Gjest Tullemor Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Tenk deg følgende scene: ditt barn på la oss si 15-16 år ønsker å være hjemme alene en langhelg. Du vet at barnet ditt drikker, at det har eldre venner som er fylt 18 og som har tilgang på alkohol. Du vet at barnet ditt lyver og underdriver hvor han/hun er i helgene. Du vet barnet ditt har hatt fester tidliger, fester med alt for mange gjester og med alt for mye alkohol. Lar du da barnet ditt være hjemme alene mens du drar på langhelg til London?????
Gjest rr Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Tenk deg følgende scene: ditt barn på la oss si 15-16 år ønsker å være hjemme alene en langhelg. Du vet at barnet ditt drikker, at det har eldre venner som er fylt 18 og som har tilgang på alkohol. Du vet at barnet ditt lyver og underdriver hvor han/hun er i helgene. Du vet barnet ditt har hatt fester tidliger, fester med alt for mange gjester og med alt for mye alkohol. Lar du da barnet ditt være hjemme alene mens du drar på langhelg til London????? Selvfølgelig. Skal jeg drive å måtte passe på barnet hele tiden og ikke få lov til å gjøre noe av hva jeg vil? Skolen kan faktisk ta litt ansvar her.
katt1 Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Selvfølgelig. Skal jeg drive å måtte passe på barnet hele tiden og ikke få lov til å gjøre noe av hva jeg vil? Skolen kan faktisk ta litt ansvar her. Luringen.
The Kitten Skrevet 15. januar 2011 #7 Skrevet 15. januar 2011 Selvfølgelig. Skal jeg drive å måtte passe på barnet hele tiden og ikke få lov til å gjøre noe av hva jeg vil? Skolen kan faktisk ta litt ansvar her. Jeg håper dette var et dårlig forsøk på å være morsom. 2
Gjest Linda sofie Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Jeg håper dette var et dårlig forsøk på å være morsom. Håper jeg å.
Gjest Instamatic Skrevet 15. januar 2011 #9 Skrevet 15. januar 2011 Foreldrene mine lot meg være alene i to uker i sommerferien fra jeg var 16. Og jeg var hobbyfyllik til tusen på den tiden. Hadde bra fester, men ryddet alltid opp og vasket til de kom tilbake så det var greit. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #10 Skrevet 15. januar 2011 Foreldrene mine lot meg være alene i to uker i sommerferien fra jeg var 16. Og jeg var hobbyfyllik til tusen på den tiden. Hadde bra fester, men ryddet alltid opp og vasket til de kom tilbake så det var greit. For noen dårlige foreldre du har. 2
Lykkelitenen Skrevet 15. januar 2011 #11 Skrevet 15. januar 2011 Ut i fra det du forteller i åpningsinnlegger, så nei. Når man vet at vedkommende drikker og har hatt fester tidligere hadde jeg ikke turt å reise fra trenåringen alene. (Men jeg var alene en uke som 13åring. Jeg bor på landet, få naboer og de som bor der er utelukkende slektninger som ser alt. Man kommer ikke opp til huset uten å passere to slektninger hvor en av dem er bestemor som "bor" i vinduet og ser alt. Vi hadde gård som jeg tok meg av og vi hadde to hunder som fungerte utmerket som vakthold og ga beskjed om noen kom. Jeg hadde mer enn nok mat og mine to kusiner på 14 og 17 som bodde i nabohuset sov hos meg de fleste nettene. Jeg hadde aldri rørt alkohol, tanken på invitere folk var for meg helt fremmed og jeg ringte til mamma for å spørre om en 3 kusine kunne komme på besøk. Så det går virkelig ann, men det kommer virkelig ann på utgangspunk og tenåring!) 1
Gjest rr Skrevet 15. januar 2011 #12 Skrevet 15. januar 2011 For noen dårlige foreldre du har. Kanskje de tok velfortjent fri når hun var 16 fordi de ikke hadde henne i barnehage?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #13 Skrevet 15. januar 2011 Kanskje de tok velfortjent fri når hun var 16 fordi de ikke hadde henne i barnehage? Å ikke la barn drikke har ikke noe med barnehage å gjøre. Er ikke tøft å være død vet du 1
Gjest Instamatic Skrevet 15. januar 2011 #14 Skrevet 15. januar 2011 For noen dårlige foreldre du har. Jeg har bedre foreldre enn mange. Aldri hørt de krangle, fortsatt sammen etter 26 år, aldri sett de drikke, begge er lærere og helvetes mye bedre mennesker enn det du er tydeligvis. De stolte på meg, og lot meg ha fester fordi de visste jeg ville oppføre meg og rydde opp. Hadde aldri noen problemer med folk som kom. Så det at enkelte er snerpete foreldre med barn de ikke kan stole på gir ikke deg noen grunn til å kalle mine foreldre dårlige. De oppdro ihvertfall meg til å bli en de kunne stole på. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #15 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har bedre foreldre enn mange. Aldri hørt de krangle, fortsatt sammen etter 26 år, aldri sett de drikke, begge er lærere og helvetes mye bedre mennesker enn det du er tydeligvis. De stolte på meg, og lot meg ha fester fordi de visste jeg ville oppføre meg og rydde opp. Hadde aldri noen problemer med folk som kom. Så det at enkelte er snerpete foreldre med barn de ikke kan stole på gir ikke deg noen grunn til å kalle mine foreldre dårlige. De oppdro ihvertfall meg til å bli en de kunne stole på. Å krangle er bare sunt. Jeg er ett mye bedre menneske enn deg!! Stolte blindt på at en unge på 16 år var hjemme og drakk seg dritings med alle venna sine. Er en grunn til det er 18år grense på alkohol,men det hadde kanskje foreldra dine forstått den dagen de hadde funnet ut at du hoppa ned fra ett tak og ble lam resten av liver. Jo gir meg like god grunn til at du påstår de er bedre menneske enn meg. Jeg lar ihvertfall ikke mine barn drikke i en alder av 16 år
Gjest Purple Haze Skrevet 15. januar 2011 #16 Skrevet 15. januar 2011 Tenk deg følgende scene: ditt barn på la oss si 15-16 år ønsker å være hjemme alene en langhelg. Du vet at barnet ditt drikker, at det har eldre venner som er fylt 18 og som har tilgang på alkohol. Du vet at barnet ditt lyver og underdriver hvor han/hun er i helgene. Du vet barnet ditt har hatt fester tidliger, fester med alt for mange gjester og med alt for mye alkohol. Lar du da barnet ditt være hjemme alene mens du drar på langhelg til London????? Nei, det hadde jeg ikke gjort. Derimot så tok jeg med min 15 år gamle sønn på en langweekend i London, bare han og jeg, og det var kjempekos
Gjest Linda sofie Skrevet 15. januar 2011 #17 Skrevet 15. januar 2011 (endret) Jeg har bedre foreldre enn mange. Aldri hørt de krangle, fortsatt sammen etter 26 år, aldri sett de drikke, begge er lærere og helvetes mye bedre mennesker enn det du er tydeligvis. De stolte på meg, og lot meg ha fester fordi de visste jeg ville oppføre meg og rydde opp. Hadde aldri noen problemer med folk som kom. Så det at enkelte er snerpete foreldre med barn de ikke kan stole på gir ikke deg noen grunn til å kalle mine foreldre dårlige. De oppdro ihvertfall meg til å bli en de kunne stole på. Uansett så virker det litt sykt å dra fra datteren/sønnen på 16 år i 2 uker og la h*n ha fest med alkohol som du ikke har lov til å drikke en gang, Å bare du ryddet og vasket så kunne du feste vilt i 2 uker som 16 åring? Selv om du oppførte deg er det ikke sikkert de du inviterer gjør det. Dette hadde hvert fall ikke jeg fått lov til som 16 åring. ja jeg fikk lov å være hjemme alene men ikke ha fest med alkohol. Endret 15. januar 2011 av Linda sofie 2
Gjest Instamatic Skrevet 15. januar 2011 #18 Skrevet 15. januar 2011 De arrangerte for venner og naboer til å komme innom hver dag for å sjekke om jeg fortsatt var i live og ikke hadde brent ned huset, så det er ikke som om jeg kunne henge naken i lysekronene 24/7. Jeg er glad jeg var en unge de kunne stole på så de tillot meg å ha frihet, de oppdro meg bra. 4
Gjest Instamatic Skrevet 15. januar 2011 #19 Skrevet 15. januar 2011 Var ikke som om jeg ikke var vant til å være alene liksom, jeg hadde allerede flyttet hjemmefra for å gå på vgs. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #20 Skrevet 15. januar 2011 De arrangerte for venner og naboer til å komme innom hver dag for å sjekke om jeg fortsatt var i live og ikke hadde brent ned huset, så det er ikke som om jeg kunne henge naken i lysekronene 24/7. Jeg er glad jeg var en unge de kunne stole på så de tillot meg å ha frihet, de oppdro meg bra. Men uansett så hadde du ikke lov til å drikke. Synes det var litt rart de ga deg så mye frihet men men. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå