Gjest Flaxie Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Hei!! Jeg bestile flybilletter her om dagen.. Men så i ettertid at grensen for "barn" er opp til 16 år. Broren min er 15 år, men jeg bestilte voksen billett.. Kan de begynne å lage oppstyr pga det når vi kommer på flyplassen og de ser alderen hans i passet og sånn? Dumme meg....
mjau-mjau Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Det skal ikke ha noe å si, du har jo bare betalt en dyrere pris Men du kan jo alltids dobbeltsjekke med de på tlf
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Jeg tror strengt talt at det ikke at de sjekker det i passet. Jeg har gjort det samme som deg før, men det var det ingen som reagerte på. Du har jo betalt en dyrere pris for den ene billetten, så flyselskapet bør ikke kunne henge seg opp i det. Det er jo værst for deg at du har måtte betale mer enn nødvendig. Du er nok neppe den eneste som har gjort dette! Jeg regner med at dere skal fly fra Gardermoen (?), og der har de rett og slett ikke sett noe på alderen min. Kun navnet og bildet også har de registrert passet. Jeg flyr for det meste Norwegian, og de har jo sånne automater det går an å sjekke inn på, og da er det jo heller ingen som kan reagere på alder. Regner med at han ikke skal fly alene, men vær obs på at det kan bli litt klundrete i det andre landet om han skulle flydd alene. Jeg er 16, snart 17, og skulle ut og reise for noen uker siden. Da jeg kom til landet jeg skulle være i, var de ekstremt nøye og strenge i passkontrollen og ville så vidt slippe meg igjennom siden jeg var mindreårig og reiste alene.
Gjest Flaxie Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Tusen takk for svar :-) Tenkte å ringe, men reiser med Ryan Air, og de er pain in the ass på telefon! Alt går på engelsk og samtalen koster mykje pæng! Så prøvde meg her først! Men da virker det jo som om det ikke er noe problem! Som du sier, det er jo jeg som har fått "straffen" med å betale mer - de har jo bare tjent på tabben min :-) Vi reiser hele familien, så han har hvertfall noen som kan snakke for seg! Håper de ikke sjekker passet hans i dette tilfellet heller da :-) Thanks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå