Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis hun er skyldig håper jeg hun råtner i fengselet eller blir innesperret på psykiatrisk avdeling resten av livet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Hvis informasjonen ikke er tilgjengelig i offentlig media vil den bli fjernet, da vi ikke kan skille mellom fakta og fiksjon. Hvis ny og ukjent informasjon er tilgjengelig oppfordres det til å vise til kilde.

Phaedra,mod

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det står i VG i dag også :http://www.vg.no/

Det er det sykeste jeg har lest noengang.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen i min omgangskrets hadde plutselig fått kreft, og det hele hadde skurret underveis, så hadde jeg ikke støttet eller bidratt økonomisk. Heller ikke tillatt at det skjedde. Hvor lenge kan man fake kreft for nærmeste rundt seg? De må da tidlig ha skjønt at det bare er tull?

HELE norge kunne ta del i det, hvorfor ble det ikke avslørt før de største summene var på plass?

Jeg skjønner bare ikke at det er mulig å komme på det, gjennomføre det, og la det bli gjennomført, gale kjerring....

Artikkel om henne som faket kreft

Skrevet (endret)

utrolig hva folk finner på for å få tak i penger.... :frustrert:

ikke rart folk blir skeptiske til å donere eller støtte saker / sykdommer økonomisk, når folk som dette nytter godt av det..... det er synd å tenke på at de pengen heller kunne gått med til å støtte noen som faktisk var syk, eller vært med å støtte veldedige saker som kommer felles samfunn til gode.

Endret av Betty2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner heller ikke at noen har frekkhet og samvittighet til det der, folk har gitt av godt hjerte og vil nå være veldig forsiktige og skeptiske fremover. Ikke rart folk slutter å gi etter en stund. Pengene skal hun nok få betale tilbake, håper det blir til noe samfunnsnyttig som man kan se at pengene går til med en gang, i stede bare for ei bot.

Gjest Consensio
Skrevet

For det første så går det fint an å lure sin egen familie og vennekrets, iallefall over en periode. Det er jo ingen i familien som får innsyn i hennes legejournal, finne ut om hun virkelig har kreft eller ikke.

Denne kvinnen pratet også mye med andre kreftpasienter for å "lære seg" hvordan man oppfører seg, symptomer o.l. Iallefall i følge enkelte mennesker med kreft som har vært i kontakt med denne kvinnen.

Jeg syns alltid det har vært en uting å drive pengeinnsamling for sin egen sykdom.

Denne kvinnen er jo ikke den første som har gjort det, hva vet vi om alle de andre også virkelig har kreft?

Jeg har aldri gitt en krone til de som samler inn penger fordi de må utenlands for behandling osv osv, som klager over at den norske staten ikke vil gi dem den behandlingen de behøver (da gjerne behandling som enda ikke er godkjent i Norge).

Jeg forstår reelle kreftpasienter meget godt, at de gjerne vil prøve alt som kan prøves, men jeg vet også at slike lurerier som denne kvinnen holdt på med finnes...og jeg kan ikke ta en fremmeds ord som sannheten.

Gjest Naenia
Skrevet (endret)

Det er en helt syk sak!

Endret av Phaedra
Gjest Hikken
Skrevet

Jeg regner med at hun slipper billig unna

Gjest Tanja
Skrevet

Husker jeg leste om denne personen i fjor og fikk et inntrykk av at det hele var svindel. Jeg skjønte med en gang da jeg leste overskriften på VG at det var snakk om samme person. Sykt!

Skrevet

Jeg regner med at hun slipper billig unna

Jeg regner med det jeg også, men håper på det motsatte.

Husker jeg leste om saken da hun fortsatt var aktiv med bloggen sin, og skeptikerne (ledet av Fay Gundersen) begynte å melde seg. Man vil ikke tro at folk er så oppmerksomhetssyke/pengegriske/hypokondriske at de oppretter egen blogg og googler symptomer og behandling dagen lang for å kunne virke troverdig. Men det er visst akkurat dette hun har gjort.

Leste om et annen kreftsyk som hadde fått mail fra svindleren, der formålet var å få enda mer troverdig info om sykdomsforløp og behandling, slik at hun kunne poste flere innlegg som skulle virke troverdige om "hvordan det var å være kreftsyk.

Synd at hun ødelegger for så mange gjennom svindelen sin, og stakkars potensielle arbeidgivere som googler denne fremtidige arbeidstakeren (om hun noen gang kommer dit).

Gjest Blondie65
Skrevet

Synd at hun ødelegger for så mange gjennom svindelen sin, og stakkars potensielle arbeidgivere som googler denne fremtidige arbeidstakeren (om hun noen gang kommer dit).

Hvorfor er det synd i potensielle arbeidsgivere? Etter at hun er googlet kommer hun aldri til intervju, for i dag bruker man internett aktivt for å finne ut hvem kandidaten er.

Skrevet

Hvorfor er det synd i potensielle arbeidsgivere? Etter at hun er googlet kommer hun aldri til intervju, for i dag bruker man internett aktivt for å finne ut hvem kandidaten er.

Det var vel mer "stakkars" som i "de kommer til å få seg mer enn en liten overraskelse".

Intervju kommer hun nok aldri til å få. Tror ingen vil ansette en hypokonder og lystløgner.

AnonymBruker
Skrevet

Den bloggen ga meg en nesten like vond smak i munnen som kreftbloggen. Denne lettkledte rosabimbobloggeren nøyde seg ikke med å grave i saken, hun har også lagt ut en mail hun spesifikt ble bedt om å ikke legge ut, og for sikkerhets skyld mailadressen i tillegg. Ganske tarvelig gjort det også.

• Liker 1
Skrevet (endret)

To tråder er flettet og tråden er ryddet for infjormasjon som ikke har kommet fram i media (navngiving)

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
  • 8 måneder senere...
Skrevet

Flott at hun har fått fengselsstraff. Skulle ønske hun hadde vett og moral nok til å betale penger tilbake til de søm har støttet henne, slik at man kan gi dem til kreftforeningen istedet.

Både hun og samboeren blir ihvertfall sett veldig ned på (for å si det fint) av alle som vet hva som har skjedd. Har de bare ørlite vett og moral, er nok det en stor straff i seg selv... Men er faktisk ikke sikker på om de er smarte nok til å skjønne hvor frekke folk synes de har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...