Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fersk lærer
Skrevet

Jeg driver med videreutdanning og har samlet 35 studiepoeng utover min mastergrad. Jeg jobber som en lektor og er ikke fagorganisert. Hva gjør jeg med studiepoengene? Er det bare å sende papirene til kommunen og si at de skal legges ved mine andre papirer? Skal jeg spøre om mulighet om en høyere lønn? Er det i det hele mulig å oppnå noe. Jeg studerer videre for å få opprykk etterhvert.

Skrevet

For å få lektor med tillegg må du ha tilsvarende ett års tilleggsutdanning, dvs. 60 studiepoeng. Før det vil du ikke få utslag på lønnen. Når du har nok er det bare å levere inn dokumentasjon så skal lønnen din justeres. Jeg leverte mine papirer hos hun som har ansvar for lønnsutbetalingene og rektor signerte på lønnsfastsettelsen.

Gjest fersk lærer
Skrevet

Etter streiken i fjor fikk alle fagorganisert lønnsøkning, men ikke de andre. Vi fikk beskjed om å gjøre det selv. Så det er vel mulig å få høyere lønn uten noen ekstra faglig utvikling. Jeg tenkte å bruke min videreutdanning som ekstra argumentasjon, men vet ikke hvordan jegskal gjøre det.

Er det noen uorganiserte lærere her? Gjorde dere noe i forkold til lønna deres etter streik eller fortsetter dere bare å jobbe?

Skrevet

Du synes kanskje dette er et dumt spm - men hvorfor ikke organisere deg? Formelt sett teller ikke de 35 studiepoengene til noe som helst, så de tror jeg ikke du kommer noen vei med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...