Bubblerock Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Vi skal gifte oss i april, og gjestene forventer nok en gaveliste å plukke fra. Problemet vårt er at vi har alt vi ønsker oss (luksusproblem!!), vi har nok servise, alle slags kjøkkenting o.l., altså de typiske tingene man ønsker seg til bryllupet... Vi bor på 47 kvadrat, og har rett og slett ikke plass til mer ting i leiligheten. Vi har ikke planer om større hus i nærmeste fremtid heller. Jeg tenkte at vi kunne ønske oss penger til bryllupsreise ihvertfall.. Er det "akseptabelt" å ønske seg kamera og den slags ting? Hva ønsker dere der ute dere? Noen som har samme "problem" som oss?
FruN Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Kamera høres ut som en fin ting synes jeg Vi har ikke heelt samme problem, men ikke langt unna... Vi lurer på et service (jeg er nok mest ivrig på det), vinglass etc, kjøkkenmaskin og der stopper det...
Gjest Spinell Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Akkurat penger på ønskelista er det litt delte meninger om (lenge siden det har vært noen tråder om akkurat det nå, men det blir ofte skikkelig opphetede diskusjoner om slikt). Hva med å ønske seg ting av typen som ikke er så tradisjonelle? Kamera synes jeg var en god ide. Mange ønsker seg også kunst. Skal det bli vellykket må en nesten oppgi et bestemt kunstverk eller en bestemt kunstner, men da får en i alle fall noe en sjelden unner seg selv. Telt og annet turutstyr er andre eksempler på ting jeg har sett på gavebordet i bryllup, og selv har jeg vært med på å gi bort diverse hage-gaver (hengekøye ++) til et brudepar.
tiriel Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 vi har ikke samme problem som dere, så vi ønsker oss servise,lysestaker(tunge høye), ordentlige kasseroller(ikke ikea..hihi), damask duk, kniver osv.. Men jeg tenkte å dele mine tanker om saken likevel.. det går vel an å ønske seg ting man kan bruke.. for eksempel: velværeting(gavekort,produkter osv) penger til bryllupsreise synes jeg var en god ide.. pynteting(lysestaker,vaser ol) -ting som det er greit å ha flere av, så du kan variere etter anledning/årstid.. duker de dyrere selskapsdukene av lin eller damask.. til feks spisestue.. tror forresten ikke det er feil å ønske seg kamera heller.. håper dette hjelper:)
Frk. Belle Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Vi ønska oss bidrag til skikkelig stereoanlegg og det fungeret fint Vi hadde en liten litste med div andre ting også vel og merke.. Og bidreagene til stereoanlegg ble mer enn vi forventet så da ble det kamera i tilegg Noen gjester synes det var helt topp med et sånt ønske, men andre godtok ikke noe annet enn å gi oss en konkret ting.. så folk er forskjellige...
Anglofil Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Vi har ikke det samme problemet som dere sånn sett, da vi mangler ganske mye, men vi ønsker oss noe i alle prisklasser, alt fra servise til penger til gavekort på IKEA til møbler. Har man lyst har man lov. Mvh Yvonne
Postkasse Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ser ingen grunn til at det skal være feil å ønske seg kamera, jeg. Vi ønska oss det (uten å forvente det selvfølgelig), fikk det, og det er uten tvil den mest brukte av gavene vi fikk. Vi ønska oss blant annet et Ikea-servise, kamera, kjøkkenmaskin, "bidrag til bryllupsreise", gode kniver, vaffeljern, veldedighetsgaver og brettspill - litt av hvert, altså.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Var faktisk i bryllup nå i helgen, og det var kjempe fint <3 Svarer nå, selv om jeg ikke har planer om og gifte meg, og forsåvidt er singel og.. hehe. Uansett. Det paret jeg var i bryllup til hadde ikke ønskeliste. Sånn i det hele tatt! Skikkelig irriterende, da jeg ville gi dem en TING, ikke bare penger. Om de hadde sagt vi ønsker oss gavekort hos SAS fordi vi vil på bryllupsreise, hadde det vært noe helt annet, og det hadde vært lettere og gi de no. Nå fikk de istedet hundre forskjellige serier, og regner med de fikk en helvettes bytterunde Så kansje en liten ønskeliste på service ol, (glass bestikk, kniver, panner u name it) gavekort hos dem og dem, og litt spesifisert i hvertfall?
fruBeist Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 Drikker dere kaffe? Da kan dere ønske dere en kapselmaskin, f.eks Nespresso eller Dolce Gusto Vi fikk en Nespressomaskin i bryllupsgave, og den har vert mye i bruk
Bubblerock Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2011 Det var en god idé, men det var dette med plassen. Vi har en knøttekjøkken og har ikke plass til flere maskiner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå