AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg studerer i Oslo og har akkurat returnert til byen etter et utvekslingsår i utlandet. Har mange bekjente, men har aldri hatt mange venner her (har bare bodd her et år). Nå har jeg også "mistet" de få vennene jeg hadde her før jeg dro (de har enten flyttet eller blitt travelt opptatt med kjærester) og må derfor begynne helt på nytt. Har altså en del bekjente, men dette er folk jeg enten har et profesjonelt forhold til eller som jeg bare treffer en sjelden gang til en kaffi og ingen jeg føler jeg kan ringe til å spørre om de vil finne på noe en lørdagskveld. Spørsmålet er derfor hva jeg kan finne på alene i hovedstaden en lørdagskveld? Har allerede tilbrakt fredagskvelden alene hjemme og har ikke mye lyst å sitte hjemme i morgen også. Vurderer å gå ut på byen, men hvor går man når man er alene og bare vil finne noen å snakke med/bli kjent med? Hva annet kan man finne på alene? Og er det noen som har noen gode tips til hvordan man kan få seg venner i Oslo? Føler at alle lever så travle liv her, og at alle har nok venner fra før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
per78 Skrevet 15. januar 2011 #2 Del Skrevet 15. januar 2011 Skjønner deg godt.. Har det på samme måten, bare jeg er i Trondheim dette året her. Prøv dette: Aktivitetsvenner.no Kanskje du finner noen som vil finne på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 15. januar 2011 #3 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja, anbefaler nettet for å bli kjent med folk. Kan være litt vanskelig å dra ut på byen og møte seriøse folk kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Del Skrevet 15. januar 2011 Finnes det ikke et hav av ulike studentorganisasjoner og lag du kan melde deg inn i, da? Det er rundt 30 000 studenter i Oslo. Jeg tipper du innen sommeren har fått mange venner med samme interesser som deg. Du må bare finne miljø som dyrker samme interesser som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #5 Del Skrevet 15. januar 2011 Det er helt greit å gå ut i Oslo alene på en lørdagskveld, men styr unna de hippe stedene og gå heller på en mindre, lokal pub. Sett deg ved bardisken og se blid ut. Du kommer garantert i snakk med noen i løpet av et kvarter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 15. januar 2011 #6 Del Skrevet 15. januar 2011 Har det på samme måte, hehe. Så har egentlig ikke så mange tips å komme med. Men som nevnt over, så er jo nettet en fin måte å bli kjent med noen ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Del Skrevet 16. januar 2011 Sett deg ved bardisken og se blid ut. Du kommer garantert i snakk med noen i løpet av et kvarter. Funker kanskje hvis du er kvinne, litt verre med denne frmagangsmåten om man er mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 17. januar 2011 #8 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg er blitt kjent med venner på Sats, på biblioteket og andre fritidsaktiviteter. Synes det er lett å komme i kontakt med jenter, så om det er jentevenner du er ute etter er det ikke så vanskelig Hva liker du å gjøre? Blir lettere med en gang man har en hobby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 17. januar 2011 #9 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg er i samme situasjon! Det som er surt er at jeg bare er 19, og dermed kommer jeg nesten ikke inn på noen utesteder i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 18. januar 2011 #10 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg er i samme situasjon! Det som er surt er at jeg bare er 19, og dermed kommer jeg nesten ikke inn på noen utesteder i Oslo Nå holdt jeg på å skrive at vi kunne leke sammen fordi vi begge er 19 og bor i Oslo. Men det vet du jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 18. januar 2011 #11 Del Skrevet 18. januar 2011 Nå holdt jeg på å skrive at vi kunne leke sammen fordi vi begge er 19 og bor i Oslo. Men det vet du jo Haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå