Munchlax Skrevet 16. januar 2011 #21 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Eg er litt patriot på det området, og syns at mangfaldet av dialekte vi har i Sogn og Fjordane e heilt super! Gode døme e Oddbjørn Hjelmeset og Yngvar Andersen. Førstemann gjer meg nesten gåsehud! ;-) Ellers syns eg folk rundt om stavanger har heilt herleg dialekt! Ahh, blir helt mo i knærne av å høre på dem, og da speiselt Yngvar! Tror nesten jeg er litt hemmelig forelsket i ham. Endret 16. januar 2011 av Gyngehest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. januar 2011 #22 Del Skrevet 17. januar 2011 Dialekter fra Vest-Telemark, slik som dialekten fra Vinje. Liker også dialekter fra området Jæren-Stavanger. Var veldig forelska i en fra Jæren da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og det har utvilsomt satt sitt preg på dialektsmaken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. januar 2011 #23 Del Skrevet 23. januar 2011 Mi eiga Den brukar å havne ganske godt opp på styggast-lista, men eg er patriot :D Elles er eg veldig glad i mange av trønderdialektane. Spesielt sånn skikkeleg brei nordtrønder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 23. januar 2011 #24 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg liker veldig godt dialekter fra Sogn og Fjordane. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nickless Skrevet 23. januar 2011 #25 Del Skrevet 23. januar 2011 mann: nord norsk kvinne : sørland JA,det er forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiriel Skrevet 25. januar 2011 #26 Del Skrevet 25. januar 2011 Trønderdialekt og sånn de snakker på Dovre og området rundt der..er ikke sikker hva den kalles? jeg liker også min egen dialekt,romsdaling , men ikke den rene moldenser dialekta så godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå