Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dette er mitt fjerde semester på universitet, og det var faktisk bare første semesteret alle pensumbøkene var inne på universitetsbokhandelen iløpet av første uken av semesteret.

Er dette vanlig, eller er det bare jeg som er uheldig? Hadde ikke mulighet til å bestille over nett i år, så går jo å venter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig. Du får lese på biblioteket til de kommer (hvis de kommer).

Skrevet

Joda, men biblioteket (som jo er pliktig til å ha inne minst tre eksemplar) hadde de ikke heller. Det var ikke at de var utlånt, men at de faktisk ikke har bøkene. Det har ikke de andre bibliotekene i byen heller.

...syns egentlig det var litt drøyt at det var jeg som måtte opplyse biblioteket om at de ikke hadde bøkene...

Men da er det vanlig, da, altså... ok :o)

Skrevet

Velkjent fenomen det der, men biblioteket skal jo ha bøkene inne.

Kommer de ikke er må dere bare purre, for dere må jo kunne lese pensum.

Informer foreleserne så de er klar over dette også.

Skrevet

Eneste som skjer når man sier ifra til foreleserne er "dette har vi gitt beskjed om for lenge siden, er ikke vår feil at de ikke har fått inn bøkene". På spørsmål til bokhandelen hvorfor bøkene/kompendiene ikke ble bestilt tidligere, er svaret "fagansvarlige har ikke bekreftet boklisten".

De skyller på hverandre, mao. Frustrerende for oss som studenter. Om det faktisk ikke har vært klart hvilken litteratur som skulle bestilles, er det en ting. Men alle fagene jeg har tatt har det vært bestemt lang tid (flere måneder før studiestart) i forveien.

Når jeg snakket med han som var ansvarlig for mitt område på bokhandelen, og spurte hvorfor bøkene ikke var kommet, sa han at de hadde de vanligvis innen fire uker etter de ble bestilt, og nå var det tre uker siden de bestilte. Ærlig talt, bør ikke et universitet som har eksistert i... ja, mange år vite innen nå at de kanskje bør bestille litt tidligere? (og igjen, nå snakker jeg om bøker som er klart lang tid i forveien at skal brukes, ikke de som blir bestemt typ samme semester).

hvorfor klarer ikke universitetene her i landet å fikse dette da, ettersom det tydeligvis er vanlig?

Skrevet

Nei, det er ikke uvanlig, og derfor kjøper jeg heller aldri bøkene mine gjennom bokhandelen her på universitetet heller. Som oftest får jeg bøkene mye billigere andre steder også, og siden jeg studerer engelsk bestiller jeg heller bøkene tidlig til halv pris gjennom engelske nettbutikker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...