AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Jupp, her er vi i januar, og allerede begynner planene om sommerferien sakte å forme seg. Jeg studere i utlandet, noe innenfor helsefag/terapi og er til sommeren ferdig med 2 år, og har et år igjen på skolen. Jeg har veldig lyst på en sommerjobb som er litt mer studerelevant enn "vanlig" pleiearbeid på sykehjem etc., og lurer på når man kan begynne å søke.. er det ikke litt tidlig og begynne nå? Problemet er at "yrket mitt" er ganske mettet på jobbfronten, og jeg har jo ikke akuratt noen autorisasjon å vifte med i sommer, så derfor tror jeg at jeg bare burde kontakte stedene og se hva de sier. For om de skulle utlyse en stilling er jeg nok ikke kvalifisert til den uansett.. Jeg har funnet noen få steder hvor de har en kombinasjon av terapi og trening/veiledning, noe jeg tror jeg kan passe til siste delen, og lurer på hvordan jeg brude gå frem. Sende en mail hvor jeg skriver kort om meg, og mine intensjoner (om man kan si det), eller om jeg skal sende en full søknad med en gang.. For det er vel bedre å være frampå og søke enn å bare tasse rundt på pleiehjemmet jeg jobber på hver sommer? Ellers noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå