AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Har fått to acnebyller på haken som ikke vil bort! De verken hvis jeg klemmer på dem og er sykt vonde! Sitter liksom langt inne i hoden, ikke som en kvise. Noen som har opplevd det samme og vet om noe som hjelper? Peeler huden morgen og kveld, men det hjelper heller ikke!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Har ikke noe godt svar på hvordan du blir kvitt acnebyllene, ettersom jeg har en kjæreste som sliter med det samme og han ikke blir kvitt de. Men å peele huden så ofte som to ganger om dagen har jeg hørt ikke er så lurt. 1-2 ganger i uken er nok. Bruk heller en rensemelk eller noe lignende 1-2 ganger om dagen. 1
Lilandry Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Du bør være forsiktig med å peele\ skrubbe der huden er betent, dette fører til at du bare irriterer huden enda mer. Bruke et spot produkt kan muligens hjelpe på litt (dersom du tar på med en gang du kjenner den kommer og gjenta flere ganger om dagen), eller som jeg gjør- JM Benzoyl Peroxide.
sophiaM Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har kjøpt tea tree olje på nettet, og den fungerer supert på vonde kviser. Oljen tørker ut og renser, og de forsvinner fortere enn hvis jeg ikke påfører.
DesertRose Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Er det cystisk acne du har? Det er store muligheter for arrdannelser av disse og derfor må man ikke prøve å klemme osv. En peel er for å fjerne døde hudceller og frisker opp huden osv...Og dette hjelper lite på underjordiske hvis du håper på å peel/behandle de vekk???...Og peeler man for mye så irriteres huden og etter en stund vil du gjerne sitte igjen med en oversensitiv, gjerne mer kvisete og gjerne meget uttørket og irritert hud. Peel bør ikke bruke mer enn 1-2 ganger uken. Er dette cystisk acne og den ikke går vekk eller at det kommer mer så er det kun isotretinion som er behandling med virkning mot disse byllene. Dette er kun hudlege som kan skrive ut. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå