Gå til innhold

Bør jeg forvente noe?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min forlovedes beste venninne skal gifte seg til sommeren. Jeg har til nå bare møtt henne og forloveden hennes en gang, men kom godt overens med de. Bør jeg forvente å bli bedt i bryllupet? Vanligvis forventer jeg ikke så masse og er ingen kravstor person. Men det hadde vært veldig koselig å være der da. Han skal dit, det vet jeg, men når det er snakk om bryllupet så sier han at "Han skal...", ikke vi. Det kan jo være at at min kjære ikke vil skape forventninger hos meg da han ikke vet hba som skjer. Vi skal også bli samboere rundt da de skal gifte seg....

Hva synes dere.. Har jeg en "rett" til å komme i bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har satt en grense ved samboere, slik at de av våre venner som har samboerstatus får ha med seg sin kjære.

Hvis jeg hadde hatt en venninde jeg kjente godt, og hun hadde hatt en kjæreste over lengre tid, hadde forlovet seg og var i ferd med å flytte sammen på det tidspunktet vi skulle sende ut innbydelser hadde jeg nok invitert han. Ellers ikke.

Skrevet

Det kommer helt an på brudeparets ønsker. Noen ber ikke par med mindre de er forlovet eller samboer, mens andre ser på det som naturlig å be kjærester uansett.

Jeg ble selv bedt i et bryllup til et vennepar av min kjære, selv om vi bare hadde vært sammen i 3 måneder da bryllupet sto! Det hadde jeg overhodet ikke forventet! (men hyggelig var det ;))

Jeg har sagt til mine single venninner at hvis de får seg kjæreste nå, så får de komme til kaffe. Det er mest pga av plassmangel under middagen, hvis ikke hadde de fått kommet til hele seansen.

Håper du er heldig og blir bedt da :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Når vi får flyttet sammen kommer ann på når jeg er ferdig med eksamen. Jo.. jeg skjønner det jo om jeg ikke blir bedt. Men så håper jeg det jo alikevel og blir nok kanskje litt skuffa om jeg ikke blir det. Vi er jo tross alt forlovet da.. Jaja.. jeg kommer hvertfall ikke til å ta det opp med min kjære, synes jeg virker kravstor da. Vi kommer jo til å få det samme problemet sikkert vi en gang..

sukk....

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen da?

Dreier det seg om noen måneder eller er det år det er snakk om?

Skrevet
Vi har satt en grense ved samboere, slik at de av våre venner som har samboerstatus får ha med seg sin kjære.  

:enig_animasjon: :enig_animasjon:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da den tid kommer har vi være sammen i over et år. Vi har vært offisielt sammen i 5 mnd nå... men det er så mye mer utover det som ikke hører hjemme å fortelle om her :hjerter: Men vil dere si at dere ville tatt og bedt et samboerpar som kanskje hadde vært sammen i 6 mnd og som har flyttet sammen enn et forlovet par som IKKE kunne flytte sammen før like før bryllupet fordi det var praktisk umulig?

er bare nysgjerrig jeg....

Gjest Anonymous
Skrevet

må slenge med at det ikke er bare forlovelse forlovese, men gifteseg forlovelse...

Skrevet

Jeg hadde bedt deg også, men folk er jo forskjellige.

Skrevet

...om folk er sambuarar eller ikkje var ikkje noko me brydde oss om. Men når det gjeld vener sine kjærastar, tenkte me som så at viss dei hadde vore saman nærare 1/2 år då me sende invitasjonar, inviterte me dei. Elles ikkje. Er jo noko med at i bryllaupet sitt vil ein ikkje først og fremst ha gjester som gjerne forsvinn ut av livet ditt kort tid etter, fordi forholdet tek slutt... De er forlova og alt - du ville def. blitt invitert viss du var kjærasten til min bestevenn! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da er det bare å vente spent da... ble i litt bedre humør nå da. Hehe.. hadde vært typisk om jeg faktisk hadde blitt bedt men ikke kunne dra pga eksamen. Vil så gjerne være der...

tusen takk foralle svar da..

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe med hvorfor folk bor sammen eller ikke, vi har over hundre på gjestelista, min tilkommende har en haug med single kompiser, så vi måtte rett og slett sette strek et sted.....

For eksempel har jeg ei venninde som har hatt en kjæreste i et par år. De har vært samboere, men flyttet fra hverandre. Nå er de og ser på leilighet sammen igjen, i forrige uke var det slutt. Neste uke kommer han til å si at han ikke vil allikevel, og hun gråter en ukes tid. Så blir de sammen, så er det slutt. Han blir uansett ikke invitert i vårt bryllup.

Skrevet

Vi har invitert også kjærestene til våre venner. Det er et par- tre kompiser av cappomannen som bytter kjærester ganske ofte, men denne gangen skulle det holde mellom de og kjærestene. Vel, alle kjærestene ble invitert og nå viser det seg at en av kompisene har gjort det slutt med sin kjæreste, etter 6 mnd samboerskap. Den andre kompisen skulle gjøre det slutt med sin kjære, de har bodd sammen i 3 mnd nå. Hvis ingen av de kjærestene kommer får de ikke ha med seg noen andre....

Så gjenstår det bare å se hva den siste gjør da....

Du hadde blitt invitert til vårt bryllup :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...