Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #1 Skrevet 7. mai 2002 De som ikke har satt seg inn i seriøs astrologi og horoskoper, kan spare dere eventuell patetisk flåseri. Men jeg har erfart, at i så og si samtlige forhold jeg kjenner, der de har gått fra hverandre, eller har det dårlig, så er nettopp astrologien/horoskopet "i mot" de! Hvis flere tok seg bryet med å tenke litt mer i disse baner, så ville vi se adskilllig flere lykkelige forhold. At tegn som overhodet ikke passer sammen, blir forelsket, er ikke uvanlig, men konfliktene vil komme på et eller annet tidspunkt.
Pludre Skrevet 7. mai 2002 #2 Skrevet 7. mai 2002 Hei Kunne ikke vært mer enig Det er rett at enkelte tegn overhodet ikke passer sammen når den store forelskelsen har lagt seg. Jeg tror det er noe i det. Og jeg har satt meg nøye inn i disse tingene med seriøs astrologi, ikke sånne ukeblad/avishoroskop, for det er stort sett bare tull. Jeg har derimot vært heldig, var klar over dette da jeg traff min tilkommende mann. Han er Løve og jeg er Vekt, kunne nesten ikke funnet en bedre kombinasjon, og nå har vi vært sammen i snart 7 år og skal gifte oss til høsten. Jeg legger ikke opp livet mitt etter horoskoper og planeter, ikke misforstå, men det er en god ledetråd å ha på veien. Man slipper å gå i alle fellene som er underveis. Stor klem fra Pludre 12
Em@lie Skrevet 7. mai 2002 #3 Skrevet 7. mai 2002 Har hørt om utenlandske store firma som bruker tegnet når de ansetter folk.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #4 Skrevet 7. mai 2002 Siden det var flere her som såg ut som de hadde litt peiling astrologi. Så kanskje en kan svare på om vannmann og tvilling passer bra sammen !? Ikke forde, jeg kaster han ikke ut om dere sier vi ikke passer sammen altså.... -Vannkvinne-
Pludre Skrevet 7. mai 2002 #5 Skrevet 7. mai 2002 Hei Du er Vannmann og han er Tvilling, det er jo en god begynnelse det. Dere er lufttegn begge to og dermed er dere ganske like, på både den ene og den andre måten. Dere liker å omgås mennesker begge to vil jeg tro, har ikke vanskeligheter med å kommunisere med andre personer og er alltid full av mye ideer og tanker. Jeg kunne fortalt så uendelig mye mer, men det tar så lang tid å forklare alt sammen. Astrologi er ingen enkel vitenskap, det er utrolig mye man må sette seg inn i. Jeg har lest meg til alt jeg kan, og det finnes masse flotte bøker om emnet, bl.a har Linda Goodman mange gode bøker som er lett forståelig. Håper det lille jeg fortalte sa det litt i hvertfall, bare spør mer hvis det er noe du lurer på Pludre 12
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #6 Skrevet 7. mai 2002 He he, ja i ettertid så ser faktisk jeg også at jeg aldri burde gått inn i noe forhold med mine tidligere kjærester... Jeg er derimot mer tilhenger av det kinesiske horoskopet enn det vestlige. Og i følge det, så har jeg funnet en perfekt partner nå. Jeg er jo en typisk kreps, ja. Men jeg er en enda mer typisk slange. Er det flere som interesserer seg for det kinesiske horoskopet her, da? 12
maverick Skrevet 7. mai 2002 #7 Skrevet 7. mai 2002 Den kinesiske "astrologien", brakt hit av Hai Lee, altså den kommersielle tullingen som lurer folk i Oslo, blir aldri noen seriøs utfordrer til den tradisjonelle vestlige. Den muligheten har ovenstående tulling ødelagt!
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #8 Skrevet 7. mai 2002 Er dere fra Oslo så forferdelig lettlurte, da? Jeg synes ikke Hai Lee er noe mer kommersiell enn vestlige "spåmenn", jeg, da... Når det gjelder kinesisk astrologi... Den har faktisk mange fellestrekk med den vestlige, men denne inkluderer et skille mellom kvinner og menn, mens den vestlige har et felles system for begge kjønn. Det kinensiske tror også at historien gjentar seg med et mønster på 12, 24, 36, 48 og 60 år. Eksempel: 1941: Pearl Harbour 2001: World Trade Centre 1977: Tenerife, flyulykken der 546 mennesker omkom. 1989: Sioux City, mer enn 150 personer omkom i flyulykke. 2001: WTC Nå er det ikke selve astrologien som fascinerer meg mest, men personlighetsbeskrivelser o.l. 12
ivanka Skrevet 7. mai 2002 #9 Skrevet 7. mai 2002 jeg tar ikke stjernetegn med i betraktning når jeg velger partner, men tilfeldighetene har hatt seg sånn at alle mine tre seriøse forhold har vært til menn med stjernetegn som 'matcher' mitt. de to foregående forholdene holdt ikke, men jeg er fortsatt venner med ex-ene mine, de er blant de menneskene som forstår meg best. visstnok skal min nåværende partner være perfekt, så da får tiden vise om astrologien har rett... det føles ihvertfall perfekt.
Cassandra Skrevet 7. mai 2002 #10 Skrevet 7. mai 2002 Jeg er kreps og jeg har accedanten i kreps også... Min samboer er tyr. Jeg vet ikke hvor hans accendant er... Spennende om jeg kan få en kjapp rapport om vi passer sammen i følge astrologien. En ting vet jeg... at jeg er en TYPISK kreps 12
Pisces Skrevet 7. mai 2002 #11 Skrevet 7. mai 2002 Hei! Jeg vil bare si at astrologi er MYE mer enn bare soltegnet! Joda, Soltegnene er viktige i partnerhoroskopet, men Månens plassering og aspekt i hvert fødselshoroskop og i felleshoroskopet, Ascendaten/Descendanten og planetaspekter til disse, plasseringer og aspekter til Venus og Mars etc...er også viktige å ta i betraktning! En annen ting som er litt viktig er at selv om du er f.eks født med Solen i et vanntegn, så kan resten av horoskopet ditt være ild-influert..og gjøre deg til litt av en ildfull personlighet, og ikke fullt så sart og følsom som Soltegnet skulle tilsi! Solen er det vi søker å uttrykke av oss selv, vårt indre behov for å skinne! Har du Solen i Tyren vil du ofte føle for å bygge opp noe, å skape, å få håndfaste resultater, og Tyren søker ofte å skinne gjennom sin sanselighet og talent for å håndtere reussurser. Har du Solen i Løven søker du gjerne å skinne i sosiale sammenhenger, gjennom enten humor, lek, kreativitet, sport..Løver vil ofte søke en form for lederposisjon. Solen sier altså en hel del om hva vi søker å uttrykke av oss selv, hva som gir oss ny energi og livsglede. Når to personer med helt ulike uttrykksbehov finner sammen kan det føre til baluba, men om de har gode aspekter til og mellom de andre planetene, og har en fin flyt av både harmoniske og dynamiske aspekter i felleshoroskopet er det ingenting i veien for at forholdet kan bli godt og vare lenge! En annen ting er at når vi møter en ny person, så er det vanligvis Ascendanten vi blir introdusert for. Om ikke personen er blitt veldig trygg på Solen sin da. Etterhvert som du blir bedre kjent med personen dukker Solen opp, og Månen vil snart gjøre seg gjeldende.. Er det en du er tiltrukket av vil din Venus si litt om hvordan du flørter (om du er kvinne), og om du er mann vil Mars si endel om hvordan du vil kurtisere og vise din lidenskap. Merkur sier litt om hvordan du tenker og kommuniserer, Descendaneten (7.hus) sier litt om hva du søker å finne i en partner og som du savner i deg selv. DC fungerer som den strake opposisjon til hva du selv søker å uttrykke og vise omverdenen gjennom AC(Ascendaneten)... Blir dette for komplisert? Sorry, jeg blir bare så engasjert! Pisces (hobbyastrolog)
maverick Skrevet 7. mai 2002 #12 Skrevet 7. mai 2002 @lfa, jeg tror du har helt rett i at Hai Lee er en spåmann, omtrent like useriøs som kjerringer med glasskuler på tivoli.... Etter min mening havner så defintivt ikke seriøse "vestlige" astrologer, i kategorien "spåkvinner/menn".
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #13 Skrevet 7. mai 2002 Det er ikke Hai Lee som har gjort meg interessert i den kinesiske astrologien heller, da. Når det er sagt, så finnes det nok både seriøse og useriøse astrologer både i vesten og i østen. Men hva mener du om det denne debatten egentlig omhandler? Tror du det er noe i det at man ut i fra astrologi kan finne ut mer om en person og om man passer sammen eller ikke? 12
ElleVille Skrevet 7. mai 2002 #14 Skrevet 7. mai 2002 Hadde aldrifalt meg inn å gå ut ifra stjernetegnet til en eventuell partner (annet enn for moro skyld). Å få stilt et personlig horoskop for begge, derimot. Har gjort det selv, og det stemmer skremmende godt! Blir alltid i dårlig humør av å lese om alle mine ekle sider - er Løve Konklusjon: ...heretter spør jeg alltid om fødselsdato- og sted på første date! Til date nr. 2 er hele hans personlighet kartlagt, og alle ufine sider konfronteres. Slutt på alle ubehagelige opplevelser! Jippi!12
maverick Skrevet 7. mai 2002 #15 Skrevet 7. mai 2002 @lfa, du skriver: "Tror du det er noe i det at man ut i fra astrologi kan finne ut mer om en person og om man passer sammen eller ikke?" Jeg ikke bare tror, men jeg VET. Treffsikkerheten i et parhoroskop utarbeidet på en så omfattende og seriøs måte som det gjøres av en kunnskapsrik astrolog, har jeg erfart er svært, svært høy. Men man bør likevel ikke navigere helt og holdent etter horoskopet, det sitter en del i magefølelsen, også, ettehvert... Sier en maverick som OGSÅ har vært skeptisk en gang i tida...
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #16 Skrevet 7. mai 2002 Selvfølgelig bør man ikke navigere helt og holdent etter horoskop. Om det nå er parhoroskop eller enkle personlige horoskop. Jeg lever ikke livet mitt etter det, jeg heller, men nysgjerrig som jeg er, så er det fascinerende å lese hvordan man ut i fra astrologien er som person, hvordan partner er og hvordan to mennesker kan fungere sammen, eller ikke.... Og måten alt sammen er bygd opp på, er også utrolig fascinerende og ikke minst komplisert... 12
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #17 Skrevet 7. mai 2002 Jeg er vekt og mannen min er kreps. Noen som gidder å gi oss en "dom"? Hilsen Mia
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #18 Skrevet 7. mai 2002 Det blir bare tull å kjøre "ukeblad-metoden". For at du skal få et svar med en viss troverdighet, må du få en astrolog til å stille et parhoroskop basert på dato, nøyaktig klokkeslett, og fødested, for dere begge. Sånn rent flyktig svart, kan nok en typisk vekt bli vel "lett og grunn" for en typisk kreps, om du skjønner?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #19 Skrevet 7. mai 2002 Hallo.. Vil bare si at mine foreldre har vært lykkelig gift i snart 30 år, til tross for at de utgjør en håpløs astrologisk konstellasjon ....
Gjest Lottemor Skrevet 7. mai 2002 #20 Skrevet 7. mai 2002 Hei.... Nei jeg har ikke noe sånn spessielt greie på astrologi,men jeg vet at ut i fra stjernene så skal jeg og min sammboer ikke fungere sammen så sandt at ikke vi demper oss begge to og har god komunikasjon. Han er nemmelig Løve og jeg er skorpion vi har utrolig god komunikasjon og er utrolig tolerante med hverandre. Fungerer bra sammen tross allt hva spådommene sier Har alldrig valgt min partner etter stjernetegn ,men har ærfart dårlige forhold og i etter tid sjekket hvordan mitt tegn fungerer sammen med andre tegn og må si at mye av det stemmer og har stemmt. klem fra 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå