AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jeg håper ingen har gitt penger til denne bløffmakeren! http://tb.no/nyheter/ung-kvinne-beskyldes-for-kreftbloff-1.5958149 Er det virkelig noen som kan gjøre slikt? Kanskje det er jeg som ikke følger med i tiden, men jeg blir faktisk overrassket!
Gjest Hikken Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Det er virkelig sykt, og jeg tror den jenta der er veldig psykisk syk. Hun har greid å lurt tusenvis av blogglesere til å gi henne flere hundre tusen til sammen. Håper politiet huker tak i henne og kaster henne i fengsel for svindel 1
HvittHus Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Jeg tror desverre ikke at hun er så psykisk syk som man gjerne skulle ønske å tro. Isåfall har både hun og samboeren samme psykdom, og det skulle nå være en utrolig pussig tilfeldighet. Etter min mening er innsamlingsaksjonen en velregissert bløff/svindel, og den må begge stå til rette for. Det blir uansett spennende å se om KG sletter også denne tråden pga regelverket. Den forrige ble jo slettet nokkså fort. 3
Neutral Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Det er jo mange som har gitt henne penger. Blant andre jeg. Ble veldig skeptisk da hun slettet bloggen med en gang lesere og media stilte spørsmål sist gang. Nå er også hun og samboeren forsvunnet helt fra støttegruppen jeg er med i på facebook. Dersom hun ikke har kreft, har hun da spilt for familie og venner også? Merkelig sak.
Gjest Hikken Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Det virker som hun har spilt for familie og venner også, jeg husker at jeg leste om en sykdom der mødre påførte barna sine skader for å få oppmerksomhet, det kan jo hende hun lider av noe som ligner? At hun lot som hun var syk for oppmerksomheten og pengenes skyld. Men det forklarer jo ikke det med samboeren... mest sannsynlig har de vel planlagt dette sammen
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Jeg synes det er glimrende at det kommer frem i media. På bloggen hennes haglet det av beskyldninger og ukvemsord om noen skulle driste seg til å stille velbegrunnede, kritiske spørsmål. Jeg håper hun blir dømt til å betale tilbake hvert øre (selv om det er lite sannsynlig) og at hun og typen får seg en lang tenkepause i hvert sitt fengsel. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Det er helt sykt! brukte å lese bloggen hennes jeg.. heldigvis så ga jeg ikke noen kroner og slikt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Det blir uansett spennende å se om KG sletter også denne tråden pga regelverket. Den forrige ble jo slettet nokkså fort. Tror ikke det. Den forrige besto jo av spekulasjoner, og det var vel derfor tråden ble slettet? :klø: Nå er det jo link til en nyhetssak i åpningsinnlegget, så jeg kan ikke se at KG har noen grunn til å slette denne.... Håper i hvert fall ikke det! Det er jo en nyhetssak vi diskuterer, ikke rykter. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Har fulgt med denne saken på diverse blogger, og er glad for at det ser ut til å løse seg. Om dette er bevisst svindel fra samboerparet håper jeg de får den straffen de fortjener. Men jeg tror det er psykisk sykdom inne i bildet, og da håper jeg hun får hjelp. Det helvetet hun sannsynligvis er i nå, er straff nok. Samboeren har jeg ikke så mye å si om...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Tragisk at noen kan lyve og svindle til seg penger for en så alvorlig sak. Leste at det var ei dame som selv var blitt frisk av kreft som hadde gitt henne masse penger.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Jeg lurer bare på hvorfor folk på nettet; bloigger forum osv. alltid sier at hun må være veldig psykisk syk. Jeg tror vi bør stoppe å være naive, og heller skjøne at det finnes sånne mennesker som er noek kalde jævler, og som gjør alt for litt penger i lommeboken!
Gjest Hikken Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Jeg lurer bare på hvorfor folk på nettet; bloigger forum osv. alltid sier at hun må være veldig psykisk syk. Jeg tror vi bør stoppe å være naive, og heller skjøne at det finnes sånne mennesker som er noek kalde jævler, og som gjør alt for litt penger i lommeboken! Joda, selvfølgelig kan det være det også, spesielt siden både hun og samboeren var med på det, men samtidig så syns jeg det virker så utrolig ondskapsfullt å utnytte sine egne foreldre og familie ( mener å ha lest at foreldrene tok opp 200 000 i lån til henne )
Heisannmannen Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Tydeligvis er det mange psykisk syke i Nigeria. Siden man må være det for å svindle, mener jeg. Du er en dyktig svindler når du får de du har svindlet til å synes synd på deg når svindelen avsløres. Er det en form for Stockholmsyndrom? 3
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 Halloen! Hun gjorde dette gjennom en blogg - Så godt som alle kan lage seg bruker der, og lyge i vei uten at folk gjør noe med det. Hadde hun samarbeidet med en kreftforening eller noe lignende hadde det ikke vært så idiotisk å gi penger, men etter hva jeg har forstått det skrev hun bare ned dette via. bloggen sin og samlet inn pengene selv?
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #15 Skrevet 17. januar 2011 Halloen! Hun gjorde dette gjennom en blogg - Så godt som alle kan lage seg bruker der, og lyge i vei uten at folk gjør noe med det. Hadde hun samarbeidet med en kreftforening eller noe lignende hadde det ikke vært så idiotisk å gi penger, men etter hva jeg har forstått det skrev hun bare ned dette via. bloggen sin og samlet inn pengene selv? Bloggen hennes var listet hos Kreftforeningens nettsider. Det er da ikke idiotisk å gi penger til noen som er så overbevisende om sin "sykdom", og som i tillegg er assosiert med Kreftforeningen, har vært i media, intervjuet etc. Det er ikke mange som tenker at noen kan lyve om noe sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #16 Skrevet 17. januar 2011 Bloggen hennes var listet hos Kreftforeningens nettsider. Det er da ikke idiotisk å gi penger til noen som er så overbevisende om sin "sykdom", og som i tillegg er assosiert med Kreftforeningen, har vært i media, intervjuet etc. Det er ikke mange som tenker at noen kan lyve om noe sånt. Det at den var listet hos Kreftforeningen betyr ikke at de hadde et samarbeid. Hun var overbevidende, men det var visse utsagn som var mildt sagt tvilsomme. Blant annet forklarte hun i en avisartikkel hvorfor hun klate seg Mirakela: Hun hadde blitt fortalt av legene at hun ikke kom til å overleve en operasjon, men legene ville likevel gjennomføre operasjonen selv om de var sikre på at den ville ta livet av henne. Da hun etter operasjonen viste seg å likevel være i live kalte legene henne Mirakela. ......at ikke journalisten selv ble mistenksom av denne rørende historien er mildt sagt skremmende. Tross alt setter man bare ikke i gang en operasjon hvis man er overbevist om at pasienten kommer til å dø av den. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #17 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har lest bloggen hennes. Og sånn i ettertid ser jeg jo at historien hennes er for drøy. Hun ble vel egentlig avslørt av helsepersonell og tidligere kreftpasienter. Men mange av de som leste bloggen hennes var unge eller som meg, ikke har opplevd alvorlig sykdom og ikke kjenner gangen i det. Hun gjennomførte jo interjuvet med TB med en kanyle i armen. Da er du bra sjuk. Allikevel ble det vel litt mye rart etterhvert. som selv vanlige folk stusset over. Les dette: http://faygundersen.blogg.no/1290067026_marthe_anfinsen_fra_t.html
Gjest Iah Skrevet 18. januar 2011 #18 Skrevet 18. januar 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Spørsmål om moderering kan tas på PM. Iah, mod
Gjest bekjent Skrevet 21. januar 2011 #19 Skrevet 21. januar 2011 Jeg håper ingen har gitt penger til denne bløffmakeren! http://tb.no/nyheter/ung-kvinne-beskyldes-for-kreftbloff-1.5958149 Er det virkelig noen som kan gjøre slikt? Kanskje det er jeg som ikke følger med i tiden, men jeg blir faktisk overrassket! Tror enda ikke at det er sant, har kjent marthe, eller husker henne fra da jeg var lita.. ER DETTE VIRKELIG SANT? blir veldig urolig, for dette er ikke den Marthe jeg kjente eller noen av oss kjente ;o
Gjest bekjent Skrevet 21. januar 2011 #20 Skrevet 21. januar 2011 Jeg håper ingen har gitt penger til denne bløffmakeren! http://tb.no/nyheter/ung-kvinne-beskyldes-for-kreftbloff-1.5958149 Er det virkelig noen som kan gjøre slikt? Kanskje det er jeg som ikke følger med i tiden, men jeg blir faktisk overrassket! Tror enda ikke at det er sant, har kjent marthe, eller husker henne fra da jeg var lita.. ER DETTE VIRKELIG SANT? blir veldig urolig, for dette er ikke den Marthe jeg kjente eller noen av oss kjente ;o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå