AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Jævla dritttttttttt................ jeg hater når typen min kommer hjem full selvom det er sjeldent. Kan ikke fordra alkohol. Jeg får nesten lyst å bitchslappe han i trynet. jaja, for en drittkjerring jeg er vil de fleste tenke nå
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 jaja, for en drittkjerring jeg er vil de fleste tenke nå Ikke nødvendigvis. Jeg hadde ikke taklet å være sammen med noen som hadde helt annet forhold til alkohol enn jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Helt enig. Jeg kan ikke fordra fulle folk! ÆSJ. TS. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Herregud, la nå mannen ha det litt gøy en sjelden gang. Så mye dere bitcher om temaet er det nærliggende å tro at han drikker seg full bare på trass.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Folk kan forandre personlighet når de drikker. Det kan være ubehagelig nok, selv om den som er full ikke er direkte slem. Jeg synes det blir feil å si at "Ja, nå er du en drittkjerring! Skjerp deg og la han drikke!" eller "Nei, du bør snakke med han og få han til å skjerpe seg" uten å vite mer enn det du skriver, TS. Men det må på en eller annen måte tas tak i, for det er jo et problem. 2
Gjest Hankjønn Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Jeg forstår deg TS, men vold uansett grad hører ingen steder hjemme i et forhold (hvilket du og mener siden du ikke slår ham). At du hater alkohol forstår jeg derimot ikke, i moderat inntak er det jo faktisk sunt! Dersom det er fylla du hater derimot er det en annen sak. Jeg er gutt, og kjæresten min kom hjem full i helgen (jentekveld). Hun var forsåvidt oppegående, bare utrolig kvalm, sjanglete og genrelt vekke. Problemet er at det skuffer meg. Jeg synes og det er kjekt å drikke med venner, men jeg vil alltid beholde kontrollen. Det er så tragisk å se andre drikke seg kanon full, så de gjør dumme ting eller spyr. Og hva er vitsen om man ikke hsuker noe dagen etter? Nei, vær glad for at det er sjeldent han kommer hjem full, si gjerne til han at du er stolt når han klarer å beholde kontrollen. Forstår frustrasjonen, men ikke reaksjonen.
Elensire Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 jeg skjønner deg godt jeg TS! samboeren min drikker ikke så ofte, men til gjengjeld drikker han seg snydens hver eneste gang. Når han er full så blir han pågående, klåete (har forsøkt å strippe meg på en fest, og har stått med hendene åpenlyst ned i utrigningen min midt på en full buss), tar ikke nei for et nei, blir drittsekk, og gjør ting utelukkende for å såre meg. Jeg har gjentatt gang på gang at han bør roe seg. Jeg har og forsøkt å lage avtaler med han om at vi skal forsøke å holde samme tempo så vi begge er på "samme sted" samtidig, og han har sagt jeg kan si til han at nå må han roe seg, og at han skal rette seg etter det. Problemet er bare at han driter i det når dagen kommer, og jeg ser hvor det går hen. Han sier han skal roe seg, men 5 min senere finner jeg han med, bokstaveligtalt, 1 glass i hver hånd. Han viser aldri villighet til å roe seg ned, eller tar bekymringen min på alvor. for han "må jo få lov til å kose seg". Problemet er bare at jeg da overhodet ikke koser meg. som et resultat av det har jeg nå begynt å unngå alle settninger med alkohol. fester vil jeg ikke gå på, verken med han eller uten han lenger, og når han går ut alene så sitter jeg hjemme og lurer på om jeg skal ta gjesterommet den kvelden for meg handler det om respekt for partneren sin! hvis han hadde hatt et problem med alkohol inntaket mitt, så hadde jeg hørt på han. Hvis han hadde sagt han ble usikker på meg, hadde jeg ihvertfall respektert det han sa og forsøkt å gjøre noe med det! så ja, jeg skjønner deg veldig godt TS! Jeg hater når samboeren min blir full! men mest av alt hater jeg at han ikke klarer å la være å gjøre meg utrygg 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Jeg liker heller ikke når typen min blir full. En gang var vi på middag hos en veninne av oss. Jeg og hun hadde nettop fått fagbrev, fast jobb og hun hadde kjøpt seg leilighet. Det ble servert vin til middagen siden vi skulle feire. Kjæresten til veninna vår hadde kjøpt champagne og vi hadde tatt med en flaske med noe. Etter middagen var begge guttene sørpe fulle etter å ha ast opp hverandre. Det gikk en halv time så måtte de spy. Og selv da, etter flere klare beskjeder om at nå var det nok, hellte de innpå. Min kollapset på gulvet mens min veninnes kjæreste sovnet på toalettet kun iført en boxer. Der satt jeg og min veninne som skulle ha en hyggelig kveld aleine kl 20.30! Jeg blir ikke irritert over at han drikker, men måten det gjøres på. Det er om å gjøre å bli full. Ikke kose seg. Og jeg som ikke drikker mye selv (liker ikke smaken) blir urolig for min kjære når han ligger "bevisstløs" på gulvet og jeg ikke får kontakt med han. Jeg blir helt i fra meg av redsel. Og jeg blir også flau. At han ikke klarer å oppføre seg syns jeg er helt forkastelig. Har flere ganger opplevd å ikke nå igjennom til han. At han ikke svarer meg, ligger helt slapp og ikke rører på seg skremmer meg veldig. Jeg har tatt dette opp med han, men han sier bare at det ikke er farlig. Han har kontrollen og vet hva han gjør. Å ligge på gulvet å ikke gi respons i fra seg er helt normalt og ufarlig. Men det er IKKE slik det oppleves. Syns også det er flaut at han ikke ser når det er nok, og at jeg må gi beskjed om det. Da blir han jo sur og kaller meg fest brems. "Han må jo få ha det litt gøy". Men problemet er jo at jeg ikke har det gøy når det er sånn. Føler jeg må passe på han. At han ikke knuser et glass, river ned noen bilder fra veggen og slikt. Og ikke minst at han ikke skader seg. Jeg har prøvd å slappe av, men det går ikke. Er for skummelt å slippe taket i den lille kontrollen jeg har. Så jeg skjønner deg veldig godt TS. 2
Elensire Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg anonymbruker! Det er ikke det at han drikker som er problemet, men som du sier, måten det drikkes på! Det er ikke snakk om å kose seg, eller å nyte godt selskap...det er om å gjøre å bli fortest mulig full, og gjerne fullest og. Ja, mannfolka skal selvfølgelig få kose seg....men da syns jeg virkelig at vi kan få lov å kose oss og Det er ihvertfall ikke koselig å måtte være barnevakt for en sørpefull mann...
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Vel, sett foten ned og få det inn i skallen på de at de får velge flaska eller deg (eller lære seg sosial drikkekultur). Men der får dere igjen for å velge, og velger å bli værende hos, idioter.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 Ikke begeistret jeg heller. Vi har snakket om det, grøftefylla kan han drive med ute med kompiser. Når han kommer hjem sover han av seg i et annet rom. Når jeg er med er inntaket akseptabelt og behersket. Funker bra for oss.
Elensire Skrevet 17. januar 2011 #15 Skrevet 17. januar 2011 Ikke begeistret jeg heller. Vi har snakket om det, grøftefylla kan han drive med ute med kompiser. Når han kommer hjem sover han av seg i et annet rom. Når jeg er med er inntaket akseptabelt og behersket. Funker bra for oss. Er noe slikt jeg er ute etter og han har tross alt kompiser han kan bli over hos, eller sin bror, eller for den del så kan han ta gjestesoverommet. Problemet kommer bare når han er full og insisterer på å sove i egen seng, for noe annet er jo bare urettferdig Da nekter han å flytte seg. Jeg vil jo ikke han ikke skal ha det gøy....men jeg vil at inntaket kan begrense seg slik at jeg og kan slappe av og ha det morro. hvordan fikk du han til å forstå at han burde begrense inntaket da?
Gjest Laroux Skrevet 17. januar 2011 #16 Skrevet 17. januar 2011 Var på et veldig koselig vors. Men typen min skulle ha meg med ut i kulda og på byen selv om jeg var syk. Etter litt om og men ble jeg med. Uten grunn sa han at vi kunne gå hver for oss, siden jeg var "umulig." At han kunne finne seg en annen jente. Hvorpå han ropte "HORE" inn i øret mitt, på utestedet, og han ble kastet ut. Dagen etter hadde han glemt at han var på byen... Jeg ble såret og følte det var over mellom oss. Dagen etter skal jeg liksom omstille meg til at alt er "greit" siden han skylder på fylla?
defaitist Skrevet 17. januar 2011 #17 Skrevet 17. januar 2011 Jeg får nesten lyst å bitchslappe han i trynet. Det syns jeg du skal gjøre! hadde jeg gjort! Har heldigvis en kjæreste som gledelig holder seg unna alkohol.
defaitist Skrevet 17. januar 2011 #18 Skrevet 17. januar 2011 Var på et veldig koselig vors. Men typen min skulle ha meg med ut i kulda og på byen selv om jeg var syk. Etter litt om og men ble jeg med. Uten grunn sa han at vi kunne gå hver for oss, siden jeg var "umulig." At han kunne finne seg en annen jente. Hvorpå han ropte "HORE" inn i øret mitt, på utestedet, og han ble kastet ut. Dagen etter hadde han glemt at han var på byen... Jeg ble såret og følte det var over mellom oss. Dagen etter skal jeg liksom omstille meg til at alt er "greit" siden han skylder på fylla? Det er ALDRI greit å skylde på fylla. At det går an! Maken til oppførsel. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #19 Skrevet 17. januar 2011 Det syns jeg du skal gjøre! hadde jeg gjort! Har heldigvis en kjæreste som gledelig holder seg unna alkohol. Jeg kan ikke skjønne meg på folk som mener det er greit å ty til vold i hjemmet. Ofte er det kvinner som rammes av dette, og gjerne i sammenheng med bruk av alkohol eller andre rusmidler. Da blir det ekstra feil å oppmuntre kvinner til å bedrive vold mot menn i rus... 2
defaitist Skrevet 17. januar 2011 #20 Skrevet 17. januar 2011 Jeg kan ikke skjønne meg på folk som mener det er greit å ty til vold i hjemmet. Ofte er det kvinner som rammes av dette, og gjerne i sammenheng med bruk av alkohol eller andre rusmidler. Da blir det ekstra feil å oppmuntre kvinner til å bedrive vold mot menn i rus... ...På den annen side finnes det mennesker her i verden som fortjener vold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå