Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt profesjonsstudiet i psykologi og kan dele noen erfaringer og tanker?

Er det veldig vanskelig? Hvor studerte du? Hva jobber du med nå? Generelle opplysninger om livet med og rundt psykologistudiet mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her som har tatt profesjonsstudiet i psykologi og kan dele noen erfaringer og tanker?

Er det veldig vanskelig? Hvor studerte du? Hva jobber du med nå? Generelle opplysninger om livet med og rundt psykologistudiet mottas med takk.

Tja, hva lurer du på? Ikke så lett å svare på et så åpent spørsmål :). Jeg har tatt profesjonsstudiet i Trondheim, jobber nå som klinisk psykolog i et av landets helseforetak.

Hvorvidt studiet er vanskelig er jo helt umulig å svare på sånn generelt. Selvfølgelig er det krevende, det er jo en grunn til at det er krevende å komme inn. All litteraturen er på engelsk, om det betyr noe. Jeg stortrivdes på studiet.

Skrevet

Hei, jeg går på det studiet nå og jeg stortrives :)

Man kan ikke svare på om det er vanskelig eller ei, fordi det er veldig avhengig av deg som personen. Alt etter om du har lett for å lære og ta til deg kunnskap, og om du klarer å arbeide selvstendig og i grupper med andre. Det er selvfølgelig et krevende studium i og for seg. Alle 5-årige profesjon/master studier er ganske krevende. Det er mye stoff som skal inn på kort tid. Men det er utrolig givende også. Mye nyttig man lærer som man helt klart får bruk for i fremtiden, uansett hva man arbeider med innenfor psykologifeltet. Og som ab over meg sier: det er mye engelsk. Det er mer engelsk litteratur og forelesere på noen universiteter enn andre, så det kan du skjekke opp med hvert enkelt universitet. Men det er klart at du bør ha i hvert fall over gjennomsnittlige kunnskaper i engelsk :)

Skrevet

Hei, jeg går på det studiet nå og jeg stortrives :)

Man kan ikke svare på om det er vanskelig eller ei, fordi det er veldig avhengig av deg som personen. Alt etter om du har lett for å lære og ta til deg kunnskap, og om du klarer å arbeide selvstendig og i grupper med andre. Det er selvfølgelig et krevende studium i og for seg. Alle 5-årige profesjon/master studier er ganske krevende. Det er mye stoff som skal inn på kort tid. Men det er utrolig givende også. Mye nyttig man lærer som man helt klart får bruk for i fremtiden, uansett hva man arbeider med innenfor psykologifeltet. Og som ab over meg sier: det er mye engelsk. Det er mer engelsk litteratur og forelesere på noen universiteter enn andre, så det kan du skjekke opp med hvert enkelt universitet. Men det er klart at du bør ha i hvert fall over gjennomsnittlige kunnskaper i engelsk :)

¨

Hvor mange timer må man lese per dag på psykologi profesjon? 4 t?

Skrevet

¨

Hvor mange timer må man lese per dag på psykologi profesjon? 4 t?

Jeg regner med at du mener utover forelesinger og sånt. Jeg aner ikke hvor mye jeg leser, tar ikke tiden. Jeg bare leser sånn at jeg kommer meg gjennom stoffet. Men det er noen timer i uka ja. :gjeiper:

Noen dager kan jeg lese 4 timer, andre ganger 6 og noen ganger bare 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...