Gå til innhold

Bilder av tantebarn/barnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange bilder har dere av tantebarn/barnebarn? Vi har ikke barn selv enda og får opptil flere bilder fra hver side av familien av småbarna hver bursdag og jul.. jeg har ikke plass til alle og for å være ærlig ikke lyst til å ha veggene tapetsert med barnebilder når det ikke er mine barn.. jeg er glad i barna, men har ikke plass til alt dette... har dette blitt en lettvint løsning for småbarnsforeldre? Jeg skjønner jo at barna er sentrum i universet for dem, men vær åpen for at vi andre ønsker andre ting på veggene også...

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har et av hver. Og får vi et nytt, henger vi opp det nye og legger bort det gamle :) Vi er tante og onkel da så besteforeldre tenker kanskje annerledes. Min mormor har ihvertfall mange bilder av hvert barnebarn på veggene og i hyllene!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke familiebilder på veggene overhodet, ferdig med det. De som måtte bli fornærmet over det får bare bli det, jeg forbeholder meg retten til å bestemme over mine egne vegger. Nå får ikke jeg plagsomt mange barnebilder, men noen blir det jo fra venner og familie i løpet av året.

Skrevet

TS her.

Lurt å erstatte "gamle" bilder med nye, men det er vanskelig når jeg får 3 i slengen og gjene i A4-format... må le litt også ;)

Skrevet

Jeg har passert på nå når jeg har fått barn at jeg spørr folk om det er noe de ønsker å få:) Eneste jeg har gitt til alle uten å spørre er julekort:p

Har full forståelse av at mange garantert ikke ønsker å ha flere titalls bilder av mitt barn hjemme, uansett om det er besteforeldre det er snakk om. De får jo flere barnebarn etterhvert så kan ikke ta helt av

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg har vel to fremme av nevøen min. Søstern min har spørr meg alltid først om jeg vil ha bilde, også setter jeg det bare forran det gamle i rammen ;)

Skrevet

Scanner det inn på MAC (eller PC) og lar det gå som slideshow på skjermspareren. Putter "originalen" i en kartong i kleskottet. De bildene som er hyglig å se på kan henge på veggen.

Men bilder generellt blir altså scannet og brukt til skjermsparer. Og det bør egentlig barna sine foreldrer være j*=?ig fornøyde med at de får så mye oppmerksomhet til bildene av seg og sine barn.

Ingen kan jo ikke bestemme at din stue skal være utstillingslokale over deres familebilder...

(Pluss at ofte tror jeg de gir jo bilder fordi de ikke har noen ide om hva annet de skal gi deg. Så det blir en billig og lettvint løsning for dem- som jo mottageren ikke kan si noe på uten å virke ufyslig.)

:kaffekopp:

Skrevet

Har et bilde av hvert tantebarn. Mye fordi de bor langt unna, så det er koselig at sønnen vår får sett dem på bilde hver dag uten at vi må lete det fram.

Vurderer å skaffe en digital bilderamme med bilder av de to og sønnen vår som får surre og gå litt=) Er jo jenter jeg er glad i og blir glad av å se =)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har noen bilder stående framme for tiden. Men jeg tar vare på de bildene jeg får av niesen min, og er glad for at jeg får. På den annen side er det nok like greit de ikke er i A4-format :) Det går jo an å lage et album.

Skrevet

Hjemme hos oss har vi flere bilder enn jeg ville hatt om jeg skulle bestemt. Vi har totalt 13 bilder av min manns søster, hennes mann og barna deres.

Søte unger, jada, men stua er så full av søsterens brudebilder og bilder av barna deres at jeg synes det blir LITT for mye...

Samtidig har vi nettopp giftet oss og jeg har flyttet inn i hans leilighet, så jeg har vel strengt tatt ingenting jeg skulle ha sagt.

Når vi finner oss et mer passende sted å bo håper jeg at han kan pakke ned noen av bildene slik at jeg slipper å se på disse bildene hvor enn jeg snur meg.

Skrevet

Har ikke et eneste bilde av tantebarn på veggen, og det kunne heller ikke falt meg inn.

Er ikke sååå opptatt av mine søskens barn, gitt. Takkekort og sånne ting vi har fått gjennom årenes løp med bilde, blir lagt i en skuff, og kastet ved senere anledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...