Gå til innhold

SMS-kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg deiter en fyr nå som på alle måter virker voksen og trygg på hva han vil ha og trygg på hvordan han skal vise hva han vil ha.

Uansett: når vi sender meldinger er det i all hovedsak han som sender først. Jeg driver ikke med noe "spill" og svarer så raskt jeg kan og følger opp med spørsmål. Etter en 4-5 meldinger kan han plutselig bli helt stille. Selv om jeg har stilt et spørsmål!

Da er det gjerne av typen spørsmål "skal du ut ikveld?", "hvordan går det med deg?" eller "travelt med jobben?", altså helt uskyldige enkle spørsmål som han NETTOPP har stilt til meg.

Men, han blir altså stille, og så plutselig sender han meldinger igjen noen timer seinere eller dagen etter, og da starter han på en helt annen samtale. HVA er dette?? Er det rett og slett snakk om en distrè person, eller er det en eller annen form for maktdemonstrasjon?

Jeg har foresten prøvd å avslutte samtalene før han rekker å gjøre det og da har jeg oppfattet at han føler seg avvist og han sender meldinger og lurer på om noe er galt.

Vel, you tell me!

:rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kamerat som er slik, fryktelig frustrerende. Vet ikke hvorfor noen er slik og jeg har forsøkt å ta det opp med han men han ser ikke problemet.

Skrevet

Min oppfatning er at han ikke han prøver å avvise deg siden han ofte tar kontakt selv først, men heller har lite erfaringer med å holder en samtalte gående på sms. Kanskje ikke han er av den typen som sender mye sms.

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Kan være han er som meg og blir lett distrahert kombinert med at han ikke ser på sms som "viktige". Kan sitte midt i en lang sms-samtale, men bli opptatt av en film/en samtale/whatever, og helt glemmer å svare.

Skrevet

Men, han blir altså stille, og så plutselig sender han meldinger igjen noen timer seinere eller dagen etter, og da starter han på en helt annen samtale. HVA er dette??

For meg høres det ut som han rett og slett blir opptatt med noe annet (og mer interessant) og dermed glemmer ditt spørsmål.

Jeg hadde ikke blitt mye imponert av en slik oppførsel.

På den annen side er SMS-ing generelt sett noe dritt. Mye bedre å prate skikkelig i sammen.

Skrevet

På den annen side er SMS-ing generelt sett noe dritt. Mye bedre å prate skikkelig i sammen.

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg var sammen med en mann som var helt ekstem på å sende sms og det var omtrent umulig å avslutte samtalene. Jeg måtte si at jeg skulle ut eller at jeg fikk besøk eller noe lignende for å få litt pause, han ga seg jo aldri. Men å snakke i telefonen likte han ikke. Jeg holdt på å bli sprø. I helgene kunne han holde på fra ni om morgenen til langt utpå natta.

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg var sammen med en mann som var helt ekstem på å sende sms og det var omtrent umulig å avslutte samtalene. Jeg måtte si at jeg skulle ut eller at jeg fikk besøk eller noe lignende for å få litt pause, han ga seg jo aldri. Men å snakke i telefonen likte han ikke. Jeg holdt på å bli sprø. I helgene kunne han holde på fra ni om morgenen til langt utpå natta.

Merkelig oppførsel, helt klart.

Spesielt ettersom han ikke ville prate i telefonen. Etter min erfaring så må man ha en ekstremt god grunn (unnskyldning) for ikke å ville prate i telefonen. Mener da selvfølgelig ikke at man skal prate i telefonen døgnet rundt heller.

Gjest Tidssone
Skrevet

Sms er djevelens eget kommunikasjonsverktøy. Noe mer ødeleggende for relasjoner enn det sms kan være, skal du lete lenge etter.

Skrevet

Du kan jo ringe han for å svare på hans spørsmål neste gang han skriver en sms?

Skrevet

TS her.

Saken er at jeg virkelig ikke liker å snakke i telefon! Jeg kan, selvfølgelig, men det er noe jeg unngår i det lengste, særlig i deiting-setting.

Taktikken min hittil har bare vært å ignorere at han ikke svarer, men jeg blir jo litt frustrert. Ser ut som den jevne mening her er at det ikke er en maktdemonstrasjon, men bare distraksjon - og det kan jeg leve med :)

Skrevet

TS her.

Saken er at jeg virkelig ikke liker å snakke i telefon! Jeg kan, selvfølgelig, men det er noe jeg unngår i det lengste, særlig i deiting-setting.

Taktikken min hittil har bare vært å ignorere at han ikke svarer, men jeg blir jo litt frustrert. Ser ut som den jevne mening her er at det ikke er en maktdemonstrasjon, men bare distraksjon - og det kan jeg leve med :)

Skrevet

TS her.

Syns du har en merkelig innstilling som ikke vil prate i telefonen :klø:

Da blir det nemlig veldig mye mer upersonlig.

Skrevet

Syns du har en merkelig innstilling som ikke vil prate i telefonen :klø:

Da blir det nemlig veldig mye mer upersonlig.

Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn, jeg uttrykker meg bare bedre skriftlig. Ellers synes jeg å ha en god samtale er flott, men det hele blir litt amputert når man ikke ser personen, synes jeg.

Men, for what it`s worth, så hadde du rett: jeg tror ikke han er spesielt interessert. Han har nå begynt å bruke enormt langt tid på å svare, selv når det er ting det haster litt med.

Vel vel, ærlig sak å ikke like noen også. Bare synd jeg ikke rakk å si at jeg likte han. :sjenert:

TS

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn, jeg uttrykker meg bare bedre skriftlig. Ellers synes jeg å ha en god samtale er flott, men det hele blir litt amputert når man ikke ser personen, synes jeg.

Men, for what it`s worth, så hadde du rett: jeg tror ikke han er spesielt interessert. Han har nå begynt å bruke enormt langt tid på å svare, selv når det er ting det haster litt med.

Vel vel, ærlig sak å ikke like noen også. Bare synd jeg ikke rakk å si at jeg likte han. :sjenert:

TS

Kan ikke helt se hva du hadde oppnådd ved å si at du likte ham hvis han ikke er interessert.

Men neste gang tror jeg du bør satse mer på personlig kontakt, og ikke så mye på SMS. Som sagt, SMS blir veldig upersonlig. Og du gir da inntrykket av at du ikke er veldig interessert i personlig kontakt.

Skrevet

Kan ikke helt se hva du hadde oppnådd ved å si at du likte ham hvis han ikke er interessert.

Men neste gang tror jeg du bør satse mer på personlig kontakt, og ikke så mye på SMS. Som sagt, SMS blir veldig upersonlig. Og du gir da inntrykket av at du ikke er veldig interessert i personlig kontakt.

Vi har jo møttes ofte og smsene har i utgangspunktet vært bare for å ha kontakt de dagene vi ikke kan møtes, gjennom juleferien og for å avtale når vi skal møtes. Så personlig kontakt har det jo vært.

Jeg tenker at jeg kunne oppnådd at han hadde sett på det som noe å satse på dersom jeg hadde fått sagt det, mot at han nå trekker seg ut fordi han tror han ikke kommer noen vei med meg.

Mulig jeg tenker helt feil :sjenert:

Skrevet

Dette må jo bare være det minste problemet i verden. Jeg er sånn jeg også. Avslutter samtalen gjerne tidligere enn hva motpart ønsker. Jeg er ikke klar over det selv, men jeg blir så utrolig lett distrahert av samtlige ting rundt meg. Jeg orker ikke fortsette en SMS-samtale i all evighet heller, og hvis jeg finner noe "bedre" å gjøre legger jeg fra meg mobilen. Så lett.

Skrevet

Vi har jo møttes ofte og smsene har i utgangspunktet vært bare for å ha kontakt de dagene vi ikke kan møtes, gjennom juleferien og for å avtale når vi skal møtes. Så personlig kontakt har det jo vært.

Jeg tenker at jeg kunne oppnådd at han hadde sett på det som noe å satse på dersom jeg hadde fått sagt det, mot at han nå trekker seg ut fordi han tror han ikke kommer noen vei med meg.

Mulig jeg tenker helt feil :sjenert:

Tja, hvis man ikke sier og viser den andre hva man føler så blir det i hvert fall fort feil.

Men da må man selvfølgelig være relativt sikker på at det er rett å vise det først.

Skrevet

Tja, hvis man ikke sier og viser den andre hva man føler så blir det i hvert fall fort feil.

Men da må man selvfølgelig være relativt sikker på at det er rett å vise det først.

Vel, jeg er helt sikker på at jeg liker han og at jeg liker han godt. (Han er den ene av to menn i mitt liv jeg har blitt dypt facinert av og ønsker å være med som mer enn venn).

Jeg er derimot ikke sikker på at han kan håndtere mine følelser på en god måte for oss begge to.

Så, valget står mellom to onder, holde tilbake og aldri vite hva som kunne blitt, eller peise på selv om man han en følelse av at veien går down hill.

Men som mann, hva er verst: Ei jente som (etter at du har sagt at du liker henne) ikke sier det samme tilbake, eller ei jente som sier at hun liker deg når du ikke greier å gjengjelde følelsen?

Skrevet

I mitt tilfelle er jeg kort både på telefon og sms når jeg er på nippet til å gjøre noe, eller holder på med noe som krever bittelitt oppmerksomhet. Er heller ingen tilhenger av tomprat. Kanskje han er en sånn en? På en annen side var det aldri noen tvil om hvor min hengivenhet lå når vi pratet/smset sammen. Så du får tenke litt på det.

Skrevet

Men som mann, hva er verst: Ei jente som (etter at du har sagt at du liker henne) ikke sier det samme tilbake, eller ei jente som sier at hun liker deg når du ikke greier å gjengjelde følelsen?

Ei jente som ikke sier det samme tilbake er i hvert fall ikke positivt. Men enda viktigere er at hun viser meg det og ikke bare sier det.

Og det andre tilfellet er selvfølgelig heller ikke positivt.

Men ettersom man er egoist så er nok det første tilfellet verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...