Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #1 Skrevet 21. oktober 2003 Er disse bare for barn eller går det an å lage noe fint til voksne også? Tips mottas med takk!
Pip Skrevet 26. oktober 2003 #2 Skrevet 26. oktober 2003 Trur dei er mest for barn - er jo til sals i leikebutikkar... Men kreative sjeler kan nok lage noko flott av dei! (Dei som er gjennomsiktige i 'uskarpe' fargar er jo ganske fine! :D )
Gyda Skrevet 27. oktober 2003 #3 Skrevet 27. oktober 2003 Det finnes nabbi-perler som er mindre enn de"vanlige". Da får du et mer nyansert og ikke så grovt mønster. Det finnes egne "setteplater" til disse små perlene
*Kaisa* Skrevet 28. oktober 2003 #4 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har drevet masse med nabbi-perler. Det finnes jo bøker/hefter med ideer og diverse mønster å få kjøpt i hobby-butikker. Har blant annet laget dørskilt til ungene, julepynt og uroer osv. Ganske morro syns nå jeg!!! :blunke:
Tjorven Skrevet 28. oktober 2003 #5 Skrevet 28. oktober 2003 Det kan også være fint å dekorere kort med slike perler. Man kan lage figurer å lime på kort og bruke som f.eks bursdagskort. Til et barn kan man f.eks lage Ole Brumm og lime på kort.
*Kaisa* Skrevet 28. oktober 2003 #6 Skrevet 28. oktober 2003 Dekorere på kort ja! Jeg hadde tenkt å ta med meg barna å lage julekort. Kjempefint med snømenner, nisser og ikke minst snøkrystaller på rød bakgrunn f.eks
Tess@ Skrevet 29. oktober 2003 #7 Skrevet 29. oktober 2003 Nabbiperler kan brukes til så mangt! Her i huset har vi storproduksjon i perioder.. Synes kanskje det kan være litt vanskelig å finne på nye ideer. Det blir nå mest bilder og det er begrenset hvor mange vi trenger... Å lage noe til voksne...? Ja den var sannelig ikke enkel. Jeg har jo prøvd det som noen andre var borti tidligere,sånne små nabbiperler. Resultatet ble pent,men det tok en evighet å få laget et ganske lite bilde. Og med mine lite netthendte fingre spratt de små perlene både hit og dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå