Gå til innhold

Dra hund i øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på besøk hos noen venner av venner. For å levere julegaver. Jeg gledet meg til å se de jeg har ikke sett de siden jeg var barn.

De hadde fått en stor golden retriever. Den knurret til meg. Da dro eieren hunden i øret. Knurringen ble ikke bedre og han satt jo nærmest bare og dro i øret hele den tiden jeg var der. (Bare 10 minutter.) Men så tafatt da og bare sitte og dra den i øret nærmest konstant. :kjefte:

Jeg hadde så lyst og bare snu i døren og ta med meg gavene isteden for og levere de.

Hva hadde du ment, tenkt, sagt?

Jeg har sett mye rart men denne var ny. Lurer derfor også på hvor vondt det gjør for hunden å bli dratt i øret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden var tydelig vant til det,funker ikke da .

En hund som knurrer bør fjernes fra stede-

Skrevet

Mange mennesker som ikke burde hatt hund. Jeg ville sagt ifra, hvis menneskene ikke er tvers igjennom gale.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det å klipe eller dra en hund som ikke oppfører seg i øret, er det hundemammaen ville gjort. Så i teorien er det jo ikke galt. Men hvis hunden fortsetter med knurring eller annen uønsket oppførsel selv om man kliper den, bør den heller fjernes fra stedet. Så jeg vil ikke si det var feil oppførsel av eierne, men feil håndtering av situasjonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en hund knurret og ikke gitt seg, ville jeg gitt den beskjed om å gå på soverommet, ...det er det verste hunder vet, å bli ekskludert fra flokken sin.

• Liker 1
Skrevet

Dra de i øret neste gang de sier noe teit.. :fnise:

Skrevet

jeg blir så rasende når jeg hører om slike folk. Drar hunden sin i øret faktisk.(!!) Jeg hadde ikke klart å latt være å sagt noe til disse menneskene.

Skrevet

Det å klipe eller dra en hund som ikke oppfører seg i øret, er det hundemammaen ville gjort.

Har du noensinne sett ei tispe irettesette valpen sin på en slik måte? Det har ikke jeg. Jeg har sett hunder og valper som kose- og lekebiter litt i ørene, men som korreksjon har jeg ikke sett det. Det vil jo også være ganske krevende og vanskelig måte å gjøre det på. Jeg ser tisper som tar hele snuten inni kjeften og generelt sørger for at valpen ikke kan bevege seg så mye, men det er bare mennesker jeg ser klype hunder i ørene for å korrigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...