inn klage!

Skrevet

Du får uttale deg i saken, og da påpeker du at du har oppgitt korrekte opplysninger, men at NAV ikke har har justert beløpet slik de skulle når barnefar fikk innvilget halve barnetrygden.

Ei jeg kjenner var i en lignende situasjon, der NAV ikke reduserte barnetrygden når hun flyttet sammen med barnefaren. Hun hadde meldt fra i god tid slik at andre ytelser til enslig forsørger ble stoppet. Hun påpekte det i sitt brev til NAV og hørte ikke mer om saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...