AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Hun var min beste venninne (trodde jeg). Hun var like gammel som meg. Hun hadde til og med fødselsdag i samme måned som meg. Hun var veldig glad i familien sin og jeg var på besøk hjemme hos henne. Da hennes far var med i en trafikkulykke fikk hun låne penger av meg til å besøke han på sykehuset. Hennes far var aldri på sykehuset og ”min beste venninne” var i virkeligheten 11 år eldre en meg. Hun kommer fra Brundi i Afrika og er liten av vekst hun så ut som om hun var like gammel som meg. Hun gjorde også ganske mye fælt mot meg. Hun kan vel best beskrives som venninnen sendt fra H¤@@#@ Jeg spiser oftest havre grøt til middag og billig brød til frokost. Jeg har råd til det jeg trenger men ikke noe særlig mer. 2500 kr gjør en stor forskjell for meg jeg kunne fått mye for 2500. Dette handler likevel mest om en prinsippsak for meg denne jenta har mye bedre råd en meg og lurer penger fra andre og. Så det er ikke slik at hun på noen måte trenger pengene. Det virker mer som hun gjorde det bare for å være ekkel. Tips og råd til å få tilbake pengene mine?
Xaphan Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Oi, for en drittkjerring! Hva har du prøvd hittil da? Det første du burde gjøre er jo å snakke med henne og forlange pengene tilbake. Men siden du skriver her regner jeg med at du allerede har prøvd dette og ikke fått dem. Hmm, jeg vet ærlig talt ikke hva du kan gjøre. Hva med å snakke med familien? Hvis ikke de er like ille?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Hun sier jada du skal få tilbake pengene dine. Eller jeg skylder deg ikke penger. Det varier. Jeg får de vertfall ikke. Er ei stund siden jeg har spurt etter pengene mine nå. Da det er lenge siden jeg har møtt henne. Har lurt på å kontakte foreldrene hennes eller vertfall true med og kontakte de. Jeg fikk et smykke av henne i julegave og. Jeg tror det var et av søstrene sitt… Jeg kan jo true henne med å vise de smykket… Samt så fikk hun penger for å bestille klær til seg og søsteren. Søsteren var i en helt annen størrelse enn min venninne. Min venninne pleide utelukkende å bestille klær i sin egen størrelse. Hun ringte foreldrene og sa at klærne var små i størrelsen og for små til søsteren. Da sa foreldrene at hun kunne ta de om de passet henne. Dette var noe jeg reagerte på fordi de brukte helt ulik størrelse så det sa seg selv at den størrelsen hun bestilte ikke ville passe søsteren. Jeg reagerte veldig på dette fordi søsteren virket så koselig og foreldrene stolte på henne. Familien hennes virket utrolig hyggelige. (Jeg har bare møtt de den ene gangen) Men det gjorde min venninne og. Har faktisk også lurt på å kontakte politiet. Det er kanskje naivt og tro at det er noen sjanse til at politiet gjør noe som helst? Hun minner egentlig mest om filmen Orphan. En bra film forelsten .
Xaphan Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Hvis familien er skikkelig og det bare er hun som er et nutcase, ville jeg kontaktet dem. Fortalt dem om hvordan datteren oppfører seg og bedt dem om å hjelpe deg med å skaffe pengene.
Glitnir Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Har du bevis på at hun skylder deg penger?
Rakel Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Du skriver en melding til henne at du MÅ få de pengene SNAREST. Skriv og at dersom du ikke har mottatt dem innen f.eks. 15.02.11 så kommer du til å kontakte politiet. Du kontakter da politiet og i hvert fall spør om råd. Hun høres ut som en framtidig kriminell med personlighetsforstyrrelser. Det ordner seg nok bare du slår hardt mot hardt... Lykke til! Innlegget er redigert for oppfordring til lovbrudd. Spørsmål om moderering kan tas på PM. Iah, mod Endret 18. januar 2011 av Iah
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 For ei drittkjerring! Jeg leste tidliger en tråd som var veldig lik - var den tråden også din? Det er lenge siden jeg leste den, så om den også er din har denne "venninnen" hatt mer enn god nok tid til å gjøre opp for seg. Hva har du prøvd for å få henne til å betale? Det er også veldig viktig at du samler sammen det du måtte ha av bevis på at hun skylder deg penger. En SMS hvor hun innrømmer det f.eks er gull verdt. Har du snakket med foreldrene? Har du vurdert å ta saken inn til Forliksrådet? Jeg tror at om hun nekter å møte opp til Forliksrådet taper hun automatisk og blir dømt til å betale deg det du har krav på. Men jeg kjenner ikke til hvordan man går frem; det er bare hva jeg tror. 1
lorena Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Du kommer sjeldent til å få tilbake slike penger. Med mindre du "truer" hun, viser alvor. Si at du f.eks at du går til foreldrene, (har hun noen?). De liker sikkert ikke tanken på at dattern har loppet deg for 2500,- ? Åjo, jeg synes det er mange penger!
Antoinette Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 (endret) Anse pengene som tapt å gå videre i livet. Ta det som lærdom- ikke lån ut penger til venner med mindre du VET at ting har skjedd. Ikke tro på såkalt rørende historier om døde slektninger, syke foreldre etc. Endret 18. januar 2011 av Antoinette
Kråkesaks Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Tråden er ryddet for rasistiske ytringer. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Eh, har du ikke laget tråd om dette før, for lenge siden? Time to move on?
Gjest BabyBlue Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Du trenger bevis på at hun skylder deg pengene. Har du det kan du sikkert kontakte familie, politi, bekjente osv, osv.
Reven Rasker Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 Hun var min beste venninne (trodde jeg). Hun var like gammel som meg. Hun hadde til og med fødselsdag i samme måned som meg. .... Tips og råd til å få tilbake pengene mine? Denne historien har jeg faktisk lest før, for et par år siden eller noe slikt. Vandrehistorie?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2011 #15 Skrevet 18. januar 2011 Denne tråden har mange likhetstrekk med denne. Er det en tulletråd, er det samme person som har forfattet begge eller er det to forskjellige personer som har vært uheldige nok til å bli lurt av det samme løgnaktige hespetreet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå