Gå til innhold

Stenderfinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha tv opp på veggen, og har kjøpt meg en Kellen stenderfinner.

Jeg skal alså føre denne bortover veggen, når den piper, har den funnet kanten til en stender, jeg skal da føre den på andre siden, mot kanten jeg fant, og når den piper, så har jeg en stender mellom de to punktene.

Jada, jeg synes den piper hele tiden jeg, og synes heller den ikke er konsekvent med pipinga si, så hva gjør jeg galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha tv opp på veggen, og har kjøpt meg en Kellen stenderfinner.

Jeg skal alså føre denne bortover veggen, når den piper, har den funnet kanten til en stender, jeg skal da føre den på andre siden, mot kanten jeg fant, og når den piper, så har jeg en stender mellom de to punktene.

Jada, jeg synes den piper hele tiden jeg, og synes heller den ikke er konsekvent med pipinga si, så hva gjør jeg galt?

Min stendersøker har en indikator som viser hvor kraftig den føler en stender på baksiden. Når jeg har fullt utslag er det garantert noe bakom. Jeg fører den bortover veggen og når den starter å pipe og gir nesten fullt utslag så har jeg funnet ene kanten av stenderen, jeg fører den så videre (utslaget blir bedre når jeg er over stenderen) og når den slutter å pipe/gi utslag så har jeg kommet til enden av stenderen.

Jeg skal også montere TV på en vegg og har tenkt meg ut denne løsningen:

Hvis selve TV-braketten er smalere enn avstanden mellom to stendere kan jeg montere et spikerslag mellom stenderne, men på utsiden av veggen. Dette spikersklaget skjules uansett av TVen.

Jeg har et tilleggsproblem og det er at det er en skyvedør inni veggen som tven skal festes på.

Kanskje det finnes noen med en bedre løsning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...