Quinden Skrevet 22. oktober 2003 #21 Skrevet 22. oktober 2003 Da er vi jo enige da Suzy til en viss grad, forstår jo at det er et levebrød for mange ute i distriktet, men kanskje det går an å i det minste ordne det sånn at en lar dyrene ha det godt og til en viss grad for leve fritt i samsvar med sine instinkter, da er vi ihvertfall på rett vei, tror nok aldri vi klarer å avskaffe dette ondet, dessverre. Selv om jeg er en dyrevenn av dimensjoner, så er jeg ikke fanatisk, men jeg mener kort og godt at produksjonsdyr og pelsdyr må behandles med respekt og ha et godt liv før de slaktes og der er du og jeg enige...
Suzy Skrevet 22. oktober 2003 #22 Skrevet 22. oktober 2003 Da er vi jo enige da Suzy til en viss grad, forstår jo at det er et levebrød for mange ute i distriktet, men kanskje det går an å i det minste ordne det sånn at en lar dyrene ha det godt og til en viss grad for leve fritt i samsvar med sine instinkter, da er vi ihvertfall på rett vei, tror nok aldri vi klarer å avskaffe dette ondet, dessverre. Selv om jeg er en dyrevenn av dimensjoner, så er jeg ikke fanatisk, men jeg mener kort og godt at produksjonsdyr og pelsdyr må behandles med respekt og ha et godt liv før de slaktes og der er du og jeg enige... Vi er igrunnen enige over hele fjøla Quinden :D
chimp Skrevet 22. oktober 2003 #23 Skrevet 22. oktober 2003 Forstår også argumentet m arbeidsplasser i distriktene og at de kanskje har det bra i fangenskap. Skal ikke pukke på det, men syns uansett at dyra veier tyngst her.....spes ettersom det er snakk om et luksusprodukt....Altså; Dyrene kommer til verden utelukkende for å avlives etter så og så lang tid p g a den deilige pelsen sin.....Det er dette jeg syns er så riv ruskende galt....Akkurat det samme gjelder elefanter og elfenben, krokodilleskinn, slangeskinn, afrodisiaka fra neshorn....You name it!!! Dette er totalt unødvendig!
Quinden Skrevet 22. oktober 2003 #24 Skrevet 22. oktober 2003 Helt enig Chimp, unødvendigheter fins det så uendelig masse av, hva med dyr i underholdningesbransjen... nesten verst av alt... men det er en helt annen tråd...
Gjest care Skrevet 22. oktober 2003 #26 Skrevet 22. oktober 2003 Forstår også argumentet m arbeidsplasser i distriktene og at de kanskje har det bra i fangenskap. Skal ikke pukke på det' date=' men syns uansett at dyra veier tyngst her.....spes ettersom det er snakk om et luksusprodukt....Altså; Dyrene kommer til verden utelukkende for å avlives etter så og så lang tid p g a den deilige pelsen sin.....Det er dette jeg syns er så riv ruskende galt....Akkurat det samme gjelder elefanter og elfenben, krokodilleskinn, slangeskinn, afrodisiaka fra neshorn....You name it!!! Dette er totalt unødvendig![/quote'] Enig med chimp
Agnes Skrevet 22. oktober 2003 #27 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg ser faktisk ikke det gale i å holde dyr for pelsen sin, uavhengig om det er for luksuspels eller ikke. Flere av slakteproduktene etter slakt av pelsrev kan brukes til langt mer enn bare pels. Akkurat som med kjøttfe, som holdes kun pga kjøttet sitt. Mange av slakteproduktene blir til luksusmat (skal det være en indrefilét?), men mye annet brukes til annnet. Fettet, f.eks., brukes til å lage såpe av! Farmasøytiske produkter mm. Akkurat det samme er det med minkfett. Kjøttfe er heldigere stilt enn pelsdyr, i og med at de får gå fritt ute på marka store deler av året. På samme måte kan vi forandre pelsoppdrettsnæringen, og gi dyra mer frihet og levekår nærmere deres naturlige og opprinnelige. Avskaffelse av hele næringen er feil, synes jeg.
breece Skrevet 22. oktober 2003 #28 Skrevet 22. oktober 2003 Syns ikke man skal ta alle pelsdyr under samme sak. Ett hvert menneske med fornuften i behold, skjønner jo at en ulv ikke trives i et bur selv om den bor der alene (er det virkelig noen som tror det :o ) En kanin derimot takler nok burtilværelsen bedre! Men ikke missforstå meg, jeg er STOR motstander av all slags pelsbruk
Agnes Skrevet 22. oktober 2003 #29 Skrevet 22. oktober 2003 Med godt stell, riktig mat og god trivsel får dyr pen pels. Har alle kjæledyr like vakker pels? Nei. Avskaffer vi hele tanken om kjæledyr likevel? Nei. Vi kjemper for å gjøre forholdene bedre for dyrene.
m_h Skrevet 22. oktober 2003 #30 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg er veldig imot denne næringen. Burde vært avskaffa for lenge siden' date= disse stakkars dyra som skal lide for at vi skal kle oss i deres pels. Pels er penest på dyrene den satt på...!!!!!! Helt enig!Hvorfor må uskyldige dyr lide for at noen skal kle seg i pels,synst det er så irriterende!
bare meg 79 Skrevet 22. oktober 2003 #31 Skrevet 22. oktober 2003 Er veldig imot pels. Synes det er grusomt at noen kler seg med det. Det er et dødt dyr du går kledd i
Tusseline Skrevet 23. oktober 2003 #32 Skrevet 23. oktober 2003 Pels er fysj! For det første ser det ikke glamorøst ut for fem flate øre, og for det andre er det myrd av uskyldige dyr. Nei til pels!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå