pleiepike Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Det finnes sikkert MANGE som skriver om dette, men jeg velger uansett og legge inn dette her nå Jeg har et ørlite problem, jeg vet IKKE hva jeg skal skrive om.... Jeg studerer sykepleien. Jeg har hatt praksis på sykehjem for demente, akuttpsykiatri, hjemmesykepleien hvor jeg ikke lærte NOE, hovedfokus på rehabilitering(sykehuspraksis) hos pasienter med hjerneslag og bifokus på kar/thorax/brannskader(sykehuspraksis). Tanke på mulig tema: Hvordan ivareta et barn(5-10år) som pårørende med mor/far som har fått hjerneslag med kraftige utfall.. Men vet ikke om det kan være aktuelt.. det er jo spennende også. siden det er noe som heter Barns beste osv..... hva mener dere?
AudreyH Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Må du relatere oppgaven til praksisen du har hatt, eller står du fritt til å velge tema?
pleiepike Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2011 Må du relatere oppgaven til praksisen du har hatt, eller står du fritt til å velge tema? Jeg velger tema ut fra hva jeg vil
SmallTalk Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Skriv om noe du interesserer deg for. Da blir ihvertfall oppgaven vesentlig mer interessant og morsom å gjennomføre. Jeg synes oppgaven du skisserer høres ut som en god start. Har du mulighet til å utvide temaet litt, til f.eks å gjelde barn og unge (5-18 år)? Det kan jo være vel så vanskelig for en 18 åring å takle dette, selv om de forstår hva som skjer og hva det innebærer. En samtale med veileder er også kanskje en ide?
kanelsnurr Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 (endret) feilposting Endret 16. januar 2011 av kanelsnurr
Riskrem Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Dette er litt OT, men at du sier at du ikke lærte NOE under praksisperiodene dine bekymrer meg... Du skal jo jobbe med å ta vare på syke mennesker i fremtiden...
SmallTalk Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Dette er litt OT, men at du sier at du ikke lærte NOE under praksisperiodene dine bekymrer meg... Du skal jo jobbe med å ta vare på syke mennesker i fremtiden... Hadde du lest bedre, så hadde du sett at hun ikke lærte noe under praksisperioden i hjemmesykepleien.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Hvis du skulle skrivd om noe med barn så ville jeg nok avgrenset alderen slik du har gjort og ikke la aldersspennet være for stort. Rett og slett for å hjelpe i forhold til teori om barn, utvikling, traumeopplevelser- og håndtering, forskjellen vil være relativt stor mellom en femåring og en attenåring Du har jo også en del begrensninger i forhold til hjerneslag, om det er infarkter eller blødninger. Min anbefaling er å avgrense mest mulig, det er lettere å utvide en oppgave med annen relevant teori, enn å avgrense og forsvare utelatt teori. Og BTW, at pleiepike sier hun ikke har lært noe i en praksis trenger ikke ha med studenten å gjøre, det kan ha med omgivelsene å gjøre også 1
pleiepike Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2011 Hvis du skulle skrivd om noe med barn så ville jeg nok avgrenset alderen slik du har gjort og ikke la aldersspennet være for stort. Rett og slett for å hjelpe i forhold til teori om barn, utvikling, traumeopplevelser- og håndtering, forskjellen vil være relativt stor mellom en femåring og en attenåring Du har jo også en del begrensninger i forhold til hjerneslag, om det er infarkter eller blødninger. Min anbefaling er å avgrense mest mulig, det er lettere å utvide en oppgave med annen relevant teori, enn å avgrense og forsvare utelatt teori. Og BTW, at pleiepike sier hun ikke har lært noe i en praksis trenger ikke ha med studenten å gjøre, det kan ha med omgivelsene å gjøre også Hei og takk for svar.. jeg må si jeg fikk litt mer ut av denne ja Dette er absolutt noe jeg skal jobbe videre med og jeg synes det absolutt er spennende, både med slagpasienter og barn som opplever traumatiske endringer i familie.. Jeg skal ialelfall ta med meg dette videre og kanskje ender min problemstilling innen noe av dette.. Jeg regner me jeg ender med å skrive litt om noe rundt her ja iallefall Hehe, omgivelsene har møe å si om du lærer noe eller ikke.. og jepp, det var kun i hjemmesykepleien.... ikke alle soner egner seg for studenter som har endel kunnskaper fra før og hvor det finnes lite prosedyrer som gjennomføres da.. men takk for svar folkens! jeg synes dette er topp med litt hjelp.. og JA, veiledning skal jeg søke i morra på skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå