Gå til innhold

Astrologi/Stjernetegn som pekepinn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei icon_biggrin.gif

Må bare svare på EN liten ting. Det er ikke bare stjernetegnet som påvirker dere, men også noe som kalles Ascendanten. AC er det tegnet som stiger over horisonten i det øyeblikket man blir født, det har med tid å gjøre. Og AC påvirker deg på mange måter, men mest hvordan du oppfører deg mot andre mennesker, og hvordan de oppfatter deg som menneske. Jeg selv er Vekt med AC i Skytten, og jeg kjenner meg veldig mye igjen i Skytten i hvordan jeg er. Horoskoper er komplisert, det er ikke til å komme vekk i fra, og aviser og useriøse ukeblader skal man styre langt unna.

Pointet mitt er at selv om man ikke kjenner seg igjen i sitt eget stjernetegn, så kan man ofte finne flest likheter og fellestrekk når man vet AC, og for å finne den må man vite fødselstidspunkt, år og fødested, først da finner man ut mer, og jeg skal love dere, det er kjempespennende icon_biggrin.gif

Klem fra Pludre icon_biggrin.gif

vinke.gif

Smil til verden og den smiler til deg !!1212[ Dette Innlegg er endret av: Pludre den 2002-05-15 21:27 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En del "light-innlegg" her røper hvor lite folk kan om horoskoper/astrologi, men like forbannet så tillater deg seg å ha meninger om det...

Det er bare tull og sammenligne to av de 12 soltegnene for å finne ut om man passer sammen eller ikke.

Det er selve det komplette HOROSKOPET som er retningsgivende, det er DET puslespillet som viser et menneskes mest typiske karaktertrekk, og da kan svaret bli ganske annerledes enn om man tar det mest typiske for et og et tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I astrologen tar vi ikke bare hensyn til Solens posisjon på stjernehimmelen, men også alle de andre planetene i vårt solsystem.(Solen og Månen er jo i praksis ikke planeter, men blir kalt det for enkelthets skyld)

Astrologer tar utgangspunkt i deg, og din plassering på jorden når de beregner planetens posisjoner i horoskpoet.

Horoskopet blit illustrert som en sirkel, som er inndelt i 12 stjernetegn på 30 grader hver.

Siden jorden roterer rundt sin egen akse deler vi jorden også inn i 12.hus, disse blir regnet ut på grunnlag av tidspunktet på døgnet du ble født.

Hvert hus symboliserer et livsområde.

1.hus er Ascendanten, dvs. 1.hus sin spiss (det punktet som steg opp av horisonten det øyeblikket du ble født) er AC og forteller en hel del om hvem du er og ønsker å bli sett på som. (husområdet er knyttet til Væren og Mars, men din måte å hpndterer livsområdet blir styrt av stjernetegnet husspissen havner i og eventuelle planeter i huset)

Kort sagt:

*Hver planet har sin spesielle energi

*Hvert stjernetegn gir energien en spesiell karakter

*Hvert hus gir energien et spillrom (livsområde)

*Hvert aspekt gir inflytetlser fra andre energier (planeter)

Som dere skjønner gir dette utslag i at hver eneste person får sin unike energisignatur, som slik sett gir hver og en særlige poetensialer og begrensninger. Men det er viktig å huske på vi skaper våre egne liv!

Planetene influerer oss, men styrer oss ikke, det er vi som tar valgene og som må ta konsekvensene og høste fruktene. Hvorvidt vi kommer overens med en annen person, og om et forhold varer er helt og holdent opp til oss selv og vår vilje til å jobbe med det.

Vennlig hilsen

Pisces

1212[ Dette Innlegg er endret av: Pisces den 2002-05-08 13:38 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Innlegget her fikk meg til å tenke, og jeg begynte å se på bursdagsdatoer for venner og familie. Kommer godt overens med alle i nærmeste familie bortsett fra mor, som er Jomfru. Og alle - ALLE - av de andre venner & familie er ildtegn. Ikke et eneste unntak. Jeg er selv Skytte, og det er kjæresten min også.

Så utrolig merkelig. Nå ble jeg interessert icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Jeg lurer på om det er noen av dere som kan fortelle en vekt om hun passer best i sammen med skytten eller vannmannen???

Jeg er selv vekt, gift med en vannnmann og er fasinert av en skytte...

For noen uker siden tok jeg kontakt med Maria Duval, en fransk dame som kaller seg sannsigerske. Hun har sendt meg 2 brev, på 20 sider til sammen. Jeg har ikke sendt henne noen penger, men hun har pekt ut datoer for meg når ting skal skje og sånt. De datoene har vi ikke komt til. Er det noen andre som har kjennskap til henne??

På forhånd tusen takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to siste forholdene har vært sammen med parter som har samme stjernetegn som meg,Vannmannen..

Begge gangene har jeg følt at det fungerer utrolig bra i starten fordi vi har hatt så mye til felles.Men etter en stund har forholdene gått over til vennskap.Mulig jeg er litt vel naiv her,men jeg tror faktisk jeg ville fått frysninger på ryggen om jeg igjen traff en og han sa han var vannmann..Latterlig kanskje,men jeg kjenner så mangs som har erfart akkuratt det samme som meg i et parforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

Please hjelp meg,

ved å fortelle meg hva som er mest riktig for meg, en vannmann eller en skorpion..

Selv er jeg vær...

Jeg blir virkelig glad om noen som kan mere om dette ville gi meg et svar..

Jeg har tidligere betalt for en spåtime som viste seg å gå helt i oppfyllelse..

Please gi videre noe av deres visdom..

Klem fra tessa...

1212[ Dette Innlegg er endret av: tessa den 2002-05-14 21:27 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Tessa..

Om noen finner på å svare deg angående hvilken mann som er riktigst ene og alene på grunnlag av soltegnet, så må du ikke finne på å følge rådet.

Det finnes desverre ikke noen snarveier gjennom livet, vi må selv lære av våre feil, og ta våre valg.

De som ser ut til å lykkes i å ha et godt liv, har ikke kommet dit pga. at livene deres er feilfrie og uten skrammer, men fordi de har erkjent at livet er resultat av deres holdning til det. Dette kan lett overføres til kjærlighetslivet...

Ingen andre enn du kan vite hva som er det beste valget, det kan gå slik eller så uansett hva du velger...det ene forholdet kan bli mer konfliktfyllt enn det andre, men om det likevel fører til at forholdet blir dynamisk fremfor problematisk, så vil det "vanskelige" forholdet gi mest spenning og gjensidig inspirasjon og mening.

Mannen med Solen i Skorpionen er antaglig mer innadvendt i sin natur enn han med Solen i Vannmannen. Begge to er uforutsigbare, og særeegne.

Hvordan du oppfatter de kommer an på hvor godt du kjenner de, og hvor trygge de er på deg.

Vi er alle mer en vi viser utad, og vi viser mer av vårt indre jo bedre kjent vi blir med våre partnere..vi forelsker oss ofte i Ascendanten (ytre, image, stil, oppførsel, utstråling), og den delen av Solen som filtereres gjennom Ascendanten. Etterhvert som vi blir kjent blir vi glad i hele personen på godt og vondt..eller veldig irritert og lei av hele forholdet icon_wink.gif

Han med Solen i Vannmnnen vil antaglig være mer frihetselskende og opptatt av gruppeaktiviteter, mens han med Skorpionsol vil antaglig være mer autoritær og lidenskapelig.

Men du skal være klar over at det jeg skriver om mennene/guttene kan forandre seg radikalt om jeg hadde sett på hele horoskopet...

Vennlig hilsen

Pisces

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tessa, nå får du ikke blande sammen "spåkoner" og astrologer, det fortjener ikke astrologene!

For at du skal få stilt et horoskop, så må du oppgi fødselsdato, nøyaktig klokkeslett, og nøyaktig fødested, for dere begge.

Du kan vel heller ikke regne med å få stilt et partnerhoroskop gratis, det er en meget omfattende stykke arbeid! Med mindre du kanskje har dyktige astrologvenner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet. Og hva astrologi gjelder så vet vi vel så mye om det nå, at tro eller ikke, enkelte ting kan man ikke nekte for.

Så det var en del pepper om Hai Lee her... jeg var hos han for mange år siden. Før noen visste hvem han var, og han satt på en pinnestol i Galleri Oslo og spådde deg for en femtilapp. Skal ikke gå inn på eksempler, men han skremte meg med sitt klarsyn. Jeg bestemte meg for aldri å gjøre noe sånt igjen. Det traff for godt rett og slett.

Det gikk noen år, og jeg gikktil ham igjen. Han var blitt kjent, mer kommers og jeg fikk ikke så mye utbytte av det. Men rpøvde igjen likevel, etter noen år. Og da ramset han opp en masse vas, jeg glemte det hele og avskrev mannen for godt.

Helt til... noen nevnte ham her i vinter, og da tenkte jeg på det han sa sist. Som var utenkelig. Som jeg ikke hadde fantasi til å forestille meg en gang, selv om han sa det.

Plutselig var det sånn. Alt sammen.

Nå bare venter jeg på noe han fortalte meg om for 13 år siden.

Klem fra en jomfru som er gift med en vær

(ja, jeg vet - men vi skal bevise at det går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare kommentere dette med spådommer som går i oppfyllelse.

Kort sagt så tror jeg at vi alle har en livsplan, hvor de viktigste erfaringene på godt og vondt i livet er skissert.

Jeg sier erfaring, og ikke hendelse, fordi jeg tror at akkurat hvilken form erfaringen tar kommer til en viss grad an på oss selv, hvordan vi håndterer utfordringene og hvordan det påvirker livsplanen.

Noen kommer sterkere ut av en tragisk opplevelse og går videre med rak rygg og klarere blikk, andre gjenopplever grufullheter gang på gang. Ikke fordi de fortjener det, men fordi ikke erkjenner at de er fri til å ta tilbake makten over seg selv og egne følelser/tanker.

Ingen kan gjøre deg til et offer om du ikke tillater de det! Det er ikke hva som skjer med deg som betyr noe, men hvordan du velger å møte erfaringen.

Og slik vil fremtiden hele tiden forandre seg, alt etter valgene du tar.

Det dreier seg om en kontinuerlig utvikling og utforming av oss selv og manifistasjonene av våre ubevisste/bevisste valg.

Vi skaper fremtiden hele tiden.

Det som er poenget mitt er:

De som spår ser din potensielle fremtid på grunnlag av dine bevisste og ubevisste valg..hittil.

De bruker intuisjon og klarsyn, og gjennom virkemidler som astrologi, tarot, krystaller..you name it..så kan de spore opp din eventuelle fremtid.

Men i samme øyeblikk som de kommer med profetier, så er de med på å skape din fremtid. Du legger ansvaret i hendene på en utenforstående "han spådde slik og sånn, det gikk i oppfyllelse, da må alt være foutbestemt=jeg har ikke noe ansvar eller valg"

For selv om du har "glemt" det, så ligger det der et sted og påvirker din dømmekraft. Som alt annet du har blitt fortalt at du er/ikke er.

Selvoppfyllende profetier....

Alle kan utvikle sin intuisjon, alle kan "spå" om de virkelig vil, og enda viktigere, alle kan skape sin egen fremtid ut i fra hva som er det "beste" for den enkelte og hennes livsplan.

Ved å gå til en person som er ekstra intuitiv og klarsynt (enten han/hun er astrolog eller håndleser, etc.), så kan personen hjelpe deg til å finne tilbake til deg selv, til å innse hvor dine evner og begrensninger ligger.

I astrologien så kan jeg se hvilke energier som påvirker et horoskop i øyeblikket, hvor det er størst sjanse for utvikling og hvor det er tid for å roe ned.

Men jeg kan ikke si utfallet, bare hva som er antagelig og poetensielt.

Den som sier at han vet hva som skjer med deg i morgen, han har rett, men den er ditt valg at hans sannhet blir din...

Du kan alltid forandre din fremtid, men det krever at du kjenner deg selv..og det er ikke en enkel oppgave. Sånn sett er kanskje en spåmann å foretrekke?

Vennlig hilsen

Pisces

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha pisces..

Du har rett i at de begge er særegne (he,he)

Og at hr.vannmann er svært gruppe deltagelig og at han andre er mer autoritær og innesluttet.. Hmm...

Men jeg fikk ikke helt med meg hvem som passet best til en vær..hmm..

Og til deg anonym!

Jeg ba ikke om noe full analyse, ville bare se hvem som passet meg best i følge stjernene.

Og jo..jeg har faktisk egen meninger som jeg

faktisk til syvende og sist uansett følger..

Så ikke bekymre deg..

Hilsen tessa,

som er, lost in the tango!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Etter aa ha lest denne traaden, synes jeg det er aldeles utrolig at ikke ett eneste innlegg gir uttrykk for tvil over hvorvidt astrologi har rot i virkeligheten. Saavidt jeg har forstaatt kan man ved hjelp av foedested og tidspunkt bestemme personlighetstrekk saavel som tidspunkt for viktige hendelser i vaare ellers saa innholdsloese liv;). Hvis man ser bort fra hvor underlig det er at energien fra planeter og stjerner ikke har noen innflytelse foer foedsel eller etter foedsel, og hvor rart det er at masser, ufattelig langt borte, har mer innflytelse enn hvem man omgaas, saa er der likevel noen spoersmaal som kan reises.

I en storby som NY blir der foedt ca 30 barn hver time. Min paastand er at disse vil ha like lite til felles (eller like mye) som tredve andre barn foedt paa forskjellig tidspunkt. En direkte konsekvens av dette maa vaere enten at jeg har feil, hvilket virker forholdsvis lett aa bevise hvis saa skulle vaere tilfelle, eller at man kun kan faa stilt horoskop med uhyre noeyaktig foedselsklokkeslett. En siste mulighet er at astrologi ikke er annet enn selvforfyllende proftier godt beskrevet av Jeronimus naar han forklarer betydningen av solformoerkelse:

"Fogden har ret, thi der skeer aldrig Formørkelse, uden den har noget at betyde. Da sidste Formørkelse skeede, syntes alting at være vel, men det varede ikke længe; thi 14 Dage derefter fik vi Tidende fra Kiøbenhavn, at der var paa engang 6 rejicered til Attestatz, alle fornemme Personer, og blant dem 2 Provste Sønner. Hører man ikke ont paa et Stæd, efter en saadan Formørkelse, saa faar man det vist nok at høre paa et andet Stæd."

Jeg er klar over at dere ikke liker aa lese denne type innlegg, men naar astrologi omtales som vitenskap, boer der skrives noe, selv om jeg har ingen illusjoner om at dette skribleriet vil bli sett paa som noe mer enn et resultat av uvitenhet. Det er kanskje like greit for det er jo sjarmerende med dette trossystemet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Du hogger i stein, lille venn... Mange har "prestert" lignende motforestillinger lenge før deg...

Derfor kan jeg "berolige" deg med at seriøse astrologer bevisst bruker begrepet "erfaringsvitenskap" istedet for VITENSKAP, og at de aldri på noe tidspunkt har fornektet at arveanlegg/miljø i høyeste grad er med og kompletterer et horoskop.

Horoskopet gir aldri noe mer en en "høy sannsynlightsgrad" for et menneskes adferd og personlige egenkaper. Det er også grunn til å merke seg at horoskopet ikke spår om framtiden, men SPEILER ting som skjer, og folks reaksjoner/adferd i visse situasjoner.

Selv vil jeg føye til at treffsikkerheten er nærmest forbløffende, hvis en kunnskapsrik astrolog har utarbeidet horoskopet.

Ditt innspill er på ingen måte revolusjonerende, nærmest er det å betrakte med et laaaangt gjeeesp... men innspillet følger helt mønsteret hos de som ikke gidder å ta rede på hva et horoskop er for noe...

Lykke til videre! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

'lille venn', jeg hadde ingen forhaapninger om noe annet svar. Uten aa gaa videre med en diskusjon jeg ikke vil vinne, kan jeg bare nevne at som troende ville jeg vaert litt bekymret over at astrologien har sin stoerste tilhengerskare i et land hvor 7% har sett UFOer.

"Min kiære Svigerfar, Jorden er saa flack, som en Pandekage, er han nu fornøyet."

Holberg 1731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vanskelig for å se hvilke paraleller som skulle være bekymringsfulle, i det eventuelle faktum at to så dramatisk og diametralt forskjellige fenomener som virkelige planetenergier på den ene siden, og tullinger som ser romvesener, skulle forekomme i et og samme land? Hva var ditt poeng med det innspillet? Latterlig, spør du meg....

Litt pussig forøvrig at du nevner jordens runde eller flate beskaffenhet... Det er ikke så lenge siden at datidens "vitenskapsmenn" hårdnakket hevdet at jorden var flat... og vitenskap motsier man selvfølgelig ikke, den har vel alltid hatt rett, eller? *smiler overbærende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor i all verden finner man opplysninger om at Norge er det land som har flest tilhengere av astrologi? Akkurat DET tillater jeg meg å betvile...

Dessuten så skulle det vært moro å se hvor du har hentet oppl om at 7% av den norske befolkning har sett UFO'er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...