Gå til innhold

Røde arr etter kviser

Anbefalte innlegg

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Lurer på om noen her har tips/anbefalinger til produkter eller behandlinger som fjerner kvisearr? Jeg, føler selv, at jeg har veldig mange av de og det er til bry for meg. Har prøvd å dempe rødheten med aloe vera, og det fungerte til en veldig liten grad. Har prøvd spot-greier-serum fra Qlinique, men syns selv at det ikke var noen forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil reduseres med tid men det kan fint ta ett år. E vitaminolje fremmer hudens fornyelse, så det kan hjelpe både som tilskudd og på huden.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Du kan prøve krystallsliping? Koster jo endel, men huden min hadde veldig godt av en runde med det :jepp:

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Du kan prøve krystallsliping? Koster jo endel, men huden min hadde veldig godt av en runde med det :jepp:

Krystallsliping? Hørtes veldig dyrt ut for lommeboka mi! Hvordan fungerer det? Og, hvor mye betalte du?

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jo, det er dyrt, jeg har ikke råd til en slik behandling nå, for å si det sånn..

Det er noen år siden jeg gjorde det da, var i 2008, så kanskje prisene er endret. Jeg tok seks behandlinger, og betalte 600 for de fire første behandlingene, og 400 for de to siste.

Denne youtube-videoen beskriver det:

Jeg tok mine behandlinger med en-to ukers mellomrom, tror jeg det var. De sa ikke det i denne videoen, men mange blir røde i ansiktet etter at "pennen" har gått frem og tilbake. Hudpleieren jeg var hos var veldig flink, så jeg ble ikke rød (og jeg blir rød i huden bare jeg tenker på å gå ut....) Denne rødheten gir seg etter en dag eller to. De sier heller ikke her at den fungerer på aknearr, men den fungerte veldig bra på mine iallefall.

Absolutt en behandling jeg vil anbefale :jepp:

Skrevet

Når du både skriver røde arr og kvisearr, hva er det du mener da? Mange kraftige kviser (typisk for dem som har skikkelig akne, og ikke bare to-tre mensenkviser dann og vann) etterlater seg røde "avtrykk". Dette er ikke arr, men en konsekvens av at huden har blitt litt tynnere akkurat der kvisen var, og dermed kan man se gjennomskinn av underhud/blodkar. Dette forsvinner av seg selv, men kan ta laaaang tid (6-12 måneder, eller mer...).

"Ekte" kvisearr er vel når vevet får varige endringer som følge av dype, byllete kviser, og ser kanskje oftest ut som groper i huden. Disse er varige, men mister vel stort sett rødfargen over tid?

Er ikke lege, men en hudlege forklarte meg dette en gang da jeg insisterte på at jeg hadde så mange arr :). Så jeg forklarer nok ikke like godt som en hudlege ;).

Uansett - de røde avtrykkene er det ikke så stort poeng å behandle siden de forsvinner over tid, mens de ekte arrene muligens kan behandles. Tviler på at man får dem helt bort, siden de ofte er groper i huden og kan ikke akkurat slipes helt bort...

Har dessverre noen slike :(.

Skrevet

Uansett - de røde avtrykkene er det ikke så stort poeng å behandle siden de forsvinner over tid, mens de ekte arrene muligens kan behandles. Tviler på at man får dem helt bort, siden de ofte er groper i huden og kan ikke akkurat slipes helt bort...

Meeeen hvor lang tid da da? Har hatt mine i snart 20år jeg :frown: De er gaaaaanske sjenerende, så hadde vært fint å få de bort.... :sjenert:

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Når du både skriver røde arr og kvisearr, hva er det du mener da? Mange kraftige kviser (typisk for dem som har skikkelig akne, og ikke bare to-tre mensenkviser dann og vann) etterlater seg røde "avtrykk". Dette er ikke arr, men en konsekvens av at huden har blitt litt tynnere akkurat der kvisen var, og dermed kan man se gjennomskinn av underhud/blodkar. Dette forsvinner av seg selv, men kan ta laaaang tid (6-12 måneder, eller mer...).

"Ekte" kvisearr er vel når vevet får varige endringer som følge av dype, byllete kviser, og ser kanskje oftest ut som groper i huden. Disse er varige, men mister vel stort sett rødfargen over tid?

Er ikke lege, men en hudlege forklarte meg dette en gang da jeg insisterte på at jeg hadde så mange arr :). Så jeg forklarer nok ikke like godt som en hudlege ;).

Da har jeg tenkt litt feil. Det er de merkene der huden har blitt tynnere jeg snakker om, slik du beskriver de. Det eneste jeg har av slike groper er ett eneste ett som såvidt viser. Men jeg ønsker fremdeles å få de bort... Syns de lyser opp, og det er jo OVERALT i ansiktet mitt :(

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hmm... Har selv slike arr. Legen min sa at det kunne slipes bort (?). Tror jeg må ta meg en tur til en hudlege for nærmere info.

Skrevet

Meeeen hvor lang tid da da? Har hatt mine i snart 20år jeg :frown: De er gaaaaanske sjenerende, så hadde vært fint å få de bort.... :sjenert:

Hvis du har hatt dem i 20 år, er det antakelig ikke slike "avtrykk"... Høres jo ut som arr, hvis de har vart så lenge.

Da har jeg tenkt litt feil. Det er de merkene der huden har blitt tynnere jeg snakker om, slik du beskriver de. Det eneste jeg har av slike groper er ett eneste ett som såvidt viser. Men jeg ønsker fremdeles å få de bort... Syns de lyser opp, og det er jo OVERALT i ansiktet mitt :(

I know... Har hatt hundrevis av slike de siste 10 årene :(. Jeg dekker til dem med concealer mens jeg venter :(.

Hmm... Har selv slike arr. Legen min sa at det kunne slipes bort (?). Tror jeg må ta meg en tur til en hudlege for nærmere info.

Gjør det - lurt å få riktig "diagnose" av noen som har peil og som faktisk ser huden din. Jeg beskriver bare de to typene jeg ble fortalt om av hudlege, det finnes sikkert mange varianter av spor/merker/arr etter akne. Møkka-akne :(.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...