Gå til innhold

Redd at jeg er kjedelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt en "skikkelig" date i mitt liv (kun truffet ei jente som jeg ble kjent med på ei datingside ett par ganger), har ikke plukket opp ei jente eller noen ting som det. Jeg er kommet til ett punkt hvor jeg nærmer meg å ha god nok selvtilit til at jeg skal tørre å nærme meg og be ei jente ut (viss hun virker interessert).

Fremdeles har jeg en stor frykt for å faktisk gå på en date fordi jeg er redd at jeg skal være kjedelig og ikke ha noe å snakke om. Folk sier jo at du kan jo snakke om alt men tingen er den, jeg har ikke levd ett veldig spennende liv og har ikke mange morsomme eller interessante historier å fortelle.

Vil forhåpentligvis ting falle på plass viss jeg faktisk tar sjangsen? Eller er det umulig for en grå mus som meg fange interessen til noen?

Og viss jeg faktisk ender opp med å date ei jente så er jeg redd at at personen før eller siden (trolig før) skal innse hvor kjedelig jeg er å gå lei :/

Alle tips og lure ord settes stor pris på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fine med mennesker er at vi aller fleste er helt vanlige kjedelige mennesker uten det helt fantastisk store å fortelle om.

Det går nok fint om du bare prøver =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for å ikke ha noe å snakke om når dere først møtes; forbered deg!

Hvis du feks. vet en uke før daten at du skal ha en date; les ukens aviser nøye, se et par nye filmer (gjerne på kino, å gå på kino alene er ikke farlig), kikk litt på de mest omtalte reality-programmene (bonde søker make, eller hva det nå er folk ser på for tiden). Vips, så har du masse samtaletemaer! For sikkerhets skyld kan du jo også sjekke langtidsvarselet, og så kan dere sette av et kvarter for å diskutere været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Har vært omtrent der selv. Er i et godt og langvarig forhold nå. Her er noen ting som overrasket meg underveis,

Når jeg ble bedre kjent med kjæresten oppdaget jeg at mye av det jeg var redd for var helt unødvendig. Det var absolutt ikke slike ting hun så etter. All den bekymringen, tiden og energien jeg brukte på forsøke å bli sett av jenter var helt bortkastet. Jeg kunne bare vært meg selv. Nydusjet, snill og oppmerksom – slike ting hjelper alltid, i tillegg til at man er seg selv.

Du er ikke unormal. De fleste der ute er usikre på sånne ting (Bare på dette forumet er det hundrevis, både gutter og jenter som er usikre og søker råd og støtte rundt dette med sjekking, kjærester og forhold)

Når det gjelder hva du skal snakke om – snakk om det som opptar deg mest. Jenter liker engasjerte gutter. Selv om de ikke har et forhold til det du snakker om, liker de å se deg snakke om det, særlig hvis du viser engasjement. Det kan være jobben din, studier, sport, musikk, reiser, politikk – noe du brenner for. Ellers er det alltid lurt å ha planlagt noen ting å snakke om på forhånd, for eksempel noen spørsmål til henne. Pass bare på at du lytter til svarene. Da er det bare å stille oppfølingsspørsmål til det hun svarer. ”Hva driver du med da? Du studerer ja, trives du med det? Du stortrives ja, hva studerer du? Psykologi ja, det var spennende, hvorfor valgte du akkurat dette? – så er du i gang.

Du vil også oppdage at når du treffer ei som du får god kjemi med så vil pausene i samtalen ikke være ubehagelige. Da er dere trygge på hverandres stillhet. Man trenger ikke å si noe hele tiden.

Ellers har du sikkert oppdaget at du må velge blant de rette jentene. Hvis du går rett bort det den søteste og mest populære baben i rommet og ber om en date, så ber du samtidig om ydmykelse. Mens hvis du sirkler inn hun som er litt mer i bakgrunnen, hun halvsøte som ikke forsøker å vise seg så veldig fram, så øker du selvsagt sjansen for å skaffe deg en date.

Sannsynligvis har hun en mer spennende personlighet enn baben alle vil snakke med.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...