AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Del Skrevet 16. januar 2011 Synes det lukter så vondt rundt toalettet. Jeg vasker badet ofte, men rundt selve doen synes jeg det til tider lukter offentlig pissoar! Har to gutter i familien som sikkert ikke er så nøye når de tisser. Jeg vasker flere ganger i uken området rundt toalettet - selve doen, gulver, veggene bak og på begge sider. Bruker Jif spray og kloring, men det går bare en dag så lukter det like ille igjen. Forslag til vaskemiddel? Evt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hariette Skrevet 16. januar 2011 #2 Del Skrevet 16. januar 2011 Kanskje du må bytte ut doen. Vi hadde lignende problem og da viste det seg at det var en sprekk i porselenet hvor ørsmå dråper lakk ut. Det var nok til å skape en ufin lukt. Vi satte inn nytt toalett og vips så var lukta borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Del Skrevet 16. januar 2011 Kanskje du må bytte ut doen. Vi hadde lignende problem og da viste det seg at det var en sprekk i porselenet hvor ørsmå dråper lakk ut. Det var nok til å skape en ufin lukt. Vi satte inn nytt toalett og vips så var lukta borte Ja, kanskje. Men det blir dyrt, må ha noen til å montere også, tror ikke jeg klarer det selv. Tenker jeg må forsøke noen billigere alternativer først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 16. januar 2011 #4 Del Skrevet 16. januar 2011 Be de sette seg ned på dassen og gi di en stor flaske klor hver.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 16. januar 2011 #5 Del Skrevet 16. januar 2011 salmiakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Del Skrevet 18. januar 2011 Lær guttene dine å sitte når de tisser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okusan Skrevet 18. januar 2011 #7 Del Skrevet 18. januar 2011 Ja, gutter som sitter søler mindre- så lenge tissefanten faktisk peker nedover, i alle fall (vask godt nedover på utsiden av skåla også, dråpene kan renne på de merkeligste steder...). Kom forresten på en morsom historie om mine to små fettere (ca 8-9 år), som sølte så mye på hytta at bestemor til slutt reagerte og lurte på hvordan det var fysisk mulig å søle så mye? Gutta hadde ingen forklaring. Men en dag kom hun over dem der de sto og tisset uten å sikte... kan tro det sprutet i alle retninger! "Men gutter, dere må jo holde på tissen når dere tisser! Ikke rart det blir grisete her!" "Jammen, bestemor, da må vi jo vaske oss på hendene etterpå...." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 18. januar 2011 #8 Del Skrevet 18. januar 2011 Klor og grønnsåpe! En god dash av begge deler, vask godt over. Eller du kan lage tynt klorvann på sprayflaske, la det være på....et kvarters tid, tørk så av. Pass på så ikke klorblandingen kommer i kontakt med tekstiler, da kan det bli hvite flekker. Klor løser organisk materiale, funker hos meg med 3 karer i huset ihvertfall. Du må IKKE blande klor med noe anna enn grønnsåpe, grønnsåpe og klor forsterker hverandre på en riktig måte. -Klor trenger å være på ei stund for å virke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 19. januar 2011 #9 Del Skrevet 19. januar 2011 Salmi, dvs. salmiakk. Salmiakk skal fjerne vond lukt. Salmiakk må IKKE blandes med klor eller vaskemidler som inneholder klor. Men du kan forsterke f.eks. grønnsåpe med salmiakk. Tror det vil kunne hjelpe. Er i det minste verdt å forsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 19. januar 2011 #10 Del Skrevet 19. januar 2011 Lær guttene sine å tisse uten å søle- my God (går ut ifra at det ikke er småbarn vi snakker om nå). Vask godt rundt og utenpå toalettet med salmiakk og ha litt klor nedi toalettet etter å ha brukt et rensemiddel for toalettet (Jif, Domestos etc.) Hvis ikke dette hjelper er toalettet ødelagt og må byttes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 20. januar 2011 #11 Del Skrevet 20. januar 2011 Oppdater oss gjerne, TS. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 22. januar 2011 #12 Del Skrevet 22. januar 2011 Prøv med eddik i vannet når du vasker! Eddik fjerner lukt av oppkast også. Kjøp 35% eddik og ha i ca en halv dl i tre liter vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #13 Del Skrevet 22. januar 2011 I dag laget jeg en sprayflaske med klor blandet med vann. Sprayet på og lot stå i 15 min. Vasket godt over (skrubbet) med grønnsåpe. Tørket over med tørr tue. Så får vi se hvordan det går TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå