AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Har gått lenge på depo provera (p-sprøyte) men kuttet den ut i fjor. Etter ca et år er syklusen noenlunde normal igjen, men jeg er plaget av mellomblødninger eller er det eggløsningsblødninger..? JEg har trodd at det har vært det siste, men denne måneden varte den i ter dager... er redd at ikke alt funker på en måte.. vi prøver ikke aktivt enda siden mannen av en eller annen grunn har litt "hetta" så vi har klusset litt med "sikre" perioder. Mensen er helt regelmessig akkurat på dagen. (hvis man ikke teller med disse blødningene i midten) Problemet er at nå begynner jeg å bli "verpesjuk" og i tillegg blir jeg bekymret av disse blødningene.. vil bare sette igang prøvinga for å se om det går liksom... noen som har erfaringer å dele..?
Rockymor Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Hei der. For en ti års tid begynte jeg på depo provera grunnet "allergi" mot p-piller. Dvs. jeg blødde i 3 av 4 uker i en syklus. Tok 3 sprøyter og i løpet av disse 9 mnd hadde jeg en dag med blødning. For meg føltes det helt feil og jeg sluttet på depo.... 3 mnd etter siste sprøyta var mensen i "rute" igjen, blødning 3 av 4 uker. Jeg fikk beskjed om jeg hadde oversensistiv livmortapp og gikk til GYN som frøys denne. Da hadde jeg en-ukes blødninger i ca halvt åt, før kroppen gikk tilbake til 3 av 4... Var innom mange leger/GYN som alle sa det samme, det var ikke noe galt med meg.... Så jeg har rett og slett godtatt at slik er kroppen min... :gjeiper: Under eggløsning driver forresten slimhinna og vokser for å kunne ta imot et eventuelt befruktet egg, kan jo bare være at slimhinna "lekker" litt uten at det trenger å være noe galt... Er du fortsatt i tvil, er det bare en lege/GYN som kan gi deg ett skikkelg svar. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå