altsoja Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Lurer litt på en ting.slutta på p-pilla i august.og har etter det hatt stabile menstruasjon som varer i alt fra 3-5 dager.lurer på om man da har automatisk eggløsning når mensen er stabil? har likosm ikke merka noe slim eller noe sånt som eg ser folk skriver om. håper på at eg slepper å vente så lenge før eg blir gravid..
Athene Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Stabile sykluser betyr som regel at man har eggløsning. Men det er ingen garanti. Hvor lang menstruasjonen er har ingenting å si, det er dagene mellom hver menstruasjon som er viktig. Det er mange som ikke kjenner eggløsningen. Og det å kjenne igjen slim tar gjerne noen sykluser. Er du usikker vil jeg anbefale temping, da får du bekreftet at du har hatt en eggløsning ved at temperaturen holder seg høy mellom eggløsning og mens.
barnesangen Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 NOen her inne som ha erfaring med EL ubehag? Jeg fikk forrige mandag en øm, trykkende føleles i området rundt høyre eggstokk. Det vedvarte til tirsdag. Ble borte og kom igjen i går. Det er ikke smertefullt, mer som litt ømhet i området og lett press innenfra. har aldri hatt det før. Merket bittelitt i samme eggstokk etter forrige IVF i fjor, men det har blitt helt borte. Jeg har aldri kjent El før. Skal i gang med spraystart nå på fredag, og vurdere om jeg burde kontakte gynekolog eller fastlegen for å finne ut av hva det kommer av. Blir jo undersøkt på Riksne ifb med IVf, så jeg er litt usikker. Noen som har hatt noe lignende?
Rockymor Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 NOen her inne som ha erfaring med EL ubehag? Jeg fikk forrige mandag en øm, trykkende føleles i området rundt høyre eggstokk. Det vedvarte til tirsdag. Ble borte og kom igjen i går. Det er ikke smertefullt, mer som litt ømhet i området og lett press innenfra. har aldri hatt det før. Merket bittelitt i samme eggstokk etter forrige IVF i fjor, men det har blitt helt borte. Jeg har aldri kjent El før. Skal i gang med spraystart nå på fredag, og vurdere om jeg burde kontakte gynekolog eller fastlegen for å finne ut av hva det kommer av. Blir jo undersøkt på Riksne ifb med IVf, så jeg er litt usikker. Noen som har hatt noe lignende? Jeg hadde det også slik etter IVF-behandlinger.... Legen sa bare at det er hormoner som sitter igjen i kroppen og kan være med på å produsere/slippe noen ekstra egg... Men for å være på den sikre siden ville jeg nok tatt en tlf til sykehuset, sykepleierne i andre enden har sikkert gode svar!! Lykke til!!!
Gjest Alabama Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 håper på at eg slepper å vente så lenge før eg blir gravid.. Alle håper vel det!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå