AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Hei! Jeg har endelig tatt meg mot til å oppsøke lege etter å ha prøvd og bli gravid i 3 år, er 23 år. Med mine veldig uregelmessig menstruasjoner, har nå ikke hatt på ca ett halvt år, fikk jeg henvisning videre til gynekolog. Fikk ikke time før i mars til undersøkelse. Pga min manglende menstruasjon har jeg helt sikkert ingen eggløsning som gjør det vansklig for å bli gravid. Ønsker veldig og bli gravid, og lurer på om det er vansklig og få utskrevet pergotime for å stimulere til eggløsning? Må vel også gå på noe for å sette igang mensen? Er det en mulighet for at jeg allerede kan gå ut med respeter på dette ved undersøkelsen i Mars? Fint å høre om noen erfaringer rundt dette:) Hilsen en utålmodig en:)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Synes absolutt ikke det er vanskelig å få Pergo nei. Om du får det med en gang er ikke godt å si. Noen gynekologer vil sjekke mannen først, for har han dårlige svømmere så hjelper ikke Pergo. Andre vil sjekke hormonverdiene dine, til tross for klare symptomer. Men om du skulle møte en gynekolog som ikke vil gi deg Pergo så stå på! Ikke gi deg! Det finnes dessverre de som mener man er for ung når man er under 25 år.
^^Belle^^ Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Jeg opplevde det som veldig lett å få pergo. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser med EL, og på den tiden viste min manns svømmere dårlig resultat (som merkelig nok ble i helt tipp topp stand på neste prøve ), men jeg fikk allikevel resept på pergo med én gang. Jeg opplevde det som at vi skulle prøve det bare for å ha prøvd det, mens vi ventet på IVF. Da kan jeg nesten garantere at du får det, som har lange sykluser og ingen EL.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Synes absolutt ikke det er vanskelig å få Pergo nei. Om du får det med en gang er ikke godt å si. Noen gynekologer vil sjekke mannen først, for har han dårlige svømmere så hjelper ikke Pergo. Andre vil sjekke hormonverdiene dine, til tross for klare symptomer. Men om du skulle møte en gynekolog som ikke vil gi deg Pergo så stå på! Ikke gi deg! Det finnes dessverre de som mener man er for ung når man er under 25 år. Okei, fint å høre:) Har hørt om enkelte som ikke har fått pga de er for unge, så skal gjøre mitt for å få det av gynekologen, men hvis ikke så er det kanskje mulig at legen kan skrive ut? legen virket hvertfall positiv:)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Jeg opplevde det som veldig lett å få pergo. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser med EL, og på den tiden viste min manns svømmere dårlig resultat (som merkelig nok ble i helt tipp topp stand på neste prøve ), men jeg fikk allikevel resept på pergo med én gang. Jeg opplevde det som at vi skulle prøve det bare for å ha prøvd det, mens vi ventet på IVF. Da kan jeg nesten garantere at du får det, som har lange sykluser og ingen EL. Så bra å høre:-)Håper jeg får det ganske raskt, kjedlig og måtte vente og vente hele tiden...
Athene Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Min gynekolog er for ivrig på å dele ut pergo, og for slapp med å følge opp og ved å sjekke mannen. Jeg har byttet gynekolog og selv satt pause for pergo nå. Mitt inntrykk er at pergo deles ut for lett. Men med uregelmessige syluser er du nok en god kandidat for å prøve ut dette. Jeg regner med at du får pergo uten problemer. Men jeg hadde fått sjekket ut mannen først. Min gyenkolog var ikke så opptatt av dette, noe som medførte at jeg gikk på fem kurer før vi på eget initiativ fant ut at mannen har elendig kvalitet på sine svømmere. Dere kan jo ta en telefon til din manns fastlege og be om en henvisning, med litt flaks har dere da dette klart allerede til første gynekologtime. Og ja, det tar tid. Henvisninger, utredninger og så videre, det er kø i alle retninger, og når man først får en resept er apoteket utsolgt.... Vi bruker nå kun det private.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Okei:-) Tenkte vi skulle ringe legen til samboeren og høre om få en test av svømmerne hans. Kanskje vi er heldig og få det klart til jeg skal til gynekologen, slik at ikke vi må vente enda lenger før jeg evnt. kan starte på pergo. Skjønner veldig godt at dere har gått over til det private,for ting tar utrolig laaang tid i det ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå