AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Har i en uke nå kjent en veldig tydelig og vedvarende kiling på venstre side av magen. Jeg tenker at det kan være i egglederen eller noe, hvertfall like på innsiden av hoftebeinet. Kilingen gjør ikke vondt, men det begynner å bli ubehagelig med denne kilingen som er der så godt som hele tiden, særlig på ettermiddagen og kvelden. Den sprer seg også noen ganger til resten av magen, særlig rundt navelen og ned mot underlivet. Jeg tenker at jeg kan være gravid, siden vi prøver, men samtidig tenker jeg det er altfor tidlig å kjenne noe, siste menstruasjon startet 23.desember. Jeg har tatt mange graviditetstester, men de er negative. Jeg skal uansett ikke ha ny menstruasjon før tidligst på mandag, så vet det er for tidlig, men pga kilingene har jeg testet likevel. Det jeg lurer på, er om det kan være bevegelsen til egget jeg kan kjenne når det kiler (så godt som hele tiden). Jeg skjønner jo at det evt er veldig tidlig å kjenne liv. Jeg begynner imidlertid å bli redd for at det kan være noe annet, og det er skummelt å tenke på hva det da i tilfelle kan være. Andre som har kjent noe lignende eller vet om man kan kjenne noe så tidlig i et evt. svangerskap? 1
Sunniva81 Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Har i en uke nå kjent en veldig tydelig og vedvarende kiling på venstre side av magen. Jeg tenker at det kan være i egglederen eller noe, hvertfall like på innsiden av hoftebeinet. Kilingen gjør ikke vondt, men det begynner å bli ubehagelig med denne kilingen som er der så godt som hele tiden, særlig på ettermiddagen og kvelden. Den sprer seg også noen ganger til resten av magen, særlig rundt navelen og ned mot underlivet. Jeg tenker at jeg kan være gravid, siden vi prøver, men samtidig tenker jeg det er altfor tidlig å kjenne noe, siste menstruasjon startet 23.desember. Jeg har tatt mange graviditetstester, men de er negative. Jeg skal uansett ikke ha ny menstruasjon før tidligst på mandag, så vet det er for tidlig, men pga kilingene har jeg testet likevel. Det jeg lurer på, er om det kan være bevegelsen til egget jeg kan kjenne når det kiler (så godt som hele tiden). Jeg skjønner jo at det evt er veldig tidlig å kjenne liv. Jeg begynner imidlertid å bli redd for at det kan være noe annet, og det er skummelt å tenke på hva det da i tilfelle kan være. Andre som har kjent noe lignende eller vet om man kan kjenne noe så tidlig i et evt. svangerskap? Akkurat det samme opplevde jeg for kanskje et halvt år siden. Det var akkurat slik du beskriver det, men det hadde ingenting med graviditet å gjøre. Hvertfall ikke i mitt tillfelle. Tror jeg skrev noe om det her inne også, eller googlet det iallefall, men fant aldri noe utav hva det kunne være! Uansett, det gikk over av seg selv etter en stund. Men håper du finner utav det, eller at det i det minste forsvinner etterhvert, for ekkelt var det i allefall.
vmbarbie Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Har i en uke nå kjent en veldig tydelig og vedvarende kiling på venstre side av magen. Jeg tenker at det kan være i egglederen eller noe, hvertfall like på innsiden av hoftebeinet. Kilingen gjør ikke vondt, men det begynner å bli ubehagelig med denne kilingen som er der så godt som hele tiden, særlig på ettermiddagen og kvelden. Den sprer seg også noen ganger til resten av magen, særlig rundt navelen og ned mot underlivet. Jeg tenker at jeg kan være gravid, siden vi prøver, men samtidig tenker jeg det er altfor tidlig å kjenne noe, siste menstruasjon startet 23.desember. Jeg har tatt mange graviditetstester, men de er negative. Jeg skal uansett ikke ha ny menstruasjon før tidligst på mandag, så vet det er for tidlig, men pga kilingene har jeg testet likevel. Det jeg lurer på, er om det kan være bevegelsen til egget jeg kan kjenne når det kiler (så godt som hele tiden). Jeg skjønner jo at det evt er veldig tidlig å kjenne liv. Jeg begynner imidlertid å bli redd for at det kan være noe annet, og det er skummelt å tenke på hva det da i tilfelle kan være. Andre som har kjent noe lignende eller vet om man kan kjenne noe så tidlig i et evt. svangerskap? Jeg har trodd det samme opptil flere ganger, helt til jeg fant ut at tarmene også ligger på venstre side, litt langt nede...... Så da begynte jeg å tenke etter, og skjønte at de gangene jeg kjenner stikking/kiling etc er de gangene det er en liten stund siden jeg har vært på do.... Men vil ikke ta fra deg håpet, det kan absolutt være jeg tar feil, altså!
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Nei du kan ikke kjenne egget. Smerter/ubehag/bevegelse osv i magen kan skyldes så veldig mye så det er vanskelig å finne ut av hva som er årsaken. Tarmer har skylden for ganske så mye av bevegelser.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Herregud!!! Selvfølgelig kan du ikke kjenne det! Jeg blir sjokkert over hvor uvitende mange er. Har også lest her inne at noen har kjent befruktningen!!!!! Finnes det virkelig SÅ dumme mennesker der ute? De burde jo ikke få barn ihvertfall, ikke særlig lurt med slike dumme gener! 1
Concertina Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Egget er på størrelse med et knappenålshode, så nei, du kan ikke kjenne at det beveger seg.
Sequax Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Herregud!!! Selvfølgelig kan du ikke kjenne det! Jeg blir sjokkert over hvor uvitende mange er. Har også lest her inne at noen har kjent befruktningen!!!!! Finnes det virkelig SÅ dumme mennesker der ute? De burde jo ikke få barn ihvertfall, ikke særlig lurt med slike dumme gener! Herregud, da!! La nå jenta få spørre om det hun lurer på! Er det rart mange velger AB-knappen her inne, sier jeg bare... TS: Nei, du kan nok ikke kjenne selve egget, men hvis det begynner å stikke i en av eggstokkene ( jeg kjente det på høyre side ) kan dette være et symptom på at du er gravid! 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 TS her. Tusen takk for svar! Skønner jeg stiller dumt (og uvitende) spørsmål, men er vel et halmstrå når jeg har hatt denne merkelige kilingen hele uka. Har legeskrekk, så uaktuelt å oppsøke fastlegen, tenkte derfor jeg skulle spørre her. Tidligere i uka hadde jeg i tillegg kriblinger/maur/"brenninger" nedover i venstre ben, oppover bryst og hals, men det er gått over (heldigvis). Har også vært litt småsvimmel. Satser på det er en type influensa og at det går over snart.
Gjest Lykkeliky Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 (endret) TS her. Tusen takk for svar! Skønner jeg stiller dumt (og uvitende) spørsmål, men er vel et halmstrå når jeg har hatt denne merkelige kilingen hele uka. Har legeskrekk, så uaktuelt å oppsøke fastlegen, tenkte derfor jeg skulle spørre her. Tidligere i uka hadde jeg i tillegg kriblinger/maur/"brenninger" nedover i venstre ben, oppover bryst og hals, men det er gått over (heldigvis). Har også vært litt småsvimmel. Satser på det er en type influensa og at det går over snart. Dette er IKKE rett forum å stille slike sp.mål i! Her inne kan du få svar om at andre har hatt kribling/brenninger i et bein de og, og de var faktisk gravide, derfor tror de nok at du er det også..... Jeg er ikke gravid og har ikke tenkt til å bli det, men leser her inne når jeg kjeder meg for det kan være ganske så underholdende Endret 15. januar 2011 av Lykkeliky
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Hehe, Lykkeliky. Antagelig underbevisstheten min som jobber på spreng. Som sagt - jeg griper nok halmstrå der jeg finner det Dersom dette ikke går over, eller evt kommer tilbake, skal jeg prøve å poste under "Kropp og helse". Men da har jeg i tilfelle allerede fått mensen og fått alle håp knust. Tusen takk for innspill, jeg smiler godt her. TS 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2013 #11 Skrevet 4. november 2013 Hei! Ser at det er lenge siden denne posten ble lagt ut, men jeg lurte på om det gikk over? Og hva det eventuelt viste seg å være? Har samme plager skjønner du... :/Anonymous poster hash: 8ac0a...d29
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2013 #12 Skrevet 4. november 2013 Herregud!!! Selvfølgelig kan du ikke kjenne det! Jeg blir sjokkert over hvor uvitende mange er. Har også lest her inne at noen har kjent befruktningen!!!!! Finnes det virkelig SÅ dumme mennesker der ute? De burde jo ikke få barn ihvertfall, ikke særlig lurt med slike dumme gener! Hjelpes.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #13 Skrevet 5. november 2013 Noen som vet hva dette kommer av og om det går over av seg selv? Anonymous poster hash: 8ac0a...d29
Bestee Skrevet 5. november 2013 #14 Skrevet 5. november 2013 Det første jeg tenkte var at dette kan være urinveisinfeksjon. Det gir som ofte smerter, men ikke alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå