AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Hei og hopp! Jeg blir ferdig utdannet i juni, og har fått sommervikariat innen den avdelingen jeg ønsker å jobbe, hurra! Men når jeg fikk vikarietet fikk jeg beskjed om at de ville lyse ut langvarige vikariat og faste stillinger ved den aktuelle avdelingen, og ser nå at disse er utlyst. Mange av disse er jo ledige fra "snarest", februar, april, og siden jeg ikke er ferdig utdannet før juni - er det noen vits for meg å søke? Alle stillingene krever naturlig nok autorisasjon.
Mie Marie Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Jeg ville søkt og skrevet i søknaden at jeg ønsket fast jobb der, men at jeg ikke er ferdig med utdanning før juni. Da har du søkt og enten får du napp, eller ikke. Uansett er du vel sikret sommerjobb hvis du ikke får napp.
Glitnir Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Ja, ser ingen grunn til at du ikke skal søke. Du er jo allerede vurdert som god nok til sommervikariater, så da er det godt mulig de vil vente et par ekstra måneder på å få deg til en fast jobb. Uansett har mange som allerede er i jobb tre måneder oppsigelsestid, så de vil ofte ikke kunne starte før i mai uansett.
Aryia Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Var meg som startet tråden, skjønner ikke hvorfor jeg krysset av at jeg skulle poste som anonym, men men. Takk for svar! Ja, jeg vil jo håpe at de regner med som god nok siden jeg har fått tilbud om sommervikariat. Får ringe de på mandag og snakke med dem, men kommer nok til å søke uansett. Og en annen sak, det er utlyst både vikariat og faste stillinger, og selvfølgelig er jeg mest interessert i en av de faste. Men blir det dumt å skrive at jeg ønsker å søke på alle stillingene i avdelingen, men fortrinnsvis fast stilling? Usj, ikke barebare å snart være nyutdannet og må skrive søknader Føler meg plutselig uvitende, og alt i søknadsteksten føles bare rart, haha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå