Gå til innhold

Underskjørt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til utlandet om ikke altfor lenge, og tenkte å se etter både underskjørt, slør og tiara der :D

Kjolen har jeg hjemme, kjøpt privat. Men jeg lurer på, hvordan vet jeg om underskjørtet vil funke til kjolen når jeg ikke kan ha den med til prøving sammen med skjørtet? Finnes det flere forskjellige typer underskjørt, eller er de ganske standard? Har ikke peiling på sånt!

Kjolen min har/skal ha litt sånn som disse formene:

Min lenke

Min lenke

Og er det standardstørrelser på slør? Vil ha et som går akkurat ned til kanten på slepet. Slepet er "vanlig" lengde, altså litt langt, men ikke altfor langt. :fnise: God forklaring?

Setter veldig pris på alle tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Underskjørt: tror det går greit å kjøpe uten at du tar med kjolen.. Bare se til at ringen er lav nok (under knea), en for høy ring vil antagelig gi feil fasong på kjolen din. Og hvis du i tillegg kjøper justerbar ring, så skal det vel godt gjøres at det blir feil? Min tanke, i allefall..

Vedr slør; jeg har sett veldig mange på 80cm, 1m, 1.6m og 2,5m. Vet ikke om det er standardstørrelser av den grunn. Dersom du vet akkurat hvor langt du vil ha det; ha på deg kjolen og få noen til å måle fra der du har tenkt til å feste det, og ned dit du vil det skal slutte. Vet ikke hvor du skal - men kanskje det er mulig å få sydd slør etter mål der, dersom du ikke finner noen ferdige? =)Er i allefall mulig i Norge..

Skrevet

Takk for svar!

Da skal jeg nok klare å finne et underskjørt. Kanskje de lar meg prøve en kjole til som er i ca samme fasong?

Og lurt tips det med å få noen til å måle kjolen. Hvorfor har ejg ikke tenkt på det før!? :fnise:

Skrevet

Når det gjelder underskjørt pass på å ikke få et med for mye fylde øverst, det ser ut som kjolen erganske smal øverst på lårene. Du kan evt. stikke innom en brudebutikk her hjemme for å se på underskjørt så kommer de sikkert med noen råd. Men enklere er det nok å ta med et bilde av kjolen så har de sikkert peiling der du handler.

Når det gjelder slør så ville jeg målt for å få lengden, kjøp heller litt lenger enn for kort det er som regel ganske lett å gjøre det kortere ved å ta det inn øverst.

En ting du må tenke på er fargen på sløret, hvitt er ikke hvitt. Jeg endte opp med to slør fordi det første jeg kjøpte var for hvitt i forhold til kjolen (det var ikke pent). Rakk heldigvis å kjøpe et til før bryllupet. Regner ikke med at du skal ha med kjolen på tur, men prøv å finne ut hva fargen heter eller ta med en liten bit av stoffet hvis det er et sted du kan klippe litt (en fald e.l.)

Skrevet

Når det gjelder underskjørt pass på å ikke få et med for mye fylde øverst, det ser ut som kjolen erganske smal øverst på lårene. Du kan evt. stikke innom en brudebutikk her hjemme for å se på underskjørt så kommer de sikkert med noen råd. Men enklere er det nok å ta med et bilde av kjolen så har de sikkert peiling der du handler.

Når det gjelder slør så ville jeg målt for å få lengden, kjøp heller litt lenger enn for kort det er som regel ganske lett å gjøre det kortere ved å ta det inn øverst.

En ting du må tenke på er fargen på sløret, hvitt er ikke hvitt. Jeg endte opp med to slør fordi det første jeg kjøpte var for hvitt i forhold til kjolen (det var ikke pent). Rakk heldigvis å kjøpe et til før bryllupet. Regner ikke med at du skal ha med kjolen på tur, men prøv å finne ut hva fargen heter eller ta med en liten bit av stoffet hvis det er et sted du kan klippe litt (en fald e.l.)

Lure tips!

Jeg kan jo ta med et lite bilde av kjolen og vise til de jeg evt skal handle underskjørt hos :) Ja, den er ganske smal over hoftene og går jevnt utover derfra..

Kjolen er ivory-farget. Betyr det da at jeg bør ha ivory-slør? Eller mørkere/lysere enn det?

Huff, føler meg blond her, men er ikke hver dag man kjøper seg brudekjoletilbehør ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...