Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne snakket om noe hun kalte babyklister og jeg har lest litt om det på andre prøverforum. Det heter egentlig Fructus Femina og kan bestilles fra Danmark. Virker som det skulle være rene mirakelmedisinen.

Lurer på om det er noen andre her inne som har erfaringer med preparatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte det på det tredje og siste IVF forsøket vårt. Da var jeg villig til å prøve alt.

Jeg ble gravid og mistet ikke (jeg hadde ikke vært gravid før, men jeg har pcos og derfor en økt risiko for å miste). Om det var det som gjorde det aner jeg ikke.

Men det var flere IVF'ere som prøvde det den gangen. (er fire år siden). Aner ikke om det fortsatt er "populært".

Skrevet

Hvorvidt dette preparatet virker eller ikke aner jeg ikke noe om. Men dersom det virker bidrar det til at egget fester seg.

Det er viktig å huske at det at man ikke blir gravid kan ha veldig mange årsaker. Ved dårlig sædkvalitet hjelper det ikke uansett hva kvinnen putter i seg. Ved manglende eggløsning hjelper det ikke med neo som skal hjelpe egget å feste seg. Og så videre... Men i en IVF situasjon der et befruktet egg er på riktig plass og bare trenger hjelp til å feste seg kan det være at midler som skal hjelpe egget å feste seg er tingen.

Jeg trur mange bruker mye penger og energi på midler som ikke hjelper noe som helst. Vær tålmodig et års tid, gå deretter til utredning for å sjekke hva som er feil. Barnløshet kan ha mange årsaker, som skal behandles på veldig forskjellige måter.

Skrevet

Fornuftige ord, Athenee, du har nok rett i det du sier. Jeg er bare utålmodig. Får bare ta tida til hjelp.

Men jeg syntes det var en smule interessant at det var så mye snakk om det på det andre forumet og har på KG var det ikke nevnt på lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...