AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Lurer på når det er vanlig, eller når du har vielsen i kirken kontra festen etterpå? Vi har alternativene klokken 12, 1330 og 1500. Vi tenkte oss festen klokken 16/17. Også lurer vi på, når er det vanligst å ta bilder? Før eller etter kirken?
Gjest Mahareth Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Vi hadde vielsen 12, bilder rett etter vielsen, og festen kl 16.
LilleMyMcLean Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Vi skal ha vielse kl 1500, og middagen begynner kl 1800. Er ca 20 minutters kjøretur fra kirken og til lokalet hvor middagen holdes. Bildene skal vi ta in between, regner med at det går akkurat! ... jeg vil at han skal se meg med brudekjolen for første gang idet jeg går opp kirkegulvet. Hadde det ikke vært for det, hadde vi nok tatt bilder først, hatt vielsen kl 1600 og middagen kl 1800. Jeg mener det er poeng at gjestene ikke skal måtte vente så altfor lenge på oss når vi tar bilder..
Frk. Belle Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Vi hadde vielse 13.00, fingermat og forfriskinger kl 16.00 for gjestene mens vi tok bilder, aperitiff kl 17.00, middag 17.30. Var ca 1t kjøretur fra kirken til lokalet. Var litt ventetid fra vielse til middag men tror det gikk greit i og med at nesten alle gjestene bodde på hotellet hvor festen var og at de fikk seg litt å spise i firetida. For oss var det viktig å ta bildene ETTER vielsen når vi faktisk var gift Og følelsen av å skulle gå ned kirkegulvet for å møte min kjære og han skulle se meg for første gang som brud var helt ubeskrivelig så den ville jeg ikke bytte bort for noe.. :rødme: Men har hørt om andre som har tatt bilder først og synes det var helt fint så vi er alle forskjellige.
Pebbles Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Programmet vårt den dagen blir fotograf klokken 13, vielse klokken 15 og middag ein plass mellom 1630-1700. Kommer til å invitere til festlokalet klokken 1630
FruN Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Planen vår er vielse kl 14.00, bilder rett etter (ca kl 15.00) og middag kl 17.00-17.30. Vi skal være i samme by med 5 min fra det ene til det andre, så mener det skal gå fin-fint
wahaj Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Vielsen kl 13, bilder rett etterpå, middag kl 16.
litleMeg Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Vi skal ha vielsen kl 14, deretter rett til fotograf. Middag er kl 17-17.30 tror vi. Ikke helt bestemt ennå. Er de 17 eg skriver i invitasjonene da?
wahaj Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Vi skal ha vielsen kl 14, deretter rett til fotograf. Middag er kl 17-17.30 tror vi. Ikke helt bestemt ennå. Er de 17 eg skriver i invitasjonene da? Hvis dere velger 17 så skriver dere det, ja Men så kommer alle, også spiser man gjerne ikke før en halvtime etter ca. Bilder, og litt snakk, før man setter seg osv.
Charlotte York Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Vi har vielsen klokken 13, og skal ha middagen klokken 16. Skal ta bilder rett etter vielsen vi også
Riskrem Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Men jeg bare lurer på hva gjestene skal gjøre i de timene mellom vielsen og middagen? Har aldri vært i bryllup før, skjønner du. Det er jo litt småkjedelig å stå og drikke et par GT'er i to-tre timer mens brudeparet fotograferes? Og så har man kanskje vært på farta i mange timer allerede, kanskje man blir fort sliten utover kvelden? Tenker på at man har stått opp, sikkert brukt tid på å pynte seg, komme seg til kirken, være der i halvannen time eller to, så vente to timer, og så middag osv i mange timer etterpå.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Vi hadde vielsen 16:30. Det var eneste ledige tidapunktet i kirken den dagen. Og det var egentlig helt perfekt for oss - rett etter vielsen, ble gjestene busset til festlokalet som lå et kvarters busstur unna, og fikk velkomstdrink med en gang. Det var altså ikke noen dødtid/pause. Vi hadde altså ikke fotografering mellom vielse og fest. Vi hadde ikke fotosession i det hele tatt (men en søster av meg tok flotte bilder rett før vielsen, og det ble mer enn nok flotte bilder av oss to som ble tatt i kirken og i festlokalet - vi ville ha et litt actionpreget brudebilde til takkekort og forstørrelser). Vet at mange velger å ha fotografering FØR vielsen, når det ikke er tid mellom vielse og fest.
Solstrålejenta Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Vi hadde vielsen kl 15.30. Etter vielsen, sånn ca 16.30, så var gjestene invitert til mottagelse på lokalet vi skulle ha middag og fest. Der fikk de champagne og frukt og noe muikalsk underholdning mens de ventet på oss som var til fotografering. Middagen var vel egentlig satt til kl 18, men den ble vel nærmere 18.30 ettersom det tok litt ekstra tid enn antatt fra vi ankom lokalet til alle fikk satt seg til bords
fruBeist Skrevet 20. januar 2011 #14 Skrevet 20. januar 2011 Skal dere ha fotografering med profesjonell fotograf, så bør dere beregne ca 2 timer til dette. Skal dere ha utebilder på 2-3 forskjellige plasser går det fort litt tid til kjøring mellom disse. Skal dere i studio så tar det gjerne litt tid å komme til og fra her og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå